Skip to main content
Sticky

Destiny 2 in combinatie met de Technicolor modem: wat moet je weten/doen!


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

263 reacties

  • Rising star
  • 10 reacties
  • 25 oktober 2017
Paar uur geleden een prive bericht gestuurd voor de firmware update van men bbox.
Deze is er nu doorgekomen en het spel werkt perfect 🙂
Bedankt voor de info.

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 26 oktober 2017
VANDEBROUCK_30150255663 schreef:
Wat een gedoe allemaal. Sinds dat ik naar proximus gekomen ben heb ik alleen maar problemen...

Ik heb een prive bericht gezonden en hoop dat deze bullshit snel gefixed word.

mvg.


Ik ben al jaren klant bij Proximus, nog niet zo heel veel problemen gehad.

Familie heeft Telenet, daar is het een ander verhaal.
(voorbeeld 1 : modem binnengebracht ter vervanging, verkoper voegt zonder uitleg of handtekening te vragen een betalende optie bij. Pas achteraf te zien op de factuur natuurlijk.)

(voorbeeld 2 : bejaard familielid gaat info vragen in Telenet winkel. Verkoopster kan niet antwoorden, daar het om technische vraag gaat. Persoon die het antwoord wel zou weten stuurt mijn familielid wandelen, met de boodschap ' geen tijd voor u, bel maar naar de helpdesk.')

En daarbij, we mogen blij zijn dat Proximus een week op voorhand al een oplossing had.
Ik lees op verschillende fora dat er in andere landen zelfs nog geen oplossing is voorzien door de providers.

En dan nog, het probleem ligt duidelijk bij de fabrikant van de modem en de ontwikkelaar van deze game.

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 177 reacties
  • 26 oktober 2017
Stuur even een bericht naar

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 met je klantengegevens of lijnnummer dan kijken we het na voor je. Groetjes Jean-Paul

  • Practitioner
  • 31 reacties
  • 26 oktober 2017
Nice, om te zien dat de error opgelost is door Bungie, not.

Goed werk Proximus, ik heb nog een Sagemcom modum kunnen bemachtigen enkele weken geleden.

En idd dit probleem is niet enkel bij Proximus.

Bungie kan dit probleem moeilijk oplossen omdat het diep in de game code zit. Ze zouden op zijn minst moeten inschakelen dat je viz pppoe kan verbinden op pc.

Good luck guardians!

Martin
  • 33068 reacties
  • 26 oktober 2017
"Ze zouden op zijn minst moeten inschakelen dat je via pppoe kan verbinden op pc."
Dit kan je ook zelf instellen op je pc

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 26 oktober 2017
Mijn ervaring is compleet anders. Net als alle andere mensen hier heb ik hetzelfde probleem, ik kan geen 1 minuut een missies spelen zonder dat ik connectie verlies. Geen spelers rond me, geen npcs en dan disconnect. Nu heb ik ook direct het formulier ingevuld zodat ik de nieuwe software patch zou krijgen, geen gevolg. Dan heb ik een privebricht gestuurd om te vragen patch te pushen, geen gevolg.. Na 3 uur bel ik eindelijk naar de technische dienst om te vragen om die patch door te pushen en krijg ik te horen dat ik een nieuwe modem nodig heb. DE DERDE MODEM OP 5 JAAR TIJD! En mijn huidige modem is dus niet kapot he. Ik kan elk ander spel op het internet spelen maar blijkbaar ben ik de enige in Belgie die dus een nieuwe modem krijgt omdat proximus letterlijk te dom is om bij mij die patch te pushen. Ik ben ongelooflijk boos. Het is niet Bungie maar proximus die hier zwaar de bal laat vallen. Jullie hadden die patch al een maand geleden moeten doorvoeren, niet nu bij release van het game. En ja , ik zal van provider veranderen. Ik heb het echt gehad met proximus incompetentie!

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 26 oktober 2017
Beste,

Ik heb gisteren al een prive bericht gestuurd, het formulier ingevuld,... maar ik heb nog steeds geen reactie gehad. dan maar net naar proximus helpdesk gebeld, vriendelijke man aan de telefoon. Hij heeft de update dan maar zelf uitgevoerd... kijk ik in mijn modem: de verkeerde update. Nadat ik alles had uitgelegd, de softwareversie er had bijgezegd en nog slaagt deze persoon erin om de verkeerde update uit te voeren. Kan er misschien iemand de correcte update uitvoeren op mijn modem? alvast bedankt.

Uptime
0h 32min 46sec

Serial Number
CP1619SABP1ZZZZ

Software Version
10.A.5.K.CP

Hardware Version
A

WAN MAC Address
E0-B9-E5-59-07-FE

Datapump Version
A2pv6F039f3.d24n

Martin
  • 33068 reacties
  • 26 oktober 2017
@Stijn, Wat ik er van begrepen is dat proximus eerst begonnen is met opsturen van bbox3 modems van Sagemcom omdat er een software aanpassing moet gebeuren voor de Technicolor bbox3 modem ivm dit Destiny .... probleem hier, en deze software aanpassing natuurlijk nog eerst moest klaar gestoomd en getest worden, en nu zijn ze blijkbaar klaar met deze software om ze op de betrokken bbox3 van technicolor te pushen, indien er om gevraagd wordt, en ik kan wel begrijpen dat ze uit veiligheid (eventueel andere problemen die hierdoor zouden plots opduiken) niet naar alle bbox3 van technicolor gaan pushen.

Beste,
Gisteren ochtend heb ik het formulier ingevuld en gisteren avond merkte ik dan dat mijn internet verbinding rond 21u wegviel, vermoedelijk vanwege de update.
Deze ochtend had ik echter nog steeds geen internet verbinding, ook niet na herstarten.

Moet ik nog iets specifiek doen of is het enkel afwachten?

Groeten,
Arnout

Martin
  • 33068 reacties
  • 26 oktober 2017
als je de gegevens van je internet login hebt (pppoe login) dan zou je die zelf kunnen invoeren als ze daar nog niet ingevuld staan door te surfen naar http://192.168.1.1 ( inloggen als USER en wachtwoord staat op sticker van bbox)
login is normaal van deze vorm xxxxxx@SKYNET en eronder het wachtwoord (wel niet zichtbaar er staan *********)

Privebericht gestuurd, Formulier ingevuld maar nog steeds geen update voor mijn modem. Hoe lang moet ik nog wachten?

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 26 oktober 2017
Hallo allemaal,

Formulier ingevuld gistere ochtend, savonds meerdere prive berichten getuurd en ook 2 maal support gecontacteerd.
Ik heb op dit moment nog altijd firmware 10.A.0.I.BU
Hoelang kan het duren?
Ik zie hier dat het bij sommige mensen vrij snel was opgelost.

Danku

  • Practitioner
  • 31 reacties
  • 26 oktober 2017
Martin schreef:
als je de gegevens van je internet login hebt (pppoe login) dan zou je die zelf kunnen invoeren als ze daar nog niet ingevuld staan door te surfen naar http://192.1168.1 ( inloggen als USER en wachtwoord staat op sticker van bbox)
login is normaal van deze vorm xxxxxx@SKYNET en eronder het wachtwoord (wel niet zichtbaar er staan *********)


Hey Martin,

Pppoe werkte niet tijdens de beta op pc. Er kwam andere error code op van Bungie.

Het probleem ligt aan de technicolor maar ook aan de manier waarop het p2p gedeelte van Destiny gecodeerd is. Dit is reeds aanwezig van Destiny 1 op de consoles. Bungie weet dit, hun forum staat hier al vol mee van tijdens beta.
Ik denk dat we gelukkig mogen zijn dat Proximus er aan werkt. In Ierland en Italië (landen met hetzelfde probleem) is het op de kin kloppen.

Tijdens beta had ik de error code lange tijd maar dan waren er momenten waar het me toch lukte om te spelen ook pvp.

Martin
  • 33068 reacties
  • 26 oktober 2017
Hallo SpArkLeS,
Bedankt voor deze nuttige info.

NB: om alle verwarring te vermijden, hetgeen ik uitgelegd heb aan forumlid "arnoutdiels" was om zo te proberen dat zijn bbox3 terug internet connectie zou maken.

  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 26 oktober 2017
Gisteren ochtend het formulier ingevuld.
gisteren avond privé bericht doorgestuurd.
nog steeds geen update gekregen, modem al meerdere keren herstart...
enig idee wanneer deze er opgezet wordt ?

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Community Manager
  • 1201 reacties
  • 26 oktober 2017
@Tron @Raf Oorts
De updates zijn gepushed naar de bbox. Soms is het noodzakelijk dat je de bbox nog even herstart dmv de stroomschakelaar achteraan vooraleer de update doorloopt.

@Daddy_420
De update is reeds actief sinds eerder vandaag 10:35. Zou dus moeten werken.

  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 26 oktober 2017
@ThomasP
Wat moeten we juist doen als de update nog steeds niet actief is, ook als je de bbox handmatig nog eens herstart hebt?
-> formulier gisteren rond 22u verzonden.

  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 26 oktober 2017
@thomasP
Fresh restart, nog steeds de oude firmware.


ik denk dat er iets foutgelopen is.

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
  • 26 oktober 2017
Hallo iedereen,
De link naar het formulier is terug actief en jullie kunnen het nog steeds invullen.
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_destiny2/particulieren/producten/r-orphans/forms/destiny2.html

Noteer dat we alle adressen zullen registreren omstreeks 15u, omdat onze collega’s de tijd nodig hebben om de acties voor te bereiden. Daarna zal de update door jullie modem gestuurd worden tijdens volgende nacht (dus niet vergeten om de modem op “ON” te laten staan, dus zeker niet afzetten).
We laten dit system nog een tijdje actief staan.

Gelieve ons niet meer te bellen, noch privéberichten te sturen.
Indien jullie het formulier invullen na 15u, zullen jullie nog 1 dag extra moeten wachten. Ik weet, in ‘gaming’ tijd is dat lang, maar dit is momenteel de beste oplossing die we jullie kunnen bieden.

Indien jullie nog vragen hebben, stel ze maar hier.

Ik heb gisteren avond een prive bericht gestuurd, en daar hebben ze gezegd dat de update is gestart. Ze zegde dat het een paar uur ging duren en mijn modem 2 keer zou herstarten. Hierna had mijn modem zichzelf herstart, een eerste keer. Ik denk niet dat de tweede reset al is gebeurt.
Deze morgen had ik gezien dat het nog steeds niets de juist versie was, het was
10.A.5.K.GQ. Moet ik de modem nog eens manueel herstarten, met de on/off button?

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 585 reacties
  • 26 oktober 2017
Daddy_420 Kan je de modem nog eens herstarten via de stroomknop achteraan en opnieuw nakijken? Groeten, Linos.

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Community Manager
  • 1201 reacties
  • 26 oktober 2017
@Carl.Vetters, ik heb de software naar je bbox gepushed. Binnen 10-15 min zal deze actief zijn.
@Reinoud Mariman, je kan inderdaad best nog eens even je bbox herstarten dmv de stroomschakelaar achteraan. Hierna zal de update doorlopen. Excuses voor de hinder.

  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 26 oktober 2017
@LinosD

|

nog steeds de oude firmware..

Martin
  • 33068 reacties
  • 26 oktober 2017
Hey ThomasP,

weet jij soms het verschil tussen software versie: 17.1.03.1X en 17.1.03.1A zoals sommigen hier al gemeld hebben die ze binnen gekregen hebben?

  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 26 oktober 2017
@ThomasP
De software is inderdaad geupdate, bedankt hiervoor, maar het is geupdate naar versie 10.A.5.K.GQ , van wat ik gelezen heb op deze post is dit nog niet de correcte versie?
-> Heb het ook uitgetest en het probleem blijft nog altijd hetzelfde.
Sorry voor het ongemak!