Vraag

Bbox 3v+ Wifi problemen

  • 12 April 2021
  • 32 reacties
  • 2604 Bekeken


Toon eerste bericht

32 reacties

@gertier Nu heb ik ergens gelezen dat de stand “accesspoint” moet ingeschakeld zijn als de booster gekoppeld is met een ethernet kabel op de decoder..

In de stand access Point moet de wifi booster verbonden worden met een utp kabel aan de bbox3 is ook de beste methode maar niet iedereen heeft die mogelijkheid dat er een kabel voorzien is om de bbx met de booster te verbinden, in dit geval kan je de booster in stand repeater gebruiken waardoor de booster deze keer verbonden is met de bbox over wifi.

 

@gertier ivm mail problemen:
Ondervind je problemen met je e-mailadres? Aarzel dan niet om het web formulier in te vullen indien dit nog niet gebeurd is. We ondernemen dan de nodige stappen voor je persoonlijke account.

cfr. e-mail probleem en de oplossing ervan  &  UPDATE : e-mail probleem en de oplossing ervan

Topic; bbox 3 v en wifi

dit bericht heb ik gepost een goede week geleden maar ik vind het niet terug op het forum. Ik heb wel een antwoord onvangen van Martin. Nu kan ik mij ook niet meer inloggen, noch mer mijn proximus mail= gertier@skynet.be, noch met de mij toegekende gebruikersnaam - roger_80. Bij mijn pogingen om in teloggen heb ik een paar keer op “paswoord vergeten” geklikt ; een mail is verstuurt maarikj krijg geen mails binnen.

 Kan u wijzigen doorvoeren op mijn gmail?

 

Wifi 2.4 Proximus home 0000-   valt regelmatig weg op desktop PC, 64 bits met windows 10, opgesteld in dezelfde plaats als TV, PC,  decoder  en wifi booster verbonden aan decoder. De modem b box3 V+ staat op minder dan 3 meter in een andere plaats. Met de TV is er geen enkel probleem.

Heb de hele configuratie doorlopen; van verwijdering van adapters tot uitschakeling van energiebesparingen, protocollen in- en uitgeschakeld,  enz...maar het helpt allemaal niet.

IK heb nog een oude desktop van 12 jaar oud - 32 bits- Windows 10 die ik terug ingeschakeld  heb op een verdiep hoger.

Bij tientallen onderbrekingen  op mijn huidige PC stelde ik vast dat wifi telkens correct werkte op de oude!!

Alle lampjes van de modem, decoder en booster(alle 3  -  14 dagen oud) branden correct. In eerste instantie had ik niet opgemerkt dat de booster 3 standen heeft en stond op “ auto”, nu op access point/

De andere standen repeater- die ik had opgemerkt- en access point. Nu heb ik ergens gelezen dat de stand “accesspoint” moet ingeschakeld zijn als de booster gekoppeld is met een ethernet kabel op de decoder..

Van proximus home ben ik overgeschakeld naar het netwerk wifi 5.0 0000: op de oude PC viel de verbinding weg maar nadat ik een protocol, die op “ disable” stond” had ingeschakeld was alles weer ok.

Nu is het afwachten, of ik nog onderbrekingen zal hebben; vandaag in ieder geval niet; maar ik heb nog dagen gehad zonder een onderbreking, maar ook dagen, vooral in de voormiddag, met 10 - tallen onderbrekingen.

Wat kan ik nog meer onderzoeken??

Reputatie 7
Badge +4

@JordanB Ik heb je lijn gecontroleerd, ook je wifi en zie niet onmiddellijk een oorzaak. Je hebt ons ook telefonisch gecontacteerd. Ondervind je nog steeds problemen ? 

@JordanB Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.

Gegevens zijn ingevuld, dus jullie kunnen dit nu controleren.

Reputatie 7
Badge +5

@JordanB Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens na.

als je het ook via ethernetkabel voor hebt zou je best eens de bbox resetten = 20 secreset knopje ingedrukt houden en pas lossen als alleen de power led vooraan nog oplicht.

Als iemand van het Prox forumteam hier de draad opneemt kunnen ze ook je lijn een bezien op fouten.

Als het resetten van de bbox en er ook geen fouten op je lijn vastgesteld worden kunnen ze dan eventueel iemand sturen om het probleem verder te analyseren, maar die beslissing moet ik aan hen overlaten uiteraard.

Reageer