Beantwoord

bbox2 - verbindingsproblemen

  • 18 February 2020
  • 19 reacties
  • 749 Bekeken

Beste, sedert enkele weken hapert de verbinding met het netwerk en vallen TV en internet meerdere keren (minstens 5x per dag) uit. Na enkele minuten terug verbinding maar erg lastig natuurlijk. De synchronisatie op de BBOX2 valt even weg en begint dan te knipperen. Onze externe telefoonlijn is nog niet zo lang geleden getest/doorgemeten geweest en in orde. Onlangs van Mircrosoft ook melding gekregen dat de beveiliging (WEP) van het netwerk niet meer veilig zou zijn in Windows 10. Geprobeerd om dit te wijzigen naar WPA2 maar sindsdien geraak ik niet meer op het web.:frowning2: Moet ik de BBOX2 resetten naar de beginwaarden? Of wordt het tijd om over te schakelen naar een BBOX3?

icon

Beste antwoord door ThierryW 20 February 2020, 16:36

Bekijk origineel

19 reacties

je kunt voorlopig proberen door de bbox te resetten.

Maar als een proximus medewerker hier langs komt kan er overlegd worden om inderdaad de bbox2 om te ruilen voor een bbox3, aangezien de bbox2 stilletjes aan uit het landschap verdwijnt :wink:

Reputatie 7
Badge +4

Ik vermoed dat de betrokken Bbox2 best door door een Bbox3 type van Proximus vervangen wordt, vermits “totaal verouderd” (enkel wifi b/g 2.4, ondertussen zitten we ak aan Wifi ac 2.4/5.0 en ax is “in aantocht”)

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_pwd/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/wachtwoord-van-het-wifi-netwerk.html

indien u aanpassingen hebt uitgevoerd van wep naar bv. wpa2 dient bv. ook de wifi beveiliging op uw laptop, enz. te worden aangepast om verbinding (met uw bbox & internet) te kunnen maken.

Bedankt voor uw reactie en de duidelijke link. Ga het vanavond proberen op te lossen. Kan ik de Bbox2 zonder meer omruilen voor een nieuwere versie in een Proximus winkel of moet ik dit eerst aanvragen? 

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt voor uw reactie en de duidelijke link. Ga het vanavond proberen op te lossen. Kan ik de Bbox2 zonder meer omruilen voor een nieuwere versie in een Proximus winkel of moet ik dit eerst aanvragen? 


Je kan geen nieuwe bbox modems meer bekomen in een Proximuswinkel.

Ik kan ervoor zorgen dat je via bpost een nieuwe modem geleverd krijgt of je kan een nieuwe bbbox gaan afhalen in een post-punt.

Laat maar weten wat het makkelijkste is.

 

Geert

Dag Geert, voor mij is afhaling het makkelijkst. Kan dat bij BPost Statiestraat 125-2070 Zwijndrecht?

Lever ik de oude daar dan ook in? Alvast bedankt voor de moeite!

Als je levering bij een postpunt wilt, dan kies je best even via volgende tool het voor jou gemakkelijkste UPS Access punt uit: https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL

Geef het hier door, en ik laat een nieuwe naar daar opsturen. De oude modem mag je daar dan gerust teruggeven.

Beste, graag levering bij DAGBLADHANDEL MUS (50259251) BLANCEFLOERLAAN, 54
2050 ANTWERPEN. Laat maar weten als ik hiervoor nog iets speciaals moet doen. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@Erik Buijs Met dit UPS afhaalpunt is er blijkbaar een probleem. Kan je een ander UPS punt doorgeven.

Kan het dan bij deze: 

DBH TOMMACO (03598107)

DIJKSTRAAT, 197
9120 MELSELE

Groeten, Erik

Reputatie 7
Badge +4

@Erik Buijs Kan je ook even je gsm-nummer toevoegen aan je profiel. Op dit nummer ga je dan een sms ontvangen wanneer de nieuwe modem is toegekomen.

@ThierryW Heb gsm nummer toegevoegd aan mijn profiel.

Een bbox3 is dan opgezonden naar het door jou gekozen UPS Access Punt. Verwacht is dat deze binnen één werkdag zal geleverd zijn, maar je zal dan een SMS ontvangen van zodra hij er is :wink:

Bedankt! Nog even voor de zekerheid: moet ik mijn oude modem daar inleveren of is dit niet noodzakelijk?  Want @wenzelR schreef: “De oude modem mag je daar dan gerust teruggeven”.

Reputatie 7
Badge +4

@Erik Buijs De oude modem + voeding adapter mag je in een kartonnen doos steken en afgeven wanneer je de nieuwe gaat afhalen.

Reputatie 6
Badge +3

@Erik Buijs : Wil je achteraf geen boete krijgen van het niet inleveren van oud materiaal moet je bij een vervanging altijd het oude inleveren. Zie hier de prijslijst: https://www.proximus.be/dam/jcr:107153fe-38fe-4316-a91e-66770834c138/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/expenses_indemnities_cse_nl~2020-01-28-08-19-01~cache.pdf (ook er staat wel bij beëindiging contract, maar het is beter om op zeker te spelen). 

Je zult voorde bbox2 er geen boete voor krijgen maar wel de kans dat je een factuur krijgt waarop die aangerekend wordt , zoals we hier nog dikwijls meegemaakt hebben op het forum, maar wordt dan achteraf wel weer gecorrigeerd (gecrediteerd) door de proximus medewerkers hier.
Eeen beetje logisch aangezien de bbox2 eigenlijk toch voor de vuilbak bestemd is. Maar zoals aangehaald om die miserie te voorkomen lever je hem beter binnen.

En hoe gaat dat dan? Krijg ik  van de dagbladhandel een ontvangstbonnetje en sturen zij het apparaat naar Proximus?

als de ruil bbox gaat afhalen zitten er de nodige stickers bij om hem terug te sturen gewoon de bbox en voeding in een doos steken

Nieuwe Bbox3 inmiddels aangesloten en alles werkt weer prima! Bedankt voor de hulp!

Reageer