Vraag

DDNS werkt niet op Proximus TPLink modem 2de verblijf - vervolg

  • 28 October 2023
  • 10 reacties
  • 128 Bekeken

Hallo, 

Deze topic is blijkbaar afgesloten maar blijkbaar niet direct opgelost (sorry ligt misschien aan mij)

 

Als ik mijn IP adres vergelijk met hetgene https://portchecker.co/check-it mij geeft, is dit niet hetzelfde, dus kan ik dit niet geconfigureerd krijgen… nog tips?

 


10 reacties

Reputatie 4
Badge +1

is er op ddns geen optie om het ip adres automatisch aan te passen aan deze dat je thuis krijgt en dan verbinding kan maken met wat je wilt????

of online het juiste ip in te geven van thuis zodat die verbinding maakt met thuis.

@dannyderoo 

Uit het antwoord van @DasyS dacht ik te kunnen afleiden dat je ondertussen een publiek Ip adres toegekend werd?

Of heb je er één en werkt het hiermee nog niet?

Hoe kan ik zien of ik nu effectief een publiek ip adres heb?

Dan vermoed ik dat het IP adres bij het inloggen op de modem hetzelfde zou zijn als hetgeen verschijnt bij bvb portchecker… net zoals dat thuis het geval is op mijn gewone Proximus modem.

 

@DaisyS bedankt voor de interventie, maar zou het mogelijk zijn om op mijn bovenstaande vraag te antwoorden?  Ik krijg dit dus niet in orde.

 

Alvast bedankt

 

Reputatie 7
Badge +4

Dan vermoed ik dat het IP adres bij het inloggen op de modem hetzelfde zou zijn als hetgeen verschijnt bij bvb portchecker… net zoals dat thuis het geval is op mijn gewone Proximus modem.

 

Inderdaad

&

Proximus medewerkers zijn niet aanwezig op dit publieke forum in weekends en op feestdagen

@proximus en @DaisyS zouden jullie dit nog eens willen nakijken aub? 

Het modem mobiel nummer staat in het veld van klantennummer.

Ik ga er vrijdag opnieuw naar toe en zou dit nu wel in orde willen krijgen, alvast bedankt op voorhand.

Ook bedankt aan @M_016 voor de bevestiging!

D

Mag ik hierbij nog eens herinneren aan @Proximus internet en @proximus om dit aub aan te passen zodat ik dit werkende kan krijgen?

D

Reputatie 7
Badge +4

@dannyderoo Ik heb de optie voor het publieke ip-adres geactiveerd op het mobiele nr. 

Ik zie nog altijd geen match in IP adressen en heb dus geen idee hoe dit komt...

Wat zie / doe ik verkeerd?

 

Dit is wat ik nu nog altijd zie:

 En dit is portchecker:

 

Reputatie 6
Badge +2

100.64.x.x is inderdaad een CGNAT adres.

Het nieuwe IP krijg je pas nadat je de LTE modem hebt herstart?

Als het nog altijd niet werkt, dan moet @HadewychT het nog eens nakijken. Van zodra CGNAT uitgevinkt is op jouw SIM moet je toch een publiek IP adres krijgen…

 

Reageer