Beantwoord

bbox 3v+ modem: DSL lampje knippert - internet valt weg

  • 28 December 2021
  • 5 reacties
  • 2306 Bekeken

Beste,

 

Het DSL lampje op mijn Bbox 3v+  modem begint regelmatig te knipperen waardoor mijn internet heel dikwijls uitvalt.  Ook TV kijken is onmogelijk, want het beeld hapert voortdurend. 

Ik heb de modem al meermaals heropgestart door de voeding 10 seconden uit te trekken, maar dit heeft niet geholpen. Ook het DSL kabeltje uittrekken en terug in de splitter steken heeft niet geholpen.

Ik woon in een appartement, en enkele dagen geleden zijn er techniekers van Proximus bij een van de andere bewoners langs geweest; ze hebben werken vanaf de straat uitgevoerd  voor die mensen hun aansluiting op het gemeenschappelijke aansluitingspunt in de technische ruimte. 

Sindsdien zijn de problemen bij mij begonnen; ik vermoed dat de bovenstaande werken een verzwakking van het binnenkomende signaal bij mij veroorzaakt hebben.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Mvg,

Arne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door denbru91 7 January 2022, 16:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Beste,

Het probleem is ondertussen opgelost na de komst van een technicus.

De lassers die voordien waren geweest om mijn bovenburen aan te sluiten hadden slecht werk geleverd; (onnodig) kabels zitten omwisselen in de hoofdkabine, er was ook een kabel aan het voetpad die doorgebrand was en provisorisch was opgelapt. Hierdoor waren beide lijnen in het gebouw geimpacteerd.

Nu is alles terug in orde voor zowel mij als mijn bovenburen.

 

 

 

 

 

Best de bbox toch ook eens resetten ook = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Mandag kunnen de Prox forummedewerkers ook je lijn eens natrekken om vast te stellen of er fouten te bespeuren zijn.

Reputatie 1

Ik heb juist hetzelfde probleem de laatste week. Internet valt we en tv heeft storing. Ook hier alles nagekeken en modem herstart.

Bedankt,  het resetten van de bbox heeft helaas niet geholpen.  Ik wacht op een reactie van een forummedewerker.  

het enigste wat je nog zou kunnen proberen is van de bbox te resetten = 20 sec het verborgen resetknopje achteraan blijven indrukken en pas loslaten als enkel en alleen nog de power led vooraan oplicht.

Anders zal het wachten zijn tot een proximus forummedewerker reageert morgen als ze hier terug langskomen om eventueel te beslissen of een technieker moet langskomen om he stijglijn te controleren.