Vraag

BBox3 modem webpagina geeft geen toestellen meer weer


Ik heb een Apple Macbook en kan geen aangesloten toestellen meer zien als ik de modemwebsite open.
Ik gebruik Safari als browser.

16 reacties

Mss toch eens proberen om de bbox eens te resetten, maar als je reset moet je wel de instellingen die je zelf veranderd zou hebben in de bbox wel opnieuw invoeren. Je kunt ook eerst proberen om de bbox te rebooten door gewoon de netstroom 5 sec te onderbreken en als dit niets oplevert kun je nog altijd eens een reset proberen.
bbox resetten > klik hier
Reputatie 2
Badge
of als je via WiFi bent verbonden, eens overschakelen van de 5GHz SSID naar de 2,4GHz
met welke bbox3 doet dit probleem zich dan nog voor? want met de bbox3V heb ik dit toch niet.
Ik heb identiek hetzelfde probleem : ik zie opeens geen enkel aangesloten toestel meer, noch via Wifi noch via ethernet. Vroeger werkte dat perfect. Iemand een idee ?
Software versie is 17.1.09.1A
Werkt niet meer onder Mac OS (met Safari of Chrome) maar ook niet onder Win10 OS (met Internet Explorer), PC is aangesloten via ethernet kabel.
Een reboot via het menu van de modem (Mijn modem > Onderhoud) helpt in elk geval niet ...
Hier een gelijkaardig probleem. Verkenner vindt meerder apparaten terug maar niet langer de externe harde schijf die op de BBOX3 is aangesloten. Nochtans staat deze wel tussen de apparaten als ik ga kijken op de BBOX zelf via \\192.168.1.1. Maar een pad, dat dan in verkenner zou ingevoerd kunnen worden, is er niet te zien.
Ook een reboot hielp bij mij evenmin.
Ondertussen heb ik ook een volledige reboot van de bbox3 gedaan (netstroom voor 1 min. onderbroken), maar dit heeft niets uitgehaald : de lijst van de aangesloten toestellen blijft leeg, zowel voor de 2 Wifi frequenties als voor ethernet ...


Desondanks blijft alles werken ... enkel die lijst blijft leeg.
Eventueel nog een reset proberen !
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Reputatie 7
Badge +4
Hallo, Heb je al een reset van de modem geprobeerd zoals Martin eerder al voorstelde. Je moet dan nadien wel al de instellingen die je zelf aangepast zou hebben terug instellen.
Bedankt voor de tips, ik heb de modem gereset en zie nu de toestellen terug. Ik heb vooraf een screenprintout van de instellingen genomen om alles weer te kunnen terugzetten.
Hopelijk moet ik dit niet te dikwijls herhalen. Ik heb namelijk nogal wat settings.
Normaal restarten bracht geen soelaas, de herinitialisatie wel
Dat moet ook soms doen een reset omdat een herstart (reboot) uitvoeren niet altijd helpt indien de usb HDD aangesloten op de bbox3 ook niet meer aanspreekbaar is!
Reputatie 7
Badge +6
Edwin, houd ons op de hoogte mocht je dit nogmaals voorhebben. Als je dit nog eens voor hebt, wacht ook nog even met de reset zodat we eerst enkele zaken kunnen nakijken.
Beste ThomasP

Als je dit nog eens voor hebt, wacht ook nog even met de reset zodat we eerst enkele zaken kunnen nakijken.

Ik heb dit ook, en echt geen zin om mijn modem te resetten voor zoiets simpels..
Wat kan er nagekeken worden om dit probleem optielossen zonder een Factory Reset te doen?

thanx, Erwin
Ter info: Het is een bekende bug bij de bbox3 van technicolor en Proximus zou er mee bezig zijn ...
Ter info: Het is een bekende bug bij de bbox3 van technicolor en Proximus zou er mee bezig zijn ...

Bestaande nog niet zo lang geleden geïntroduceerde bug dan....? Dus Factory reset is de enige optie?
Ja en in feite geen 100% waterdichte oplossing aangezien de lijst komt en weer verdwijnt dus, zal het wachten worden op de definitieve oplossing van deze bug ...

Reageer