Beantwoord

bbox4 modem-only

  • 13 July 2022
  • 8 reacties
  • 1307 Bekeken

Zijn er (fiber) abonnementen waarbij de b-box4 in modem-only kan gezet worden? En de gebruiker met eigen router zowel ipv4 als ipv6 op WAN interface krijgt.

icon

Beste antwoord door Martin 13 July 2022, 15:30

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Marc Duponcheel 

Hoe bedoel je de internet box - only?

 

Groeten

Geert

@GeertC : ik bedoel inderdaad de Sagemcom Internet Box waarvan ik wellicht foutief dacht dat die b-box4 als bijnaam heeft. Kan ik de titel van mijn vraag alsnog aanpassen? Ik ben (nog) geen Proximus abonnee (maar wil het worden)… ik vraag me af of die Internet Box modem-only kan (en mag) gezet worden.

Reputatie 7
Badge +4

Uiteraard kunt u een eigen router gebruiken achter de intenetbox (zoals bij de Bbox3)

Je privérouter instellen als draadloze router | Proximus

@GeertC : ik bedoel inderdaad de Sagemcom Internet Box waarvan ik wellicht foutief dacht dat die b-box4 als bijnaam heeft. Kan ik de titel van mijn vraag alsnog aanpassen? Ik ben (nog) geen Proximus abonnee (maar wil het worden)… ik vraag me af of die Internet Box modem-only kan (en mag) gezet worden.

je moet moet niks veranderen aan je bbox (dus ook niet  als modem only instellen)  als je er gewoon een eigen router wilt op aansluiten en het voordeel is dat je dan nog de decoders kunt gebruiken op de bbox zelf, want achter je eigen router werken die niet .

NB: het is ook mogelijk om via Myproximus Brigded mode in te stellen op je bbox4.

Toch nog even graag bevestiging van het volgende. De eigen router krijgt dan het (in mijn geval) vast IPv4 en de (in mijn geval niet vaste) IPv6 prefix? Ik bedoel, er is geen sprake van dubbele IPv4 NAT. Gebruikt het protocol aan WAN ethernet van eigen router PPPoE?

de eigen router bouwt inderdaad een eigen PPPoE sessie op dus geen dubbele NAT de bbox ondersteunt gewoon PPPoE pass-through.

Laatste vraag, is MAC address spoofing nodig (ik denk het niet zo meen ik me te herinneren van EDPnet, maar als het moet, het kan in Linux en OpenWRT) om bijvoorbeeld voor IPv6 via UUID de aparatuur te verifieren?

 

Ik zal het snel weten … want de installatie komt er aan 😎

Brigded mode instellen op myproyy

Reageer