Beantwoord

Connectie Booster met decoder

  • 24 July 2021
  • 7 reacties
  • 491 Bekeken

Reputatie 1

Heb WIFI-booster gesynchroniseerd met modem.  
Wil nu TV-decoder verbinden.  Tot nu werk ik met RUCKUS.  Steek ethernet kabel in booster én in decoder (in plaats van Ruckus).  Wacht tot link-lampje blijft branden en zet dan TV-decoder op.  
Alles werkt tot ik de ethernet-kabel verwijder.  Dan krijgt TV geen signaal meer.  En middelste lampje van decoder brandt rood.

Steek terug Ruckus in…  geen signaal.  Decoder gereset, nu terug beeld en klank.

Wat doe ik verkeerd bij installatie WIFI-booster ?

Groetjes

Jos

icon

Beste antwoord door Martin 24 July 2021, 13:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

@Jos 1241 tot ik de erthernet kabel verwijder over welke ethernet kabel heb je het dan.
Je gebruikt toch je booster als draadloze verbinding veronderstel ik tussen bbox en booster (decoder  verbonden met booster over utp kabel en deze kabel blijft ook verbonden)

 

@Jos 1241 je zet eerst booster (switch op auto)  dicht (zelfde lokaal) bij de bbox , reset deze booster en synchroniseer deze dan op de bbox, plaats de booster waar je nog genoeg wifi ontvangst hebt (link quality) en sluit aan de uitgang van de booster met utp kabel je decoder aan.

Als je de booster ipv de ruckus wilt gebruiken kun je ruckus eerst uitzetten.

Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster - YouTube

Lampjes van je Wi-Fi Booster nakijken - YouTube

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Wi‑Fi Booster | Proximus

bv.

decoder via WiFi

booster knop achteraan stand auto

zet de booster in dezelfde ruimte als de Bbox3 (modem)

druk op booster power en wacht tot het booster wps lampje uitgaat 

druk op wps van de bbox en vervolgens op wps van de booster

de wps lampjes van beide toestellen gaan knipperen en na een tijd doven

de booster link quality lamp blijft branden als de synchronisatie ok is

verplaats de booster en verbindt hem met kabel op de decoder en zet beide aan

als de link quality groen oplicht is alles ok (indien niet vermoed ik dat u de booster zult moeten verplaatsen voor een betere WiFi-verbinding met de Bbox

En als het nu nog niet lukt dan weet ik het ook niet meer :slight_smile:

Reputatie 1

Beste
Allereerst dank voor jullie snelle reactie.
Ik gebruik de kabel die meegeleverd werd met de booster.  Ik veronderstel dat dat de juiste kabel is.

Maar als ik het allemaal goed begrijp is de booster - wat de decoder betreft - gewoon een vervanger van de ruckus.  En het is dus niet zo dat de WIFI-booster een WIFI-verbinding maakt tussen modem en decoder.  De decoder en de WIFI-booster moeten dus met mekaar verbonden blijven door middel van de kabel.

Dit beperkt natuurlijk de bewegingsvrijheid van de booster.  Dus ik gebruik de booster voor mijn WIFI-verbinding en behou de Ruckus-verbinding tussen modem en decoder.

Heb ik het gesnopen ?

Groetjes

Jos

Inderdaad de wifi booster maakt geen wifi verbinding met de decoder gewoonweg omdat de decoder geen wifi  radio aan boord heeft, andere toestellen zoals smartphone, laptop enz…. hebben wel een wifi radio aan boord en kunnen dus verbinding maken via wifi met je booster en met de wifi van de bbox uiteraard ook….

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Bedankt om @Jos 1241 al verder te helpen!