Beantwoord

Blue Iris vanaf internet bereiken

  • 7 November 2020
  • 5 reacties
  • 172 Bekeken

Ik gebruik het programma blue Iris voor mijn camera’s te zien via mijn netwerkje.

Hier zit een browser bij die automatisch een webserver aanmaakt, zodat je via een bepaalde poort op je interne netwerk deze site kunt raadplegen en kan zien wat er op de camera gebeurt (zie voorbeeld in het plaatje onderaan).

In mijn geval 192.168.1.39:7070 

De poort kun je zelf kiezen, ik had hier ook poort 81 kunnen pakken.

In blue iris kan ik zeggen dat deze naar buiten gepoort moet worden, In dat geval moet ik op mijn bblox3 aangeven dat ik port forwarding wil gebruiken.

Dat heb ik op deze manier gedaan
Status Actief Dienst Protocol Externe poort Begin Externe poort Einde Interne poort Interne host Externe host Beschrijving
OK Ja Geen TCP 7070 7070 7070 192.168.1.39 Om het even BlueIris

 

Maar wat ik ook doe, via mijn externe IP adres op poort 7070 krijg ik altijd de melding: This site can’t be reached - ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Ik heb in mijn proximus de security op low security gezet, maar dat helpt ook niet.

Hopelijk kan iemand hier mij verder helpen.

Bedankt alvast

John Simons

 

icon

Beste antwoord door Martin 7 November 2020, 17:23

Bekijk origineel

5 reacties

hoe probeer je om via je external ip adres deze te bereiken, doe je dit via een externe netwerk want als dit via je eigen bbox probeert gaat dit niet je kan wel proberen via je mobiel netwerk bvb

Oh, dat wist ik niet, ga gelijk proberen.

 

Update: Meteen maar geprobeerd, en inderdaad dat is het issue geweest, via 4G op mijn GSM zie ik de website wel.

Bedankt voor je antwoord. Heb ik nu nog een vraag: moet dat security op low security staan of mag ik dat dan terug zetten op High, want de poort die ik gebruik is 7070 en niet 80

 

Mijn bbox staat op Medium security, (zie hiervoor → http://mymodem/7.4.2.0/gui/tpl/src/access/firewall.html inloggen als User en Userwachtwoord dat op sticker van bbox staat)  maar je kan dit altijd proberen  op high en als het niet moest lukken kun je altijd terug op medium of low proberen.

Ik denk op High dat je dan zelf regels moet invoeren, maar probeer het eens wat het doet op High.

Hoi, ik heb het maar gewoon geprobeerd, niet wat jij daar aangeeft, die laat ik staan zoals het is, ik bedoelde op proximus.be, daar kun je nog instellen dat je poort 80 open zet:

 

Die had ik dus op lage beveiliging staan, maar die heb ik nu dus terug gezet naar hoge beveiliging, en dat werkt ook prima.

Bedankt voor je hulp.

 

Ah Ok, ik had het inderdaad anders begrepen, maar blij te horen dat ik je hiermee heb kunnen een beetje verder helpen.

Reageer