Vraag

enorm traag internet

  • 4 November 2020
  • 6 reacties
  • 89 Bekeken

Internet enorm traag. 

Mensen die ik ken ervaarden dezelfde problemen. Technieker Proximus is daar geweest om een 4G-modem (XDSL) bij te plaatsen... 

Ze halen nu normale snelheden qua internet.

Kan ik dit als klant aanvragen?


6 reacties

FYI: Als de prox forum medewerkers hier langskomen kunnen ze dit doorgeven aan de bevoegde dienst om te onderzoeken of je voor zo’n 4G modem in aanmerking komt

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemiddag

 

Ik heb net de lijn nagekeken. Deze lijn staat op een profiel van 70 Mbps, dus een 4G modem zal hier al niet worden gezet. 4G modems kunnen worden geplaatst op ADSL lijnen, maar worden niet gezet op lijnen met een snelheid die al zo goed is. 

Laatste herstart van de modem zie ik op 15/05/2020. Kan je de modem eerst even herstarten? 20 seconden de stroom uittrekken en nadien terug insteken.  

Reputatie 7
Badge +4

Cfr reactie Charlotte.D

&

Hebt u de ondervermelde speedtest gedaan met een PC/laptop rechtstreeks verbonden op de Bbox3 en zonder andere aangesloten/werkende apparaten?

https://pxs.speedtestcustom.com/

Met een lijnprofiel 70 Mbps down zult u toch >= 63 Mbps down netto moeten halen

Modem herstart (30 s) en speedtest gedaan, volledig zoals aangegeven: met een laptop rechtstreeks verbonden op de Bbox3 en zonder andere aangesloten/werkende apparaten. Slechts 35,9 Mbps!

 

https://pxs.speedtestcustom.com/result/0dc84210-1ef9-11eb-9147-5fcc943e6c7a

Als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13
om je lijnwaarden (snelheid) uit te lezen om de concrete situatie in te schatten
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.
(speed=actuele/max snelheid, enz kan je daar uitlezen)

heb je soms nog een ander pc/laptop om de speedtest te doen 

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie op de modem zelf 2 toestellen verbonden (1 decoder en op de andere LAN poort zie ik nog een toestel, wat volgens mij geen PC is). Kan je de speedtest even doen zonder dit toestel op de lijn en rechtstreeks met een kabel tussen je PC en je Bbox?

Reageer