Beantwoord

Externe hardeschijf bbox3

  • 21 June 2018
  • 7 reacties
  • 4271 Bekeken

Hallo,

Ik heb een bbox3 en ik gebruik al een jaar de usb poort met daarop een usb harde schijf aangesloten. Zo draai ik ook een backupsysteem op mijn pc's zodat mijn documenten 1 keer per week worden gebackupd. Maar sinds kort werkt dit niet meer.

Ik kan mijn hardeschijf niet meer benaderen via 192.168.1.1/Disk_a1 of Disk_b1.
Ik denk dat dit te maken heeft met een recente update van de bbox??

Ik heb de bbox al eens herstart, maar dat helpt niet.
Ook zie ik zoals in een andere post gemeld (https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox3-modem-webpagina-geeft-geen-toestellen-meer-weer-44723), niets op het startscherm verschijnen als ik naar 192.168.1.1 surf en inlog. Zie bijlagen.
icon

Beste antwoord door LinosD 2 July 2018, 10:08

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
We deden even navraag bij de bevoegde dienst. Van zodra we meer weten koppelen we terug, Pieter!
Pieter,
ik weet nu niet welke bbox3 je juist hebt maar bij deze van sagemcom zou je de usb harde schijf op de bbox interface zo moeten terugvinden (192.168.1.1/Disk_a1 of Disk_b1 werkt niet meer zoals vroeger)



en als je daar op klikt krijg je ook de url te zien die je moet invoeren \\mymodem\xxxxxx om ze te kunnen bekijken in je explorer.
Ik heb al voorgehad dat ik de bbox eerst heb moeten resetten want rebooten hielp niet om de usb schijf weer te kunnen benaderen.
Ik denk dat het een technicolor is, maar ik ben niet zeker.
Ik zou het liefst hem niet volledig rebooten, dan moet ik mijn eigen instellingen terug instellen.
Dat is inderdaad het probleem bij een reset, je kunt mss best de respons van hun bevoegde dienst afwachten.
Ter bijkomende info: som kan ik ook mijn usb schijf niet meer aanspreken en krijg een foutmelding en lukt het toch door gewoon een reboot te doen.
We deden even navraag bij de bevoegde dienst. Van zodra we meer weten koppelen we terug, Pieter!

Is er al iets meer informatie bekend?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Pieter, ja, intussen hebben we feedback:

Dit blijkt een gekend issue. Eigenlijk geen issue, maar een wijziging ten gevolge van het gebruik van nieuwere software.

De nieuwe Technicolor firmware heeft ook een nieuwe Linux kernel, en het is daardoor dat externe schijven nu een andere naam krijgen na de upgrade.

Je kan bij voorbeeld \\192.168.1.1 typen in Run om de huidige naam te zien. Of gewoon in Verkenner via Deze Computer.

En dan kan je je shortcuts aanpassen (of nieuwe maken) die verwijzen naar de nieuwe naam.
Bedankt voor dit antwoord.
Zo heb ik de harde schijf terug gevonden.

Maar de menu's via de webinterface blijven nog steeds niets weergeven. Ik denk dat er daar toch nog een bug in zit.

Reageer