Geachte, ik ben web developper en heb enkele websites in mijn beheer voor professionele klanten. Deze websites staan gehost bij Versio.
Ik krijg steeds meer en meer opmerkingen van mijn klanten dat emails verstuurd vanaf de website naar proximus klaten niet toekomen. Tot voor kort leverde dit geen problemen op, maar het wordt de laatste weken erger en erger. De code op de websites is echter ongewijzigd, dus hier kan het probleem niet van komen. De emails vertrekken elk vanuit hun eigen domein met eigen domein smtp server.
Ik heb de test gedaan met verschillende eigen test-emailadressen en bij alle providers komen ze aan, behalve niet bij mijn proximus adressen. De fout ligt hem dus niet in de uitgaande mailserver of code, want anders zouden ze op geen enkel ander adres toekomen. Ik kijk de emails na, zowel via outlook als via de webmail. Nergens is een spoor van de emails, ook niet in de spam folder.
Dit is zeer vervelend in Corona tijden, waar webwinkels de kans bieden aan zelfstandige ondernemers om het hoofd boven water te houden, maar als hun klanten zich niet kunnen registreren op de website en hun account activatie email niet ontvangen verliezen de ondernemers potentiele klanten.
Wat is er aan de hand? Zijn deze websites geblacklisted, wie kan dit nakijken. Wie mag ik contacteren om dit recht te zetten of wie kan mij helpen?
Met vriendelijke groeten