Vraag

constante random disconnects bbox 3

  • 22 December 2022
  • 9 reacties
  • 277 Bekeken

Reputatie 2
Badge

geachte

 

de laatste dagen meer & meer disconnects, vandaag wellicht al een stuk of 50

het signaal lijkt spontaan terug te komen na enkele minuten, maar valt dan op willekeurig moment weer uit. uiteraard valt tv uit en kan ik niet meer op internet als er geen connectie is

 

ik heb gebeld met 080022800, op moment dat ik klik voor te wachten en iemand aan de lijn te krijgen wordt de lijn afgebroken (6x voor gehad)

 

alvast bedankt

 

mvg

 


9 reacties

@het goddelijk monster Je DSL controle lampje op je bbox knippert i.p.v. continue op te lichten veronderstel ik.

Het probleem zal waarschijnlijk verder richting PX zitten de PX forummedewerkers kunnen morgen je lijn uittesten op fouten. het kan ook in de ROP zitten (proximus straatkast) waar je modem uiteindelijk op aangesloten is.

Je kan toch proberen je bbox te resetten om te zien wat dit geeft. 
↔ Reset je b-box/Internet box | Proximus  zelfs al is de kans klein je hebt er niks bij te verliezen.

Ook je aansluiting op de NTP2007/TF2007 even checken op goede contacten.
 

 

Reputatie 2
Badge

geachte

 

ik heb me laten terugbellen want als je wacht op connectie met een technieker wordt de lijn telkens afgebroken (géén toeval, 10x na elkaar voorgehad, een werkpuntje me dunkt)

 

de persoon die ik aan de lijn gekregen heb zag dat ik veel devices geconnecteerd had op mijn modem, dit klopt… tegenwoordig loopt dat aardig op, enkele slimme stekkers, thermostaat, 10 tal camera’s etc… 

nu zag hij ook dat fiber voor mij beschikbaar is en dan ging de rest van het gesprek voornamelijk over fiber… dat de koper weldra niet meer ondersteund zou worden en dat ik dan verplicht €600 installatiekosten zou moeten betalen als ik mijn producten wil houden etc  fiber zou me maar €5 meer kosten per maand, maar dit is niet wat ik zie op de site van proximus. het goedkoopste pack internet/tv kost €69 en dat is veel meer dan wat ik nu betaal.

soit, ik heb voorlopig de boot afgehouden wat fiber betreft, het leven is al duur genoeg momenteel. en ik ben tevreden met mijn huidige internet, maar die disconnects moeten wel opgelost geraken natuurlijk...

dan teruggekomen op de disconnects stelde hij voor mijn oude modem te vervangen met de nieuwste versie, blijkbaar een versie geschikt voor fiber. er moet blijkbaar wel een technieker langskomen om deze te installeren, ik zou binnen de 48 uur terug gebeld worden om dit verder af te spreken…

vandaag nog geen last gehad van disconnects trouwens… bij aanleg van de fiber hebben ze hier wel de koperlijn geraakt en die hebben die grondwerkers dan snel aan één gezet, vraag me af of daar iets fout gegaan is….   soms doet de wifi van mijn laptop ook wel raar, maar ik veronderstel dat het daar niet kan aan liggen..

wordt vervolgd

mvg

Reputatie 7
Badge +4

@het goddelijk monster Ik heb je lijn nagekeken en zie een probleem sinds 21/12. Er is ook een kortsluiting. Dit zou oa te maken kunnen hebben met de beschadiging van de kabel. Ik heb een afspraak met een technieker voor je geboekt op 26/12 tussen 12.30 en 17u om dit ter plaatse na te kijken. Als dit niet past voor u, kan je dit aanpassen via My Proximus of bellen naar 080022800. 

Mijn collega die je eerder aan de lijn had, heeft inderdaad een ticket aangemaakt voor een mogelijke fiberaansluiting. Je zal (of bent al) gebeld worden ivm Fiber en de eventuele nieuwe modem. Je kan dan met die collega bekijken of je hierin geïnteresseerd bent. Zij kunnen je ook de exacte info over de beschikbare abonnementen en prijsverschil met je huidige abonnement geven. 

Dit blijft echter een vrije keuze. Je huidige lijn zal hersteld worden door de technieker die ik geboekt heb voor u waardoor je lijn zo ook terug stabiel zal werken. Die wijziging is dus niet nodig om dit probleem op te lossen. 

Reputatie 2
Badge

geachte,

bedankt voor onderzoek & melding, juist beetje verwarrend dat ik dit nu pas lees daar ik ondertussen sms bericht kreeg ivm de afspraak en ben dan later nog gebeld door proximus die belde voor modem-swap, maar door te verwijzen naar de afspraak van maandag heb ik dat kunnen afhouden

kortsluiting dus…   tsja op 16 mei 2022 heeft de firma Jacops nav de fiber werken hier een koperlijn geraakt… ik belde meteen proximus en die kerels waren kwaad en hebben het snel zelf aan elkaar gezet, maar niet volgens de regels van de kunst blijkbaar, gewoon plakband gebruikt, dat is vragen om problemen achteraf… maar ja, belangrijkste voor die mensen was dat het ‘s avonds terug marcheerde :

 

dus nu zal de boel terug open gegooid moeten worden vrees ik 

afspraak komende maandag is oké

ivm fiber wil ik gerust eens luisteren 

wordt vervolgd

mvg

Reputatie 2
Badge

geachte,
 

even een update….


technieker is langs gekomen op maandag… lijn uitgemeten => niet oké 
hij heeft dan het andere paar eens geprobeerd en daarna de lijn opnieuw uitgemeten => de waarden waren nog slechter 
 

hij wou mij dan onmiddellijk een afspraak geven bij de lassers maar dit ging niet omdat ze niet werkten op 26/12 , ze zouden me zelf contacteren om een afspraak vast te leggen (voorlopig ben ik nog niet gecontacteerd geweest)

 

maar ik moet zeggen dat ik gelukkig nog niet veel last heb gehad van disconnects… vorige donderdag was het vrijwel constant, maar op vrijdag heb ik er maar 1 ervaren…. weekend was ik vrijwel niet thuis, op maandag & dinsdag heb ik er geen opgemerkt… 
 

wordt vervolgd

mvg

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@het goddelijk monster

ik heb een bericht gestuurd naar onze dispatich met de vraag of er al zicht is wanneer de lassers kunnen langskomen.

Ref id: IM12098331

 

Ik hou je op de hoogte.

 

Geert

Reputatie 2
Badge

geachte
 

bedankt voor de melding

 

mvg


 

Reputatie 2
Badge

geachte 

 

even een update…


eerst het goede nieuws, ik heb nog maar weinig problemen ondervonden, ergens deze week wel 1x gehad dat mijn beeld bleef staan en bij nazicht was de verbinding onderbroken op de modem. na enkele minuten begon het beeld weer te bewegen

 

het slechte nieuws is dat ik nog niets vernomen heb van de lassers ivm Ref id: IM12098331  aangezien ik weinig problemen ondervind til ik er zo zwaar niet aan, mocht de situatie zijn zoals toen ik dit topic begon zou ik er natuurlijk meer problemen mee hebben. waarom ik nu minder problemen heb weet ik niet, misschien dat de dooi na de vorstperiode voor extra problemen zorgde maar dat is gissen

 

ik ben trouwens wél gecontacteerd ivm fiber… toen ze mij eind van het jaar belden was het tegen de €70 voor pack tv/internet, blijkbaar is de prijs nu reeds gestegen naar 71,99 (info site) - ik ben niet ingegaan op het aanbod, van wat mij initieel verteld werd (€5 meer per maand) klopt blijkbaar niet veel. het zijn ook externe mensen uit nederland je kan daar niet echt veel aan vragen wat promo betreft, wel meteen dreigen dat ik de installatie zal moeten betalen als koper niet meer ondersteund wordt, niet zo een aangenaam gesprek met andere woorden….

 

wordt vervolgd

mvg

 

Reputatie 2
Badge

geachte 

 

even een update….
 

ik kon me vandaag eens uitslapen na 2 nachtprestaties, rond 08h16 ben ik 2x gebeld door Proximus, maar die oproepen heb ik niet gehoord want mijn gsm stond toen nog op nachtmodus (rinkelt enkel voor geselecteerde nummers). 

 

opgestaan rond 08h30…. 10 minuten later wordt er ook aan deur gebeld en daar staat dan een lasser van Proximus…. wat betreft non communicatie kan dit tellen… toevallig & gelukkig komt het mij nog goed uit en ben ik thuis, dus ik kon die mens zijn werk laten uitvoeren, maar voor hetzelfde geld was er niemand thuis geweest en hadden ze zich voor niks aangeboden…… (dit moet toch efficiënter kunnen, Proximus?)

 

soit, de persoon heeft dan mijn lijn uitgemeten en is op zoek gegaan naar het probleem, hebben dat put gegraven op de locatie die hierboven staat, waar de firma Jacops nav de fiber werken de koperlijn geraakt had en onprofessioneel aan elkaar had gezet.

 

dit probleem werd verholpen en na test werd de put toegedaan….

 

ik hoop dat het probleem van de disconnects daarmee definitief opgelost is en hopelijk komt er géén vervolg 

 

mvg

 

Reageer