Beantwoord

BBOX3 router remote access op poort 8443 zetten

  • 26 February 2020
  • 35 reacties
  • 3898 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

35 reacties

Die eigen router lijkt me de enige overblijvende oplossing. Tenzij ik Proximus kan overhalen die Remote Access poort voor mij te wijzigen. Maar ik ben bang dat het lang duurt, voor ik daar bij de juiste Proximus persoon geraak. 

Je zou op de duur met een apart routertje moeten werken die je met zijn wan poort aansluit op de lan poort van de bbox en in deze router een tweede pppoe sessie opstart en en de bbox alleen gebruikt om tv decoders aan te sluiten en al de rest via deze router laat werken.

zie > Uw router gebruiken met router functionaliteit

@dcavey  Proximus geeft nooit het wachtwoord van Expert en Admin door aan klanten , maar zij kunnen mss van op afstand eens proberen om in je bbox remote acces op poort 8443 te zetten.
Zelfs als ze een wachtwoord door geven aan een technieker die die nodig heeft om één of andere reden dan blijft dit wachtwoord maar een beperkte tijd geldig.

Kun je dan geen andere poort instellen op je sever ipv 8443, enfin ik ben maar aan het denken hoe je dit zou kunnen omzeilen.

Dat had ik ook eerst geprobeerd, op verschillende manieren.

  1. HTTPS/443 forwarden naar 8443 ==> Is niet toegestaan door BBOX. HTPPS/443 moet altijd naar internal port HTTPS/443.
  2. HTTPS service weglaten, dus alle TCP traffic voor 443 forwarden naar 8443 ==> De BBOX blijft de 443 traffic toch gewoon doorsturen naar de remote access URL (.../7.3.8/gui/tpl/src/home/login.html). Dit is blijkbaar de default 443 route. Dus mijn tweede route (443=>8443) wordt nooit uitgevoerd. De call komt dus niet tot bij mijn interne https server.

De enige opties, die aangeboden worden in de Access Control module, zijn afgeblokt :

  • Remote Access disablen ==> Submit Error
  • Remote Access poort op 8443 ==> Submit Error

Voor User zijn die functies niet mogelijk, (submit error). Voor Admin wellicht wel, maar ik ken het Admin paswoord niet. 

Ik zit vast ;-)

@dcavey kun je eventueel de rollen niet omkeren en aan je HTTPS server het poortadres 8443 toekennen 

Inderdaad ik had geantwoord op wat ik gelezen had in je voorlaatste post.

De vraag is nu of dit ook zo is bij de bbox3 van Technicolor 
Het is in ieder geval  bij de bbox3v+ ook het geval!

Dit zouden de proximus medewerkers in ieder geval al eens kunnen doorspelen aan de specialisten.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb mijn post ook aangepast, nadat ik het getest had. Op mijn Sagemcom B-Box 3,hardware version 2.1 krijg ik ook de submit error. 

je bent wel over een andere bbox bezig want https op enable zetten staat er niet.
Het is volgens mij gewoon een bug.
Bij u werkt dat dan wel op je bbox?

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb ook de submit error. Dus lijkt mij eerder een bug te zijn.

ik heb dit bij mij eens geprobeerd en inderdaad ik krijg ook “fout bij opslaan” 

nu weet ik niet of het bij mij iets zou te maken hebben met het feit dat ik de gesloten poorten niet open gezet werden bij mij, maar bij u heb je ze al open gezet als ik het goed versta.

zie >

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/support/internet/veiligheid-en-bescherming/internetpoorten-en-beveiliging/internetpoorten-openen.html