Vraag

BBOX 3V+ via UTP CAT6 naar AC2600 Wi-Fi Range Extender als Acces Point

  • 24 January 2021
  • 4 reacties
  • 280 Bekeken

Hallo, 

Ik heb in huis een BBOX-3V+ en in huis werkt alles prima via WIFI. Met de lockdown heb ik achteraan in tuin een Container-kantoor laten plaatsen. Voor werk heb ik uiteraard internet nodig. Van de BBOX-3V+ (inkomhal) naar de container heb ik een UTP CAT6 laten leggen (afstand is zo’n 30 meter, de kabel is nog niet ingekort en nog 60 meter). In de container heb ik een TP Link RE650 (AC2600 Wi-Fi Range Extender (https://www.tp-link.com/nl-be/home-networking/range-extender/re650/) die ik als Acces Point wil gebruiken. Ik heb de UTP in deze TP Link RE650 gestoken en in een LAN-poort van de BBOX-3V+. Het LED lampje van de LAN-poort brandt echter niet. Waaraan kan dit liggen?

Hartelijk dank alvast,

Johan


4 reacties

 

Ik heb dit gevonden, 

https://www.tp-link.com/nl-be/support/faq/1401/

Je zal waarschijnlijk even in de settings moeten duiken om het alvast als accesspoint in te stellen.

Geen lampje is waarschijnlijk geen signaal.

Probeer alvast binnenshuis met kortere kabel na set up als accesspoint.

Zou ook aan de kabel kunnen liggen.

Mvg 

Artie

 

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Om te beginnen:de utp connectoren moeten juist aangesloten zijn op de draden, en opiedere connector moeten de 8 draden hun kleur in zelfde volgorde liggen ( het moet dus een “rechte” verbinding zijn.

Daarom moet je de extender in zijn WAN poort pluggen, en niet in een van de LAN poorten.

 

Makkelijskte verbinden is: steek je extender in een stopkontakt naast de modem, en druk na opstart van extender op de WPS knop, eerst die van je bbox tot die pinkt, dan op de wps van je extender. ALs die verbinding maakt met je bbox  (ledje-zie handleiding) dan kan je extender aansluiten via zijn WAN poort op je lange kabel, en zou die ook automatisch moeten verbinden 

Vooral : zie je handleidingen na (die je kan downloaden van internet van de site van je extender)

Beste Artie en Fonz, heel erg bedankt voor de reacties. @Artie : had die FAQ ook gevonden en de settings aangepast. Maar toch niet gelukt. @Fonz : jouw stappen ga ik straks zeker eens proberen. Fijne avond nog, Johan  

De methode met de wps is natuurlijk het simpelste aangezien de settings dan automatisch overgenomen worden

Het installeren van TP-Link router als access point (bridge modus) - YouTube

Reageer