Double NAT: hoe oplossen?

  • 6 October 2012
  • 0 reacties
  • 569 Bekeken


Momenteel hangt mijn eigen netwerk router achter mijn bbox2 modem, en heb ik een configuratie met 'dubbele NAT', hetgeen eigenlijk te vermijden valt. Ik wil dit oplossen door de bbox2 in 'bridge mode' te zetten, en via mijn eigen router de PPPoE internetconnectie tot stand te brengen. Mijn eigen router fungeert hierbij ook nog als DHCP-server voor tal van andere netwerk clients. Als ik dit probeer krijg ik echter de melding dat mijn inlog paswoord niet correct is. Hierover heb ik nu een vraag.


Ik ken mijn Skynet/Belgacom internet account paswoord nog, en het is ook correct ingesteld om vb. e-mail te verzenden enz. Maar bij de installatie van Belgacom TV enkele maanden geleden heeft de BC-technieker dus die bbox2 geplaatst en geconfigureerd voor PPPoE. Hij heeft echter nooit mijn belgacom-account paswoord gevraagd, en dus vermoed ik dat er op de bbox2 een andere paswoord staat ingesteld. De technieker heeft me hierover echter geen uitleg gegeven. Is dit mogelijk, ik bedoel kan mijn BC account paswoord zijn aangepast op het moment dat ik BTV klant ben geworden? Indien er idd een ander paswoord op de bbox2 ingesteld staat, hoe kan ik dit achterhalen?


Alvast bedankt voor alle tips.


Luc

0 reacties

Geen reactie

Reageer