Skip to main content

Als ik inlog op de Bbox3v modem/router dan zie ik recht “PHONEBOOK” staan. Ik heb een IP telefoon thuis. Als ik mijn Google Account wil synchroniseren dan opent het login scherm maar krijg ik een authorisation error. Wat gaat er fout?

 

Het probleem kan ook liggen aan de beveiliging van je Google account. Log in op jouw Google account:  https://myaccount.google.com/ Open vervolgens beveiliging en bij toegang door minder veilige apps moet je klikken op toegang instellen. Probeer het dan opnieuw.


bij mij staat dit uit 

 


Standaard staat dit inderdaad uit. De foutmelding doet mij vermoeden dat voor de synchronisatie met de bbox3v dit moet aanstaan, omdat er authorization error staat.


Zou kunnen maar tot nu toe heb ik die melding nog nooit gekregen dus laat ik die uiteraard uitstaan.


Zowel uit als aan geprobeerd. Telkens netjes uitgelogd en terug in en dan terug via Bbox de link proberen te maken. Geen resultaat.


Louter ter info: Pas maandag zal hier iemand die van Proximus zelf is, op het forum langskomen.


Update: ook een csv bestand (export Google) uploaden lukt niet. Lijkt me in zijn totalitiet niet aktief.


Nog een andere mogelijkheid is een incognito venster openen en dan surfen naar 192.168.1.1.  Zie hier hoe je dit kan doen: https://support.google.com/chrome/answer/95464?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl Met een CSV bestand moet je ook opletten of de bbox3v correct de verschillende gegevens interpreteert dit kan een , of ; of .  of … zijn dat kan een invloed hebben of de bbox dit kan inlezen.


ik vraag me eigenlijk ook wel af, of  het wel al kan gebruikt worden op de bbox3v+ 

maandag kan mss iemand van Proximus zelf eens bevestigen of deze functies wel degelijk al geïmplementeerd zijn en kunnen gebruikt worden op de bbox3v+


Wanneer het toch niet zou werken, dan is het beter om het niet zichtbaar te maken in de webinterface.Je kan gelijk hebben hoor. Het is inderdaad afwachten tot maandag.


Dat is inderdaad de eerste keer niet dat iets zichtbaars niet werkt, zo wordt hier bv ook gemeld dat RMA niet kan geactiveerd worden nochtans staat de optie ON er op en heb het bij mij ook getest en kan het inderdaad ook niet activeren enz….


@VeerleLangbeen Ik vraag even na bij de betrokken diensten. Van zodra ik een antwoord heb laat ik hier iets weten.


@VeerleLangbeen Ik vraag even na bij de betrokken diensten. Van zodra ik een antwoord heb laat ik hier iets weten.

Hallo, ergens een update? Eigenlijk zou ik al mijn contacten ‘zo’n 4000’ in de IP telefoon willen duwen. Zou handig zijn indien ik hiermee ook vanuit Outlook zou kunnen bellen.


Hallo, is er werkelijk geen enkel competent medewerker van Proximus die hier een antwoord op heeft? Graag wat feedback.


morgen komen ze terug langs


@VeerleLangbeen  Wij geven geen support op geavanceerde instellingen op de bbox3; die phonebook functie op de bbox.3 zou in principe wel moeten werken. 

Hoe ga je juist naar de gui van de modem ? Via http://192.168.1.1 ? 

Kan je eens naar de gui van de modem gaan via http://mymodem  en dan eens opnieuw testen? 


@VeerleLangbeen  Wij geven geen support op geavanceerde instellingen op de bbox3; die phonebook functie op de bbox.3 zou in principe wel moeten werken. 

Hoe ga je juist naar de gui van de modem ? Via http://192.168.1.1 ? 

Kan je eens naar de gui van de modem gaan via http://mymodem  en dan eens opnieuw testen? 

Ik vraag ook geen support op geavanceerde instellingen. Ik vraag enkel om mijn Google contacten te importeren. Via de gui van de modem lukt het ook niet.

 

 


As ik bovenstaande goed begrijp is het Google die dit (voorlopig?) niet toelaat

Eventueel te omzeilen door import vanaf een “file”/bestand?


volgens ik het begrijp is het om via google contacts te importeren en dat niet lukt

Als je ze eerst exporteert via google als cvs op en dan importeert zou dit moeten lukken maar dat lukt ook niet 


As ik bovenstaande goed begrijp is het Google die dit (voorlopig?) niet toelaat

Eventueel te omzeilen door import vanaf een “file”/bestand?

Dat lukt ook niet. Proximus levert eigenlijk ingewikkelde constructies die amper te begrijpen zijn. Ik heb een Yealink IP Phone in huur van Proximus. Daarmee kan ik wel bellen maar dat is het zowat. Alle contacten zitten in een desktop app die Call Connect heet. Die app haalt mijn contacten uit Outlook maar ik zie deze contacten niet in mijn IP Phone. Oorspronkelijk was mijn vraag aan Proximus dus gewoon een toestel waarvan ik mijn contacten kan synchroniseren over al mijn toestellen. Hun voorstel is dus alles behalve wat ik vraag. Op de desktop gui staan applicaties die gewoonweg niet werken. Ook mijn wifi kanaal springt steeds naar kanaal 1. Je wil niet weten wat ik maandelijks betaal voor deze chaos. Het énige wat ik wil is een competente technicus die mij uitlegt wat er aan de hand is. Dit is een splinternieuwe installatie van een maand oud. Mijn business zelf zit volledig bij Google Drive. Super content van. Als er geen oplossing komt zeg ik die dure Yealink lijn gewoon op.  


het werkt bij mij ook niet op gelijk welke manier ik ook al geprobeerd heb.

van dat kanaal dat op 1 springt daar wacht ik ook nog op een antwoord, al werkt het bij mij wel natuurlijk, maar het moet gewoon bij iedereen lukken en niet op bepaalde bboxen !


@VeerleLangbeen Het zou mss wel werken als je op je google account toegang moest geven tot minder veilige apps maar dat heb ik niet geprobeerd.


@Martin : Dat had ik al voorgesteld om te proberen. Maar dat lukte ook niet. Wat je ook kan doen is bij de export van de Google contacten kiezen voor voor CSV Outlook: https://www.akruto.com/backup-phone-contacts-calendar/how-to-export-google-contacts-to-csv-or-vcard/ en dan dit proberen te importeren.


Inderdaad dat gebeurt hier nog wel eens vaker dat men over sommige reeds geposte items over kijkt :relaxed:

Ik krijg wel niet de zelfde foutmelding van authorisation dus zou ik het nog eens moeten proberen want bij is de melding dat app niet toegelaten wordt.


Geen probleem iedereen kijkt er wel eens over ook ikzelf. Ik heb mijn vorige post ook aangepast. Bij het exporteren naar een CSV bestand kan je  ook kiezen voor Outlook dat kan de oplossing zijn. Proximus zou moeten weten met welk karakter de verschillende contact gegevens van elkaar gescheiden zijn: , of ; of . . Dat is heel belangrijk anders mislukt de import.

@VeerleLangbeen : Welk type van Yealink IP phone heb je in bezit?  Iemand anders of ik kunnen eens kijken of er geen andere methode bestaat om die contacten toch in jouw Yealink toestel te krijgen. Hier zijn de modellen terug te vinden: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaql_call_connect_manual/bedrijven-en-overheden/support/internet-en-vaste-lijn/call-connect/call-connect-telefoons/handleiding-voor-uw-call-connect-toestel.html


Reageer