Skip to main content
Vraag

eigen Cisco router achter Internet Box - kan geen dhcp verbinding maken met Internet Box

• 5 januari 2025
  • 4 reacties
  • 78 Bekeken

Vorige week liet mijn oude B-box het afweten, en kreeg ik een nieuwe Internet Box.

Achter die modem hangt een Cisco RV340.

Ik heb mijn nieuwe Internet Box in “Bridge mode” gezet, en de PPPoE verbinding via de RV340 werkt.

Aangezien ik nu problemen ondervind om toegang tot bepaalde applicaties te hebben (en ik vermoed dat dit komt omdat de poorten op de Internet Box niet geforward worden), wilde ik de RV340 via DHCP verbinden met de modem, om vervolgens een port fwd via myproxy in te stellen naar het IP adres van de RV340, maar ik krijg die connectie niet werkend…  Ik volg nochtans de stappen zoals beschreven in de handleidingen.

De RV340 WAN krijgt geen IP binnen de DHCP range van de modem.

Uitgevoerde stappen:

1. modem in Bridge gezet, en het correct MAC adres van WAN1 van de RV340 toegevoegd (MAC adres meermaals gecheckt)
  2. RV340 geconnecteerd met LAN1 van de modem
  3. RV340 proberen te laten verbinden via DHCP mode, maar zoals op onderstaande figuur te zien, krijgt die een willekeurig IP adres, en dus geen Internet

Kan iemand mij wat verdere tips krijgen om de configuratie correct te krijgen?

RV340 werkt correct via  PPPoE

RV340 krijgt fout IP via DHCP, en dus geen internet verbinding

LAN instellingen van de RV340:

instellingen op de myproxy:

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Martin
  • 33940 reacties
  • 5 januari 2025

met de nieuwe internet box wordt niet meer gewerkt met triple VLAN en pppoe over VLAN 10

maar nu met Single VLAN 20 /DHCP.

Dus WAN VLAN 20-tagging 

• Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 5 januari 2025

thx! In dit geval gaat het over de correcte setting van de RV340 router.

Heb ingesteld dat er een VLAN 20 met DHCP op WLAN1 moet komen, maar zonder succes to nu toe…

status router, WLAN1 met VLAN20 is niet actief

WLAN 1.20 is als volgt ingesteld:

en de WAN devices zijn met volgende prioriteit ingesteld:

Martin
  • 33940 reacties
  • 6 januari 2025

Heb jij uw router op de PX internet box aangesloten zoals beschreven → hier .

• Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 6 januari 2025
Martin schreef:

Heb jij uw router op de PX internet box aangesloten zoals beschreven → hier .

zeker: alle instellingen gevolgd (connectie is trouwens DSL).
Maar wat dus heel vreemd is, is dat de eigen router geen IP krijgt binnen de DHCP range van de modem.  Ik vermoed dus dat het probleem bij de VLAN tagging zit, en dus server en client niet op hetzelfde VLAN (20) zitten.