Vraag

bbox 3v en dsl lampje brandt niet



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

37 reacties

neen internet werkt NIET op tv

wifi werkt

internet niet (op smart tv)

“rest van de bbox”????

“verzonden knop”????

bbox hangt aan de muur - waar vind ik die “verzonden knop” aub?

@ml_sky

  1. wifi flikkert constant - brandt dan een halve minuut constant en flikkert dan terug een aantal keer.
  2. Wifi werkt overal perfect (tv / smartphone privé en smartphone werk / tablet).
  3. DSL lampje brandt helemaal NIET!

@ml_sky

  1. wifi flikkert in verhouding van de hoeveelheid data die er passeert over je wifi verbinding met je toestel(len)
  2. bedoel je daarmee nu ook dat je met je TV toch op internet kunt?
  3. Na een herstart van de bbox (even 5 sec de netstekker uittrekken) blijft DSL dan nog uit gans de tijd en indien die na een herstart uitblijft, blijft die ook uit na een reset van de bbox (reset= ±20sec de verzonden resetknop ingedrukt houden, ttz tot alle leds vooraan doven uitgenomen de power led)

Nu indien alles werkt en je op internet kunt met je toestellen en je ook TV signaal hebt dan is dit in feite alleen de circuit die de DSL led stuurt die niet meer in orde is, of de led zelf, maar op zich geen probleem alleen wat vervelend dat het niet kunt zien of er VDSL binnenkomt!

Nu heb ik ook gezien dat er  in een ander topic,  er voorgesteld werd om een technieker bij u langs te komen, dan kan die alles eens onder de loep nemen en kan die dan ook uw bbox vervangen indien nodig enz….

Reputatie 7
Badge +4

Kunt u op hett internet ja/neen bv. de website van www.hln.be raadplegen?

Indien ja lijkt er mij gewoon een probleem te zijn met “defecte LED” en wordt dit opgelost door de Bbox te laten vervangen

Indien u niet op het internet kunt is er een ander probleem dat door Proximus medewerkers dient te worden opgelost (indien u interne bekabeling van NTP2007 Proximus aansluitpunt naar Bbox3 ok is)

wifi flikkert constant - brandt dan een halve minuut constant en flikkert dan terug een aantal keer.

Wifi werkt overal perfect (tv / smartphone privé en smartphone werk / tablet).

DSL lampje brandt helemaal NIET!

maar dan mag er ook voor geen enkel ander toestel over wifi ook geen internet verbinding mogelijk zijn

Reputatie 6
Badge +3

Zelf wanneer het DSL lampje uit is kan je nog steeds verbinden met de WiFi maar enkel lokaal dan ga je zien staan beperkte verbindingsmogelijkheid en bij jouw draadloze netwerkkaart verbonden maar bij internet niet verbonden. Dat verklaard ook waarom op jouw smart tv op dat moment je wel verbonden was met het draadloos internet maar geen verbinding had met het internet.

@ml_sky Uit je beginpost kun je moeilijk afleiden of je DSL lamp soms of nooit ziet oplichten, want als de DSL lamp niet oplicht dan zou je ook geen wifi mogen hebben dus als je die wel hebt is het eerder een probleem met de aansturing van de DSL led.

Maar langs de andere kant zeg je dan in je startpost dat je niet meer op internet kan met je TV, bedoel je dan dat dit enkel het geval is als je dsl lamp uit uit, enfin het is niet echt duidelijk voor mij wat je juist bedoelt.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-je-modem.html

als het internet en/of dsl Led lampje niet brandt op uw Bbox3 hebt u geen verbinding met het internet en/of kunt u niet live TV kijken

Problemen kunnen verband houden met 

uw Bbox en/of uw interne bekabeling (of WiFi verbinding)

het Proximus-netwerk (straatkast en/of systemen in de backbone)

 

Ik ben geen Proximus-medewerker maar op basis van de info van @Charlotte.D  begrijp ik dat indien u uw TV en/of PC/laptop in utp/ethernet-kabel op uw BBox zou aansluiten alles zou moeten functioneren

 

Eventueel kunt u misschien gebruik maken van de gratis dienst Happy House (momenteel niet beschikbaar omwille van de verlofperiode?) indien u verdere problemen zou ondervinden (naast het forum en andere contactmogelijkheden uiteraard)

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_happyhouse/particulieren/blog/news/service/gratis-analyse-internet-tv-telefonie.html

 

u bedoelt allicht de wifi connectie op mijn tv - geen internetconnectie want die werkt alweer eens al een hele tijd niet meer…

waarom kan dit niet stabiel BLIJVEN werken aub?

betalen we nog niet genoeg abo geld misschien??? ik steek m’n handen in het vuur dat er na NY alweer eens 2 of € 3 extra bij ons abo geld komt.. nooit genoeg bij proximus!

 

en ALS de connectie al terug is, wat is / was het probleem dan aub?

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie dat de internetconnectie volledig terug is. Ondervind je verder nog problemen?

@ml_sky dan kun je proberen om je bbox eens 10 sec stroomloos te zetten of het dsl lampje dan continu blijft oplichten (kan wel even duren )

Als dit ook niet lukt kun je de bbox resetten door verzonken resetknopje achteraan 20 sec ingedrukt te houden ttz tot alle ledlampjes vooraan uitdoven behalve de power ledlamp

krijg je nog geen VDSL signaal  (dsl lampje brandt niet continu) dan best bellen naar 0800 22 800

@ml_sky als he dsl lampje niet continu oplicht wil dit zeggen da je bbox niet kan synchroniseren op het VDSL signaal op je lijn dan kun je ook niet meer naar tv kijken en ook niet meer op internet aangezien je totaal geen verbinding meer hebt met proximus over je bbox modem