Momenteel heb ik PPPoE op mijn BBOX uitgeschakeld en op mijn eigen router (Synology 2600ac) geactiveerd. Nu werkt alles, inclusief mijn Proximus TV, vanop mijn eigen router. Om de TV te laten werken heb ik een LAN poort van mijn router als IPTV geconfigureerd. Werkt goed.
Maar ondertussen is mijn download snelheid gedaald van meer dan 80Mbps naar 50Mbps. Bovendien kan ik mijn NVR en NAS vanop de WAN slechts zeer moeilijk bereiken omdat deze nog steeds 2 routers op mijn netwerk detecteren. Hoe kan ik dit oplossen?
Op mijn vorige adres heeft dit altijd mooi gewerkt omdat toen een medewerker van Proximus vanop afstand de BBOX op 'bridging' gezet zou hebben. Kan dit kloppen? De settings die ikzelf op de BBOX kan veranderen zijn helaas zeer beperkt.
Ik heb de afgelopen week zonder overdrijven al 7x telefonisch contact opgenomen met Proximus, 2x heb ik een mail gestuurd en net nog op de chat gezeten. Helaas telkenmale zonder vruchtbaar resultaat.
Om kort te gaan dit forum is mijn laatste hoop :)
Alvast bedankt voor jullie input!!!
Beantwoord
Dubbele router op mijn netwerk
Beste antwoord door ThomasP
GrumpyBear, 'bridge mode' op de B-box wordt normaal gezien niet gedaan en is eigenlijk ook niet nodig. Wanneer je een privérouter en netwerk wilt gebruiken, volstaat het om je privérouter op de LAN van de B-box te hangen. Je gebruikt dan wel de WAN vanop je privérouter. In de B-box hoef je zelfs niets te wijzigen. Het uitschakelen van je PPPoE is zelfs niet nodig (je kan namelijk 2 PPP sessies hebben op 1 login).
Op je privérouter zet je dan een 2de PPP sessie op met een DHCP in een andere range (vb. 192.168.2.x). Al je toestellen aangesloten op je privérouter zullen dan een IP krijgen van je privérouter en zullen via de internetverbinding van je privérouter verbonden worden met het internet. Heb je dus een NAS of wat dan ook dat je vanop afstand wilt bereiken, moet je enkel kijken naar je privérouter. De B-box komt hier dan niet in tussen. Deze zorgt op deze moment enkel voor het DSL signaal. 😉
Bekijk origineelOp je privérouter zet je dan een 2de PPP sessie op met een DHCP in een andere range (vb. 192.168.2.x). Al je toestellen aangesloten op je privérouter zullen dan een IP krijgen van je privérouter en zullen via de internetverbinding van je privérouter verbonden worden met het internet. Heb je dus een NAS of wat dan ook dat je vanop afstand wilt bereiken, moet je enkel kijken naar je privérouter. De B-box komt hier dan niet in tussen. Deze zorgt op deze moment enkel voor het DSL signaal. 😉
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.