Vraag

Fiber 500/500 maar haal met moeite 200 MBPS

  • 31 December 2023
  • 37 reacties
  • 902 Bekeken

  • Apprentice
  • 9 reacties

Hallo, 

Vraagje waar mogelijks iemand iets op weet.

Ik heb momenteel de MEGA Fiber 500/500, die in het Flex pakket zit.

Fiber tot in de garage een cat6 kabel naar de bbox en dan een cat6 kabel naar de switch. 

Aan mijn computer haal ik met de Ookla test met moeite aan 200 mbps?

 

Dit kan toch niet correct zijn. 

Groeten,


37 reacties

@DaisyS 

Ik kreeg een SMS met volgende info: 

“Dag TIM, ziezo! We hebben voor jou een oplossing uitgewerkt. Bekijk het hier: *link*  Ben je tevreden met ons voorstel? Vergeet dan niet om het goed te keuren! Je Proximus-team”

Ik heb bewust de link uit het bericht gelaten.

Als ik de link aanklik krijg ik echter deze info:

 

Ik kan dus niets aanvaarden. Weet niet welk voorstel of aanpassing plaatsvond?

 

mvg,

@Duo 

Mss moet je toch eens proberen om de link te openen in een privé venster van je browser, die je eerst opent met toets combinaties als volgt :

CTRL SHIFT N   (als het niet lukt, is het bij sommige browser CTRL SHIFT P )

Daar de link in kopiëren en je mag cookies aanvaarden als er om gevraagd wordt (worden bij het afsluiten toch niet meer onthouden).

@Martin 

Bedankt, heb ik net gedaan maar geen verschil. Blijft dezelfde boodschap. Helaas.

Reputatie 2
Badge

@Duo 

Heb zelf ook een probleem hier aangegeven en kreeg ook de sms en de link werkte wel. Enkel is het niet de oplossing die ik verwacht dus heb nog altijd een probleem met de My Proximus app als de website.

Daarmee heb ik dan ook beslist om alles op te zeggen daar waar mijn problemen niet opgelost worden maar goed dat is een ander verhaal.

@Duo er zit voor mij iets grondig fout met fiber. Mijn zoon heeft sinds 6 maand een maxi flex fiber en haalt 7,48 Mbps down waar er 1000Mbps in zijn contract staat,  … een technieker is er verleden donderdag met de natte vinger doorgegaan en beweert dat mij zoon zijn installatie nog steeds op een 100/40 koperprofiel staat … hahaha … maar opgelost is er niets! Dus sterkte gewenst. 

Reputatie 4
Badge +2

Ter info:

Ik was een tijdje geleden in Frankrijk en had de kans om de snelheid te meten van een fiber installatie in een “afgelegen dorpje”.

 

Hangt er natuurlijk van af met wat je dit dan moet vergelijken t.o.v. PX :

"Mega Fiber" 500Mb/500Mb 
"Giga fiber" is 2,5Gb/500Mb.
"Ultra fiber" is 8,5Gb/1,5Gb.

@patrick1981 Ja kijk het is nu weekend, ik denk dat ik het nog een week geef en dan zien we wel. Verhuizen kan altijd, spijtig wel altijd klant geweest en had goede hoop dat het opgelost zou geraken.

@Regulus Gelukkig is het zo erg nog niet maar ja, heb gewoon moeite dat je betaald voor iets op papier dat je in de praktijk niet eens krijgt.

@Jan Ik woon op een 10 tal km van de grens mss moet ik een kabeltje leggen ;). 

Mogelijks als het niet opgelost geraakt probeer ik via mijn werk over te stappen naar het volgende als laatste poging.

Begrijp gewoon niet waarom dit opeens een 1000/200 pakket is…

Ik wacht nog eerst de medewerkers van proximus af.

 

Louter ter info:

hier sprak men ook van 1000/500Mbps → Proximus verhoogt de snelheid van zijn glasvezelproducten

namelijk:

Bestaande Flex Fiber-klanten behouden hun huidige pack en genieten een upgrade van hun surfsnelheid naar 500/500 Mbps voor de standaardervaring of naar 1 Gbps/500 Mbps voor de gigabitervaring, afhankelijk van de samenstelling van hun huidige pack.

Reputatie 2
Badge

@Duo 

Een oplossing heb ik ook niet gekregen.

Kreeg een tweede sms met een link dat het opgelost zou zijn maar niks is minder waar.

Maar goed ik wacht er niet meer op ga terug naar Telenet waar ik geen problemen had.

@patrick1981 

Ik heb vandaag ook die SMS ontvangen: 

“Beste Proximus-klant, alles is klaar! Je aanvraag is nu afgesloten. Wil je de oplossing nog eens in detail bekijken, tik dan hier: *link* Fijne dag nog! Je Proximus-team”

En opnieuw krijg ik niets als ik de link volg.. Dit kant toch niet. Er wordt een voorstel gedaan dat ik fysiek niet kan aanvaarden of zelfs laat staan bekijken en vervolgens is alles opeens klaar en is mijn aanvraag afgesloten..

De oplossing nadien in detail bekijken blijkt ook niet te werken..

Ik zou hier toch graag iets meer uitleg bij krijgen indien mogelijk @DaisyS . Dit voelt niet echt ‘goed’.

Ik heb nu een aantal maanden Internet Start Fiber, en was aan het bekijken om up te graden naar Internet Maxi Fiber.  Maar ik twijfel er sterk aan, want ik heb absoluut geen zicht op de werkelijke snelheid die ik zou krijgen.

Afhankelijk van waar ik kijk op de site van Proximus, zie ik andere waarden : 350/30

 

Of 500/100 : 

In de originele vraag van deze thread is zelfs sprake van 500/500!

Maar als ik dan via Proximus een simulatie doe, val ik helemaal van mijn stoel : 

 

Hier zeggen ze zelf dat 500/100 maar een advertentiesnelheid is, in werkelijkheid zou het lager liggen - 210/24 (maar het echte cijfer krijg ik pas na indienststelling!).

Welke cijfers kan ik dan betrouwen, en is het dan wel de moeite om 20€ per maand meer te betalen voor amper snelheidswinst?

 

 

Reageer