Vorige week kreeg ik een mail van Proximus met deze melding: Goed nieuws: fiber komt eraan in je straat!
Wanneer ik mij wil registreren blijkt mijn adres onbekend.
Wat nu?
Vorige week kreeg ik een mail van Proximus met deze melding: Goed nieuws: fiber komt eraan in je straat!
Wanneer ik mij wil registreren blijkt mijn adres onbekend.
Wat nu?
Ter info: Dinsdag komen de Proximus forummedewerkers terug langs om je hierbij verder te helpen.
Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten ivm met je vraag.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen dinsdag.
Gezien het bericht dat u heeft gekregen weten ze u bij Proximus wel wonen. Want ze kondigen aan dat ze van plan zijn om glasvezel te leggen in uw straat. Maar het is warm, en dan marcheren er een hoop dingen niet goed. Maar geen paniek, even geduld. Op een zeker moment zullen er allerlei rare dingen verschijnen in uw straat : grote bobijnen kabels, graafmachines, arbeiders die ik niet verstond, maar ook vaak een wagentje van Proximus. Leg gerust een papiertje op de voorruit onder de ruitenwisser met de vraag gecontacteerd te worden voor aansluiting. Dan komt er wel iemand langs. Vraag altijd eerst een geschreven offerte zelfs al is het gratis.
FYI
ibpt | Dataportaal - FTTH glasvezelkaart (bipt-data.be)
Kijk bv. ondertussen na of Proximus/Fiberklaar in uw gemeente fiber in hun planning (info Q3.2022) staan hebben
Dag
Dag
Dag
FYI
Fiber in De Haan: het Fiberklaar-netwerk is er bijna
&
ibpt | Dataportaal - FTTH glasvezelkaart (bipt-data.be)
Enkele minuten later ontving ik echter volgende email:
Daardoor is het mij niet duidelijk of alles toch in orde is of niet.
Wanneer ik de aanvraag via de website probeer krijg ik telkens melding dat het adres onbestaand is.
Zag dat er in september 2 infomomenten zijn in De Haan. Kan er helaas niet naar toe vanwege vakantie. Woon op een appartement, moet je dan de syndicus informeren omdat er vanbuiten een kabel gelegd moet naar de centrale kast binnen in het gebouw. Maar ja er moeten eerst minimaal 20% aansluitingen zijn. Waar kan ik nog meer informeren.
bv lees ik hier Veelgestelde vragen over fiber voor syndicus en eigenaars | Proximus
o.a.
Waarom kan mijn woning niet aangesloten worden op het fibernetwerk?
Bekijk, op basis van je adres, of Proximus van plan is fiber te installeren in je straat.
De fiber uitrol verloopt in fasen. Het is dus mogelijk dat je adres (nog) niet behoort tot een zone waarin werken gepland zijn. Het is ook mogelijk dat je woning wel in een fiberzone ligt, maar we om technische of administratieve redenen (bv. geen toelating van de syndicus) geen fiber tot in je woning kunnen brengen.
Dus zal er toelating bij Syndicus moeten gevraagd worden.
fiber-steps-syndics-nl (proximus.be)
&
Wat je als syndicus zou moeten weten i.v.m. fiber. - Proximus
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.