Skip to main content
Vraag

booster v2 verbonden met ethernetkabel

• 20 January 2025
  • 8 reacties
  • 76 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

M’n booster werkt sinds enkele dagen niet meer als ik de wifi op de modem (internet box) uitschakel. Vroeger werkte die wel nog omdat ik geen wifi nodig heb op de plaats waar de modem staat. Is er een wijziging in de software of I de booster defect? Nu werkt die als repeater hoewel hij het signaal van de modem niet ontvangt (te zwak), werkt dus perfect via de ethernetaansluiting maar enkel als ik de wifi op de modem ook aanzet.

8 reacties

Mutlie
  • 1830 reacties
  • 20 januari 2025

Martin
  • 32741 reacties
  • 20 januari 2025

@Franki_01 als je wifi op de internet box uitzet wil dit zeggen dat je de booster met een utp kabel aan de internet box aangesloten hebt. dus zal je de booster best eens resetten → → Wi-Fi Booster reset  en opnieuw Installeren/synchroniseren.

=

1. Wij raden je aan om de Wi-Fi Booster te resetten:
  1. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.
  2. Koppel je Wi-Fi Booster los.

Je Wi-Fi Booster is gereset.
Je kunt het opnieuw installeren .

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 43 reacties
  • 21 januari 2025

Bedankt Martin, maar een ‘factory reset’ en herinitialisatie blijkt niet te helpen. Heb de booster bij de modem geplaatst en verbonden met ethernet kabel… dit getest op beide lan poorten van de booster, als ik de wifi op de modem afleg valt ook de wifi van de booster uit. Blijkbaar wil die dus niet meer als acces point werken. Zal moeten kijken om te vervangen zeker ??

Martin
  • 32741 reacties
  • 21 januari 2025

Ik dacht eerst nog aan de UTP kabel die je gebruikt om de booster met de IB te verbinden mss niet in orde zou zijn, maar aangezien je nu zegt “ Heb de booster bij de modem geplaatst en verbonden met ethernet kabel…” zal je waarschijnlijk daarvoor een andere utp kabel gebruikt hebben dus kan dit ook al uitgesloten worden. Het enigste wat nog niet duidelijk is of de ethernet uithangen van de IB nog in orde zijn. Mss moet je toch eens proberen om eerst de IB te herstarten door zijn netspanning 10sec te onderbreken of dit zou iets oplossen. En indien nog niet in orde, toch ook eens de Booster op een andere poort van je IB aansluiten, je kunt nooit weten dat een ethernetpoort van je IB defect is.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 43 reacties
  • 21 januari 2025

Was idd met een nieuwe UTP kabel. Heb ook eens de IB gereset maar resultaat is hetzelfde. Het rare is dat als ik de wifi op de IB afleg de booster nog ong één minuutje blijft werken via UTP en daarna valt de wifi weg, WIFI op IB terug opzetten en onmiddellijk komt de wifi op de booster ook terug en ik denk via UTP want het lichtje ‘positioning’ brandt blauw en dit brandde groen toen de booster bij de modem stond en als versterker werkte ipv als acces point. Booster laten vervangen ??

Martin
  • 32741 reacties
  • 21 januari 2025

als je wilt weten of hij dan nog via utp werkt kan je dit testen door gewoon de utp kabel die van je IB naar de Booster loopt los te leggen en als de booster nog blijft werken dan werkt hij als wifi extender en niet via utp (=AP).

i.v.m. of de wifi booster moet vervangen worden, dit moet ik aan een PX moderator overlaten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 43 reacties
  • 21 januari 2025

hij blijft idd werken, dus als extender. blijkbaar kun je die nergens instellen dat hij als acces point moet werken, ofwel ? vind dit toch nergens..

Martin
  • 32741 reacties
  • 21 januari 2025

Op de booster  V1 was er een schuifschakelaar zodat je inderdaad kon ipv automatisch ook voor acces point kiezen bijvoorbeeld

maar bij de V2 niet meer.

Reageer