Vraag

Blauwe DSL kabel

  • 3 January 2020
  • 6 reacties
  • 3128 Bekeken

Hallo,

 

De standaard bijgeleverde blauwe DSL kabel ( bij bijvoorbeeld een BBOX 3 ), hoe is die exact opgebouwd, welke stekkers zijn er aan beide uiteinden gebruikt ?

Spreekt men hier over 1 of 2 paar kabels

Kan hier eventueel ook een standaard telefoniekabel ( VVT 1P of 2P ) voor gebruikt worden ?

Bedankt voor de info


6 reacties

op de uiteinden van dit kabeltje zitten er RJ11 stekkers.

Het gaat om één paar dat gebruikt wordt, ronde VVT kabel kan je daar eventueel voor gebruiken.

Vroeger kon je dit kabeltje ook in een Proximus center bekomen, in twee lengtes, maar of dit nu nog altijd het geval is dat zou iemand van proximus zelf hier moeten bevestigen.

je kunt natuurlijk ook het ene einde van het kabeltje aansluiten op het blauwe aansluitblokje van de NTP2007 zie foto hieronder (DSL MODEM)

 

Martin,

je bedoelt dat ik 1 van de 2 aders mag aansluiten op A1(DSL) en de andere ader op B2(DSL), maar wat waar ?

Of zie ik dat verkeerd ?

 

Thx

één kant van het paar (van bv je ronde vvt kabel) aansluiten op het blauwe blokje “DSL” contacten a1en  b1,

en da andere kant van het zelfde paar zit je RJ11 stekkertje op, dat je in de DSL ingang van de bbox moet steken, net waar je blauwe kabeltje nu insteekt.

Je moet dit natuurlijk zo niet doen je kan evengoed op die vvt kabel aan beide kanten met een RJ11 stekker werken net zoals het met je blauwe kabeltje het geval is, ik geef alleen beide mogelijkheden op.

Martin, is er een ook adercodering waar ik rekening mee moet houden indien ik deze 2 aders op A1 en B1 aansluit m.a.w. welke ader moet op A1 en B1.

Thx

 

Geert

 

dat mag je zelf kiezen speelt geen rol als je maar geen draad van het éne paar en een draad van het tweede paar kiest, bv als je vvt kabel 2 paar bevat.

Reageer