Beantwoord

Email filters van Proximus

  • 8 January 2019
  • 7 reacties
  • 160 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo,
Ik krijg in mijn inbox een (phishing)mail die verzonden is aan
1) een andere naam (nooit mijn emailnaam geweest)
2) een andere provider (@pandora.be; nooit mijn provider geweest)
Kan iemand dat verklaren?
icon

Beste antwoord door Guy_075 8 January 2019, 11:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Vermoedelijk staat jou adres dan in CC of BCC, en werden de bestemmelingen in de mail verborgen gehouden.
Reputatie 2
Badge
Dat zou kunnen...
Reputatie 2
Badge
Hoewel... Nee, toch niet!
Zelfs al stuur je een bericht in BCC, dan moet die zijn mailadres toch nog steeds kloppen???
Reputatie 7
Badge +4
Het e-mailadres kan dan wel kloppen, maar is misschien niet zichtbaar (ook al is het naar u verstuurd geweest).
Reputatie 2
Badge
En dat kan idd wel... Ik testte of het email adres dat voor mij zichtbaar is, bestaat En ja: ik stuurde er een 'test-mail' naar en kreeg geen melding binnen dat het niet besteld kon worden. Maw: de ontvanger van mijn test-mail is een bestaand mailadres.
Klopt dus!
zij zullen wel in BCC je e-mail gezet hebben maar jij kunt dit niet zien.
NB: via (eigenschappen of iets dergelijks in je mailprogramma) de headers kun je zien welke weg die afgelegd heeft.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de mail natuurlijk niet gezien, maar waarschijnlijk zal het wel iets in die aard zijn - gebruikt men wel meer bij phishing en spam.

Reageer