Vraag

Bbox 3v+ line registeren

  • 21 February 2023
  • 41 reacties
  • 377 Bekeken

Hallo ik heb een vraag weet iemand hoe je de vaste lijn kunt registeren op Bbox 3V+ aub ?

Mvg


41 reacties

is het dat wat je bedoelt → VOIP telefoonlijn | Proximus Forum

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn normaal pas vanaf morgen terug aanwezig op dit publieke forum

Concreet:

indien u over VoIP** beschikt kunt u zonder meer zelf een analoge (al dan niet DECT) telefoon aansluiten op een groene RJ11 poort van de Bbox3v+

indien u daarentegen een IP telefoon wil aansluiten op een gele RJ45 poort van de Bbox3v+ dient een Proximus medewerker normalerwijze de nodige info dienaangaande naar de Bbox door te sturen (instellingen)

indien u gebruik zou willen maken van VoIP via een andere provider dient deze u de nodige info hieromtrent over te maken 

 

Ter info: bv.

Hoe kan ik mijn B-box 3 modem installeren en configureren | edpnet.be

 

** in dit geval wordt de telefonie niet meer rechtstreeks op de NTP2007 contactdoos maar via de Bbox3v aangeboden

 

 

Nu heb de gegevens in gevuld nu staat de status is up maar geen gehoord en kan niets ontvangen 

zijn dat gegevens die je van PX gekregen hebt? die je ingevoerd hebt.

Hebben ze u al overgeschakeld op VOIP.

ja dat klopt 

Username login van internet

Password het password bij username hoort 

domain ims.belgacom.be

outbound proxy server ims.belgacom.be

 

dus je hebt alles ingevoerd zoals aangegeven hier →  → VOIP telefoonlijn | Proximus Forum

Ja dat klopt maar krijg geen gehoor en niets ontvangen 

mss moet der nog iets aan de kant van PX geactiveerd worden? 
Dat kunnen de PX medewerkers morgen eens natrekken als ze terug langskomen 

Misschien krijg gewoon dat de status up is de telefoon nummer staat op line 1, maar verder krijg ik niets kan niet bellen of oproepen beantwoorden 

Krijg ook geen beltoon te horen als ik de horen afneem ?

werkt een gewone telefoon die je aansluit op één van de twee de RJ11 stekertjes van de NTP2007 nog wel? 

 

Ja hoor dan wel 

Reputatie 7
Badge +4

… dan bent u nog niet naar VoIP omgeschakeld  ….

geen idee, of zijn toch andere gegevens voor in te geven op de bbox 

Reputatie 7
Badge +5

@techboy27 Je lijn dient bij ons ook omgezet te worden naar VOIP je kan dit niet zomaar instellen op de modem, wij moeten ook aanpassingen doen in het systeem. Als je dit wenst kan je best even je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel en dan kunnen we dit in orde brengen.

geen idee, of zijn toch andere gegevens voor in te geven op de bbox 

als je nog kunt bellen op de klassieke manier dan is je lijn nog niet omgezet naar VoIP

dus als je omgezet wilt worden naar VoIP best de raad van DaisyS volgen zodat zij dit kunnen in orde brengen.

Oke dit is gebeurt dit wist ik niet.

Reputatie 7
Badge +5

@Joel M Kan jij het nodige doen?

Moet ook gedaan word op de nieuwe internet box ?

Ik kan niet goed meer volgen, je hebt toch een bbox3 voor het ogenblik.

de bbox3v+ maar heb de nieuwe aangevraagd

 

Reputatie 7
Badge +4

Concreet dient Proximus bij het gebruik van VoIP de instellingen naar uw Bbox3v+ of naar uw internetbox te sturen; normaal gebeurt dit automatisch als u een VoIP lijn hebt bij Proximus

@Joel M Kan jij het nodige doen?

laten jullie me iets weten als het in orde ?

Weet iemand bij fibernet dat de telefoon in bbox/internet box steek of terug in de muur ?

nu is je telefoon aangesloten via de PX aansluitdoos NTP2007

als je gaat overgeschakeld worden op Voip zal natuurlijk nu je telefoon moeten aangesloten worden op je bbox3v+ via groene rj11 poort en als je later een bbox4 krijgt dan op je bbox4 .

Met fiber aansluiting veranderd dit niet aangezien het voip blijft en je telefoon moet aangesloten worden op je bbox 

Reageer