Vraag

Fiber

  • 8 January 2022
  • 5 reacties
  • 398 Bekeken

Hallo,

Sinds gisteren heb ik jullie Fiber, ok bedankt.

Vriendelijke installateur, verliep vlot, geen probleem.

Sinds Fiber constant als ik op mijn privé laptop werk een melding dat Whatsapp geen verbinding maakt.
 

Sinds Fiber blijft op de laptop van mijn werkgever de naam staan van mijn oude modem en de vermelding ‘Geen internet, verbonden’ met als naam die van mijn huidige Fiber modem.

Sorry, maar ik kan mijn tijd wel beter besteden dan dergelijke onzin uit te pluizen.

Dit is GEEN toeval, voor de Fiber modem liep alles quasi perfect.

Wat is hier aan de hand?

Ik heb ook totaal niet de indruk dat de Fiber modem sneller download.

Wat is mijn ‘winst’ met deze Fiber aanpassing? Ik zie ze niet, sorry!


5 reacties

Indien geen aanvaardbaar antwoord uiterlijk nu maandag 10 januari stap ik over naar Telenet, ik heb het gehad met jullie onzin.

In de tijd dat ik een gewone kabel had leverden jullie al niet de beloofde download van 50 MB waarvoor jullie al door de overkoepelende organisatie op de vingers getikt werden.

Nu leveren jullie glasvezelkwaliteit met zelfs slechtere werking? AUB zeg, stop met deze onzin.

Ik stap over naar Telenet tenzij ik volgende week verbetering zie. Punt AAN DE LIJN!

Ze hebben waarschijnlijk een andere BBOX3 namelijk een BBOX3V+ geïnstalleerd achter je fibermodem, zodat je op de nieuwe wifi-naam (SSID) en met het wifi-paswoord moet inloggen,  dat op een sticker van je nieuwe  BBOX3V+ staat.

Naam en wachtwoord van het wifi-netwerk | Proximus

wifi-paswoord = Wireless key 

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.
Het gratis nummer 0800 22 800 voor hulp via helpdesk is dan wel nog bereikbaar.

je kan je ook met een utp netwerkkabel verbinden rechtstreeks op de bbox om een speedtest te doen → Speedtest Custom - Test your internet speeds

Vandaag Netflix geprobeerd op mijn tv. Het geluid loopt nu zelfs niet synchroon met de beelden!

Aub, waar zijn jullie in hemelsnaam mee bezig!

Jullie glasvezel verbinding is dus slechter dan via de klassieke lijn!

Alles al geprobeerd, complete reset van jullie modem, box, tv geherinstalleerd voor alle settings. Noppes!

Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan mij met deze onzin nog langer bezig te houden.

Telenet komt eraan!

TUI: waarschijnlijk moeten de Prox forummedewerkers een aanpassing doen in je TV profiel.

Indien dit nog niet gebeurd zou zijn, dan best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen morgen om je hierbij verder te helpen, van zodra ze hier de draad opnemen. 

Reputatie 7
Badge +4

@Bert_015 Dat zou zeker niet mogen. Fiber zou veel sneller moeten werken dan je vorige aansluiting. Kan je aub je gegevens in je profiel aanvullen zodat ik dit voor je kan nakijken ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reageer