Skip to main content
Vraag

Eigen fibermodem - Registratie via My Proximus faalt - backend niet meer verbonden?

Hallo Proximus,

De registratie van een eigen fibermodem lukt niet via My Proximus, de backend is wellicht niet bereikbaar en men krijgt een foutmelding.

Jullie helpdesk weet natuurlijk ook niet beter dan het script die ze moeten volgen, en de achterliggende diensten vagen er hun voeten aan als de helpdeskers de vraag doorgeven.
Ik wordt ook niet teruggebeld zoals beloofd...

Graag spoedig een oplossing zodat ik een Zaram XGS-PON ONU WAN SFP+ Module kan registreren…

Dit registratiesysteem moet simpelweg werken.

De fiber link is up & running, enkel nog die verdomde registratie dus…

10 reacties

Martin
  • 33205 reacties
  • 25 maart 2025

@XGSPONNEKE 

Vul hiervoor in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aan, zodat de PX moderatoren u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Louter ter bijkomende info, nog een geval waarbij bv de registratie niet lukt 

Eigen modem registeren lukt niet | Proximus Forum*  (*Begin van het topic registeren lukt niet)

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 25 maart 2025

Martin schreef:

Vul hiervoor in je → ForumProfiel zoveel mogelijk 
Louter ter bijkomende info, nog een geval waarbij bv de registratie niet lukt 

​​​

​​​​​​→ Done, wel lachwekkend omdat je enkel via My Proximus kunt inloggen… Geen apart account… Dus je zou verwachten dat het ook meteen zo gekoppeld is aan je forum account…

→ Ook al gezien, maar hoe meer posts hierover, hoe sneller het in ‘t ook springt zeker?

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 26 maart 2025

Ik probeer ook al dagen mijn eigen fibermodem te registreren op MyProximus maar elke keer technische foutmelding.

Na veel medewerkers aan de lijn te hebben blijkt dit een “gekend” probleem te zijn. Ze zijn hiermee bezig.

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Ja maar hoe lang moeten ze daarmee bezig zijn zonder te communiceren met de klanten, dan kan ik evengoed de boel opzeggen.

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 26 maart 2025
XGSPONNEKE schreef:

Ja maar hoe lang moeten ze daarmee bezig zijn zonder te communiceren met de klanten, dan kan ik evengoed de boel opzeggen.

Dat is inderdaad zo. Vermoed dat ze dit niet echt als prio zien...

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Ik geef het nog tot eind volgende week, en dan zeg ik het op.

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 27 maart 2025

Vandaag dit bericht gekregen van Proximus:

Beste klant, zoals telefonisch vermeld heb ik een ticket gemaakt voor onze IT'ers zodat zij dit probleem kunnen bekijken. Ik houd u verder op het hoogte van zodra ik een antwoord heb van hen. Mvg

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3427 reacties
  • 27 maart 2025

@MatijaTerzic ​@XGSPONNEKE Er komen ondertussen inderdaad meerdere klachten binnen van klanten die hetzelfde probleem ondervinden. Dit is in onderzoek en wordt zo snel mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak. 

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 28 maart 2025
HadewychT schreef:

@MatijaTerzic ​@XGSPONNEKE Er komen ondertussen inderdaad meerdere klachten binnen van klanten die hetzelfde probleem ondervinden. Dit is in onderzoek en wordt zo snel mogelijk opgelost. Onze excuses voor het ongemak. 

Ik hoop dat ze het snel oplossen want op deze manier ontneem je klanten om hun eigen modem te gebruiken nochtans is dit wettelijk.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3427 reacties
  • 28 maart 2025

@MatijaTerzic Zodra we de oorzaak van deze foutmelding gevonden hebben, zullen we het oplossen. Het is zeker niet de bedoeling om je te boycotten in het plaatsen van je eigen modem.