Skip to main content

Ik kreeg bij installatie van mijn router, een Wi-Fi Booster erbij.

De router staat beneden, maar op mijn kamer heb ik maar 80Mbps Down / 60Mbps Up via powerline adapters (1Gbps Bandwidth).

Dit is natuurlijk zonde aangezien ik betaal voor 2.5Gbps Down en 500Mbps Up.

Mijn oplossing was om via een Media Converter, het circuit van de coax in huis te gebruiken als powerline voor ethernet, maar er is geen coax input in de buurt van de router.

Op dit moment staat de Wi-Fi Booster boven, en verbonden via ethernet naar mijn NAS en Computer. Daar haal ik meestal 200Mbps Down / 250Mbps Up. Nog altijd niet genoeg.

Nu is de vraag:

Heeft de Wi-Fi Booster een Backhaul poort waaraan ik haar kan connecten aan een van de powerlines? De enige Wi-Fi Booster die ik vind van Proximus is deze. Maar ik kreeg een andere.

FYI

Wi-Fi Booster - Installatiegids

Proberen, maar ik vermoed dat het aansluiten van uw Proximus WiFi booster op een powerline niet direct soelaas zal brengen

&

Algemene vragen over de functie Ethernet backhaul van uw Deco | TP-Link Nederland

@automhate 

BBox3 verbind je met wifi booster.

Internet box  verbind je met wifi booster v2

Internet box + gebruik je met wifi booster +

Normaal moet ethernet backhaul werken  met je wifi-booster. Alles is afhankelijk van  de gebruikte schakels.  Eén schakel die de snelheid niet aankan resulteert in een niet zo snelle verbinding.

Ik weet natuurlijk niet welke internet box / wifi booster je  in bezit hebt.

Mvg

Artie

@Artie 
Ik heb een Internet Box+ 

Dit is de networking in mijn kamer (uiteraard zonder de Wifi booster met backhaul)

Als er een utp kabel van de wifi booster naar de modem gaat kan je de booster zetten (schakelaar) op accespoint ?!

TBI: normaal detecteert de booster dit zelf dat hij in AP moet werken, maar dat belet inderdaad niet van de schakelaar op AP te zetten als je hem toch als AP gebruikt.

@automhate Als je rechtstreeks,bekabeld, op de modem meet heb je dan wel je 2.5gbs? 

Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel?

@automhate Als je rechtstreeks,bekabeld, op de modem meet heb je dan wel je 2.5gbs? 

Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel?

Zojuist heb ik dit eens getest omdat ik zelf ook nieuwsgierig was. Tot mijn verbazing haal ik nog niet eens half de speed van mijn abonnement, zeer frappant.

Beide VOO Brussels / Proximus Brussels & Vilvoorde Servers, een paar tests gedaan via Ookla.

947.83 Down   /   908.99 Up   (Hoogste punt van de metingen)

Ik heb mijn klantgegevens toegevoegd aan mn profiel 😉 @DaisyS 

@automhate 
Is dit op de gele LAN10G Ethernet poort van je bbox+ gemeten.?

En welke snelheid kan de ethernetpoort van je PC/Laptop aan, waarmee je meet?

@automhate 
Is dit op de gele LAN10G Ethernet poort van je bbox+ gemeten.?

En welke snelheid kan de ethernetpoort van je PC/Laptop aan, waarmee je meet?

Ja,

Ik heb deze gemeten met mijn Dell laptop, hoogst waarschijnlijk 1GbE support. Het probleem is dat ik mijn desktop of nas niet naar beneden kan dragen om het daar te testen 😐

@automhate Dat zal de reden zijn dat je  947.83 Down   /   908.99 Up meet  en de leds van de LAN10G Ethernet poort lichten dan ook niet groen op veronderstel ik als je uw laptop er op aansluit.

Opgelost!

Mijn moeder zal door de zure appel moeten bijten, want ik ga een kabel trekken door heel het huis.

Vandaag heb ik dit getest met een Cat6 UTP van 20 Meter 😅.
No way back, deze week maak ik het finaal door de kabel aan de muren te monteren!

@DaisyS , De 2.5Gbps is volwaardig!

Bedankt allemaal voor de reacties, info en tips in deze post 💜

Reageer