Vraag

Compesatie bij storing

  • 19 December 2023
  • 1 reactie
  • 132 Bekeken

Geachte,

Op 11/12/23 is in de loop van de dag zowel tv als internet weggevallen.

Dacht eerst aan een storing, dus even gewacht en navraag gedaan bij buren of er problomen waren? Daar er bij meerdere buren geen problemen waren, contact opgenomen met de technische dienst (rond 18u).

Daar wisten ze mij te vertellen dat er geen Fiber meer binnen kwam bij ons. Raar, want wij waren de enige in de wijk. Oplossing: Op 16/12/23 zou er een technieker/lasser langskomen om dit in orde te brengen. Tussentijds werd het verbruik om te kunnen werken via Hotspot verhoogd.

Op zaterdag 16/12/23 niemand gezien. ‘s avonds opnieuw gebeld naar technische dienst, waar ze doodleuk zeiden, maar Uw afspraak is pas op 19/12/23. Niet zo fijn om te horen, dat intern bij Proximus de afspraak verzet wordt en ik als klant niet verwittigd wordt!!!! Des te meer ik op zondag 17/12/23 een mailtje kreeg van proximus of ik blij was met mijn oplossing die op 16/12/23 uitgevoerd zou zijn.

Raar…

Op 19/12/23 (vandaag dus) komen 2 techniekers/lassers langs om het probleem na te kijken.

Wat blijkt nu: het geen storing buiten, maar eenvoudig het bakje dat de fiber doorstuurt naar de modem dat stuk is. Technieker/lasser weet ook te zeggen dat deze versie an het bakje het veel laat afweten.

Bakje wordt vervangen op 5min en alles werkt weer normaal.

Wat ik hier nu straf vind, is dat ik tijdens mijn eerste gesprek op 11/12/23 ook gezegd heb aan de “technische ondersteuning” aan de lijn, dat het power-lampje van het bewuste bakje knipperde en er geen lampje brandde bij de UTP-uitgang naar de modem. Hier had ik zelf al een gevoel vandit klopt niet.

Met andere woorden dit probleem kon binnen de 24 uren opgelost zijn en moest geen 8 dagen duren.

Bij deze vraag ik een compensatie voor de geleden hinder. Alsook het feit dat op zaterdag 16/12/23 ik thuis ben gebleven indien er iemand zou langskomen - tevergeefs dus. Ook vandaag weer thuis moeten blijven. En had ik op 16/12/23 niet zelf naar de technische dienst gebeld, had ik nooit geweten dat er een nieuwe afspraak was op 19/12/23.

Met vriendelijke groeten


1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Den Brain ik heb negatieve aanrekening 7393431850 opgemaakt uit commercieel standpunt, bevestigingsmail volgt! Groetjes, Heidi

Reageer