Skip to main content

Waar kan ik het Circuit ID nummer vinden. Is dat hetzelfde als het easy switch nummer ?

mvg

Bij Proximus is CID identiek aan het easy switch ID.

 


Enige thread die ik over CID vond, is al oud, edoch ...

Proximus Easy Switch ID blijkt toch niet hetzelfde te zijn als het Circuit ID (CID).

De Easy Switch ID is nl 14 cijfers lang, terwijl de CID slechts 12 cijfers bedraagt, en het is jammer genoeg niet zo dat je de twee laatste gewoon kan weglaten om de juiste CID te verkrijgen …

Waar je de CID dan wel vindt ?

Géén idee, uren al doorgebracht op Proximus site, facturen doorgekeken, etc.

 

Beetje meer transparantie zou fijn zijn …

 

 

BTW : al zoekende trouwens op andere website gevonden hoe je Proximus modem zuiver als modem zonder routerfunctie kan gebruiken. (en dat zonder in de Community of dergelijke te moeten duiken).


@ess normaal zou je verwachten dat je dit moet terugvinden op je factuur of in je MyProximus account!

Het CID ID is een nummer dat specifiek is voor je internettoegang, terwijl het easy switch nummer een algemene code is voor al je telecomdiensten (internet, tv, telefoon, mobiel).

Als je alleen je internetverbinding wilt activeren of veranderen, heb je je CID ID nodig.

Anders zal het wachten zijn tot morgen op een reactie van een PX moderator die je het CID nummer doorgeeft en het bv in het veld ticket zet van je forumprofiel.

daarom best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

 


@ess normaal zou je verwachten dat je dit moet terugvinden op je factuur of in je MyProximus account!

Je zou dat inderdaad verwachten, helaas ...

daarom best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Goeie tip !! 

Thx !

 

 


Reageer