Vraag

Email scams met Proximus .be domain naam

  • 22 February 2022
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Beste is hier nu echt niets aan te doen dat ik steeds oplichting mails krijg in de naam van Proximus. (met domain naam Proximus.be)

Ik heb inmiddels nu al jullie domeinnaam geblokt in mijn mail en zal nu ook wel geen mails meer zien die echt van proximus afkomstig zijn.

 

Krijg deze spam/scam mails 2 keer per dag inmiddels al en steeds in de franse taal dat mijn diensten bij proximus opgezegd zijn.

Deze mails zijn niet eens persoonlijk geadresseerd aan mij, maar ze lijken zeer echt als je de mail bekijkt op een mailbox in de gsm (in de pc kun je wel duidelijk zien dat deze scam zijn en niet van Proximus afkomstig zijn)


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Paul JR Bastings Verdachte mails kan je melden via verdacht@safeonweb.be

Meer info via: Home | Safeonweb

Groetjes,
Antonella

Badge

@Paul JR Bastings Verdachte mails kan je melden via verdacht@safeonweb.be

Meer info via: Home | Safeonweb

Groetjes,
Antonella

Dus jullie vinden het helemaal niet erg dat jullie Domain Name misbruikt wordt voor spam en mensen opgelicht worden onder jullie bedrijfsnaam?

Het is natuurlijk spoofing en de mails komen niet echt van Proximus, maar toch staat er Proximus.be. 

… lol, dus dit is het slechtste advies dat je kunt geven, als ik deze mails meld en nog meer mensen doen dit, dan staat dadelijk jullie Proximus.be Domain Name op de Blacklist bij alle mail providers en dan krijgen jullie zelf problemen met emails sturen naar de klanten :wink:

Reputatie 7
Badge +3

@Paul JR Bastings Safeonweb is een centraal meldpunt voor verdachte mails of berichten. Onze cyber security teams werken hier nauw mee samen en  doen al het mogelijke om de verzending van deze e-mails zo snel mogelijk te stoppen en hun oorsprong te achterhalen. Groetjes, Antonella

Reageer