@gertier Ik heb net eens nazicht gedaan van je wifi. Ik zie geen enkele verbreking, je verbinding zou niet beter kunnen zijn. Ik vrees dat het niet met onze modem of wifi te maken zal hebben.
Als de verbinfding werkt, is het signaal zeer goed. Modem, decoder en booster zijn nieuw, dus akkoord dat het uitvallen van het sugnaal niet bij de apparaten ligt. Vandaag heb ik geen enkel probleem, maar gisteren was het alweer enkele uren zoeken naar de oorzaak die tot op heden niet gevonden werd. Met de TV heb ik geen pronlemen.
@gertier Vermits het probleem zich maar op 1 PC voordoet en al je andere toestellen goed werken via de wifi vrees ik dat het toch iets met je PC te maken zal hebben. We meten ook geen problemen op je wifi-netwerk en je ondervindt ook geen problemen op je andere toestellen. Het zal dus ook geen slechte ontvangst zijn.
Je kan dan ook best de tips van Martin en M_016 proberen of een IT-specialist raadplegen.
Heb je al eens de driver voor uw Realtek opnieuw geinstalleerd ? (kan helpen)!
https://www.realtek.com/en/component/zoo/category/rtl8812au-software
Nee, nog niet. Aan de hand van alle raadgevingen heb ik nog eens een afzonderlike en grondige schoonmmak gekouden van de PC, inclusief Windows register, internetactiviteiten, e.d. Sinds 2 dagen heb ik geen problemen meer gezien; maar in het verleden heb ik ook meerdere dagen gehad zonder dat het signaal wegviel.. Nu wil ik nog even wachten met de driver om het resultaat van de opschoning te testen.Ik had al enige tijd een vermoeden dat er “ iets “ op de PC de verbinding belemmerde. Ik hen o.a vastgesteld dat het programma INELRAPID technologie niet meer werkte. Na een update was dat in orde. In hoever dit programma de verbinding zou beïnvloeden is mij een raadsel. Er kan een andere oorzaak zijn die ik graag zou achterhalen.
Ik houd jullie wel op de hoogte.
Alvast bedankt voor de nieuwe driver en aan iedereen voor alle ondersteuningen.
Zo, probleem eindelijk opgelost!! Ik hoop dat de onderbrekingen ditmaal definitief voorbij zijn die in november begonnen .
Door de afzonderlijke scan van internetactiviteiten, software gebruik en het register van Windows werd blijkbaar een corrupte sleutel gevonden en verwijderd. De PC reageerde daarna een beetje anders; het logo van WIFI verscheen onmiddellijk op de taakbalk bij het opstarten ipv de wereldbol van internet. Het pop- up menu van de netwerkverbindingen bleef stabiel en knipperde niet meer. Daarna ben ik verder gegaan met de schoonmaak door alle verouderde instellingen, waaronder de component van Redsfan, de update van de netwerkadapter en andere verouderede drivers.
Het wifi signaal werkt optimaal
Hartelijk dank aan alle medewerkers voor de efficiente ondersteuning