Vraag

bestaande aansluiting verplaatsen of verlengen

  • 18 April 2023
  • 4 reacties
  • 1004 Bekeken

Ik woon op een vierkantshoeve zie schets,  straat vooraan.

links vooraan is het woonhuis waar ik momenteel woon en waar we reeds vele jaren een proximus aansluiting hebben. (gewoon een kabel van ondergrond, tegen de gevel op en de eetkamer binnen)

De schuur achteraan wordt momenteel omgebouwd tot nieuw woonhuis, later verhuizen we van de bestaande woning vooraan naar het woonhuis achteraan. 

vermits de woning op termijn ook omgebouwd zal worden tot vakantiewoning en er nog later een 2de vakantiewoning bijkomt, staat de huidige inleiding van proximus op de verkeerde plaatst voor de toekomst, 

Ik heb hierbij 2 vragen:

  1. kan deze verplaatst worden naar de technische ruimte vooraan rechts op het perceel en hoe aanvragen? 
  1. welke kabel moet er nu getrokken worden om internet en televisie van proximus achteraan in de schuur te krijgen? 

ter info: er is nog geen glasvezel + de afstand van de technische ruimte vooraan tot in de technische ruimte van het nieuwe woonhuis achteraan = afstand van +/- 43 m.

is het ook een mogelijkheid gewoon zelf een kabel te plaatsen van het bestaande aansluitpunt van proximus naar de nieuwe technische ruimte (dwz inwendig op eigen terrein) en indien dit mogelijk is met welke kabel???

alvast heel erg bedankt voor het advies.

 

Met vriendelijke groeten 

 

Tine


4 reacties

In afwachting van een antwoord van een proximus forummedewerker:

Je kan bv je aanvraag doen → Aanvraag voor wijziging van kabel infrastructuur | Proximus

TBI: Je gaat bouwen? Voorzie je aansluiting | Proximus

Volgens mij kan het ook door zelf door van de huidige PX kabel intro deze te verlengen met een telefonie ronde VVT kabel   met twee paar er in is al voldoende.

Maar je zou natuurlijk je ook al kunnen voorbereiden op de toekomst door een buis te voorzien met trekdraad in, dan kan deze buis later ook voor fiber dienen als ze op een dag langskomen met fiber in je buurt

Reputatie 7
Badge +3

@Tine Don  Ik doe navraag

Reputatie 7
Badge +4

Eventueel:

Nieuwe Proximus aansluiting vanaf de straat naar de nieuwe technische ruimte rechts vooraan (gas, elektriciteit en Telenet) via  een door u te voorziene wachtbuis (met  eventueel een smarttube)

De Proximus NTP2007 contactdoos (koperen telefoonkabel) aldaar laten installeren en vervolgens met telefoonkabel (via een te plaatsen wachtbuis) naar de technische ruimte woonkamer achteraan van waaruit de Bbox/internetbox (via telefoonkabel op de NTP2007) en decoder (via utp/ethernetkabel op de Bbox/internetbox) kunnen aangesloten worden

Ik ga ervan uit dat indien vaste telefoon nodig is deze via een groene RJ11 poort zal aangesloten worden

 

Indien in de latere vakantiewoning ook internet/TV/telefonie dient te worden voorzien kan het eventueel opportuun zijn de Bbox/internetbox in de technische ruimte rechts vooraan te plaatsen

Voor aansluiting internet/decoder dienen dan utp/ethernetkabels te worden voorzien naar nieuwe woonruimte en vakantiewoning

Voor de vaste telefoon dient gebruik te worden gemaakt van gewone telefoonkabel, ik vermoed evenwel dat u het eventuele telefoontoestel in de vakantiewoning niet wilt laten bellen indien u op uw privé nummer zou opgebeld worden → 2e nr/aansluiting via 2e groene RJ11 poort Bbox/internetbox?)

Reputatie 7
Badge +3

@Tine Don  De dienst  kabelnetwerken  gaat contact met u opnemen . Groetjes Luc

Reageer