Skip to main content

Internet geeft uitleg over het lampje DSL op de proximus bbox 3 V wanneer het brandt of knippert of rood is. Maar GEEN enkele uitleg over wanneer het lampje NIET brandt, zoals bij mij.

Wat betekent het als het DLS lampje NIET brandt aub en wat zijn de gevolgden daarvan?

Kan dit er iets mee te maken hebben dat ik wel wifi heb maar niet meer op internet kan via mijn Sony smart tv aub?

@JW.OK. Ik heb zelf ook nog een V5c decoder. Dit is geen verouderde decoder. Deze wordt nog steeds geüpdated en kan dus zonder problemen gebruikt worden. Hij wordt niet standaard vervangen door een V6 als dit niet nodig is. 

Hou ons gerust op de hoogte of alles in orde is zodra je je nieuwe decoder hebt kunnen installeren. 


Mijn waarde Martin  het verhaal heeft een gans ander verloop gekend.

Na dat ik mijn Box V6 ontvangen had en mijn schoonzoon thuis was hebben we samen volgens de regels van de kunst de Wi-Fi  bridge aangekoppeld den ramp het lukt niet.

We hebben dan nog eens al de Video’s van Proximus op mijn PC bekeken en uitgezocht de video voor aansluiting Wi-Fi Bridge en we zien dat wel alles uitgevoerd hebben zo als getoond. IK begon het stilaan op mijn heupen te krijgen wat zelden is maar nu wel

Mijn blik valt op mijn Wi-Fi   repeater TP- link RE 650 AC 2600 Wi-Fi Range Extender Dualband  800Mbp op 2,4GHz. en 1733 Mbps op 5GH ontvangen en verzenden die rechtover mijn Smart Philips op een kast staat, afstand ongeveer 4 meter  en die heeft één supper snelle Gigabit bedrade verbinding voor 4K HD TV. - Gamen - Laptop - of Printer, deze 3 laatsten gaan bij met draadloos Wi-Fi verbinding. Ik heb dit aangeschaft omdat mijn kinderen en kleinkinderen regelmatig bij mij thuis op hun PC’s smartphones en weet ik veel ?? werken of spelen. Op mijn PC geeft dat 866 Mbps. waarom dit verhaal ,wel dat was mijn oplossing ik heb de Extender verplaatst dicht bij mij toestellen PL4- Beu -rai speler en mijn TV daar ik maar een wirreless kabel bezit van 3meter en wat raad U alles werkt OK. prachtig stabiel TV beeld  (de Wi-Fi Bridge in de VUILBAK ? nee naar recyclage punt) 

MARTIN het is een lijdensweg geweest  maar is door doordenken dat ik het heb gevonden. De TP -Link RE650 heeft een bereik van 4000m² in vrije ruimten, in mijn tuin achteraan in mijn tuinhuis ca. 250 meter  heb ik nog een goede ontvangst van ca. 300Mbps. ik ga mij een tweede aanschaffen als nog tussen versterking of als reserve prijs 77€.

Ik moet je bedanken voor de geleverde steun en het is ook een oplossing . Vergeef me mijn lang epistel maar was nodig op opheldering te geven van de oplossing van mijn probleem JW. ok.

Groeten in vriendschap  “jean.willemsok@skynet .be”   Gent 9030

DOE ZO VERDER MARTIN JE BENT EEN GOEDE HULP VOOR PROXIMUS KLANTEN IN NOOD


@JW.OK. ik heb ook nog een oude V5c decoder, die worden niet default door een V6 vervangen wel wordt recent bij een defect van een oude decoder zoals de V5c, vervangen door een V6 ruildecoder omdat Proximus daar nog veel van in stock heeft. 

Ik ben niet van Proximus zelf dus zal het afhangen van de Proximus Forummedewerker (moderator) die hier de draad opneemt om je hiermee verder te helpen.

Bedankt trouwens om ons verder op de hoogte te houden.


Dat is normaal dat je DSL lampje niet oplicht aangezien je geen DSL verbinding over koper meer gebruikt maar nu een fiber verbinding gebruikt.

Je fiber modem krijgt het fiber signaal binnen en zet dit om naar een elektrisch ethernet signaal dat doorverbonden wordt met je bbox op zijn WAN poort en alleen nog dienst doet als router en zijn inwendige modem gedeelte niet meer gebruikt wordt (diende vroeger om het DSL signaal over koper om te zetten naar Ethernetsignaal)


Ik vrees dat u geen reactie van een Proximus medewerker (moderator) meer voor maandag zult bekomen op dit publieke forum

Vermits (althans bij mij) de Nl info leeg blijft op de Proximus infopagina m.b.t. de WiFi bridge, de UK info

LEDs of your Proximus devices | Proximus

Led WirelessWireless

This light indicates a wireless connection. If the Wireless light is flashing, it means that the wireless connection is being used. If it isn’t, check if the Wi-Fi light of your modem is lit up. If it isn't, press for two seconds on the button under the Wi-Fi light of your modem.

 

= Brandt de WIfi LED op uw Bbox, indien niet druk op de knop naast de WiFi LED van de Bbox om de WiFi van uw Bbox te activeren

Indien WiFi van uw Bbox effectief aan is, vermoed ik dat enkel Proximus soelaas kan brengen: WiFi bridge defect en te vervangen?


In de webinterface 192.168.1.1 kan je ook zien of DSL synchronisatie,internet,video actief zijn. Klik op network activity :

  • xDSL moet er bij DSL Line Status: connected staan
  • Internet: connected
  • video: connected

Om video via de decoder te kunnen bekijken moeten zowel xDSL als video op connected staan.

Voor internet: xDSL+internet.

 

Ik vermoed dat die melding te maken heeft met GDPR waar je nu de vraag moet krijgen of er cookies mogen geplaatst worden om jou te kunnen volgen en aangepaste reclame te doen. Dat is wettelijk verplicht zo een systeem om je voorkeur te weten.


aangezien dat er wel proximus TV + Netfix via decoder is  zal dat wel allemaal het geval zijn op de webinterface 192.168.1.1


voorlopig antwoord op alle problemen… fabricage fout in modem + blauwe kabel niet optimaal (minder werkende kanaaltjes dan moet...)

Al 3e technieker over de vloer sinds half januari en dit voor een geheel nieuwe installatie...die dus stuk was...en toch maar volle pot betalen… ‘t zijn financieel zo’n dutskes bij Proximus… ik verwacht in december een zoveelste prijsverhoging…  Goe bezig… ;-)


Als ik het goed begrijp heeft hij dan een nieuwe bbox geplaatst en blijft je probleem bestaan!


 MIJN VRAAG: Ik heb vooraan een tv en ongeveer 12 meter verder een smart tv in de woonplaats het is een open ruimte zonder verbindingsdeuren noch obstakels.

vooraan de Proximus aansluiting (eerste tv) draadloze verbinding met een Wi-Fi bridge van Proximus naar de 2de en alles werkte normaal , wireless (dsl)lampje brand constant .

4 maanden geleden van af nu, hebben ze de fiber (glasvezel) aansluiting aangebracht de technieker heeft een nieuwe modem b-box 3V geplaatst en alle toestellen naar de nieuwe modem ingesteld en alles werkte goed ook de draadloze verbinding met de Wi-Fi bridge naar de tweede TV .

Nu is plots de verbinding naar mijn tweede tv uitgevallen en ik heb de normale procedure voor de aansluiting toegepast, de drie groene lampjes op de Wi-Fi bridge branden vol, dit van de signaalsterkte groen met alle balkjes= sterk signaal, het tweede acces point brand niet, het derde wireless (DSL) brand constant groen het laatste power natuurlijk ook.

Dus de verbinding met modem is geslaagd maar geen beeld op de tv, dan zie ik dat het wireless lampje  op de bridge niet flikkert dus er wordt geen signaal doorgegeven.

Ik kijk vooraan naar de lampjes op de nieuwe modem en zie dat het wireless lampje niet brand maar nu wel het lampje ernaast  “WAN” , na al de video’s van Proximus bekeken  te hebben zie ik dat dat komt door de fiberaansluiting, naar op het video filmpje waar ze tonen hoe dat je de Wi-Fi bridge moet aansluiten spreekt men steeds over het DSL lampje op de modem, maar dat  dsl (wireless) lampje licht niet op dat er naast constant ‘ WAN ‘ wel en men spreekt ook niet dat  het dsl lampje op de bridge moet flikkeren als aanduiding voor signaal overdracht.

Het is een lange uitleg geworden maar dat wordt wel aanbevolen.

Kan iemand mij helpen???? om terug mijn koppeling naar  mijn 2de TV te herstellen. 

****@skynet.be  ( bedank bij voorbaat) JW. ok.

 

 

 

 


Ter info

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

en cfr info Martin bij het gebruik van fiber brand de DSL LED van de Bbox niet (deze van WAN daarentegen wel)

Brandt (continu of knipperend) de WiFi LED op de Bbox?

Indien niet activeren via de betrokken naastgelegen drukknop 

→ Eventueel een hersynchronisatie van Bbox en Bridge uitvoeren

Installatie van de Wi-Fi Bridge | Proximus

Ik ga ervan uit dat er geen bekabelingsprobleem is tussen Bridge en decoder ( ethernetkable) en/of decoder en TV (HDMIkabel) 

 

P.S.

DSL en WiFi zijn 2 verschillende zaken 


@JW.OK. Heb je nog vragen? Of is het duidelijk?


Geachte: Martin dit weet ik ook maar je geeft geen antwoord op de vraag dat mijn Wi-Fi bridge waarvan de groene lampjes constant branden  (uitgezonderd het lampje acespoint) het eerste lampje is klaar groen dat duid op een sterk ontvangst ,maar het derde lampje Wireless brand ook constant maar zou moeten knipperen wat duid dat er een signaal ontvangen wordt en dat juist doet het niet het blijft constant groen. Het heef vroeger wel geknipperd als de technieker van Proximus de fiber (glasvezel) aansluiting heeft uitgevoerd ik heb niks gewijzigd blijft constant op het net aangesloten enkel de TV wordt aan of uitgeschakeld, wat wel raar is als ik aan de achterkant van de bridge de aansluitingskabel ingang bekijk flikker dat lichtje zoals het hoort ook heb ik de aansluit kabel op de Decoder nagezien alles ok.

Wat moet ik doen??? ik heb de normale procedure verschillende malen uitgevoerd voor de koppeling namelijk de WPS knoppen ingeduwd na een twintigtal sec. word de WPS knop op de Wi-Fi bride =groen gaat dan uit en de drie lampjes branden groen maar het Wireless lampje knippert niet.

Vriendelijke groeten uit Gent 9030 JW. ok.


@ml_sky Ik denk dat we best eerst het bezoek van de technieker afwachten wat zijn bevindingen zijn en de oplossing die hij kan aanbieden. Want als je uw bbox gerest hebt en die DSL lamp brandt niet maar je kunt wel TV kijken dan is er iets met de sturing of met de led zelf.

Voor het laatste nieuws daar heb je het ook al in een ander post over gehad waarvoor de Proximus medewerkers maandag kunnen de settings in dit verband eens voor u natrekken.

NB; staat op je browser mss aangevinkt dat er geen cookies mogen bewaard worden

Als je netflix via de decoder hebt dan is je internetverbinding wel in orde en dan zou je inderdaad ook internet via wifi ook moeten hebben, behalve blijkbaar op je tv dan 

kijk eens naar de instelling op je TV in verband met wifi instellingen hoe staat die ingesteld om contact te maken met je bbox over wifi.

als je tv niet ver van de bbox staat zou je hem ook met een utp kabel kunnen verbinden ipv over wifi te werken, maar als de technieker toch komt kan hij ook u hierbij een woordje uitleg geven.

Die kan dan ook een kijken of het probleem met je TV zou kunnen iets te maken hebben met smart wifi = One ssid die kan actief staan op je bbox , maar nogmaals is het niet beter van de technieker eerst zijn werk te laten doen, nee?

En ik geef verder dit louter ter info mee:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
      (PS: Op iedentiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)


@JW.OK. Als je de exact de ganse procedure gevolgd hebt, cfr. uitleg M_016 hierboven, dan kun je zelf niet meer doen.

En als je de mogelijkheid hebt van de decoder die nu aan de bridge hangt, tijdelijk met een netwerkkabel te verbinden en alles werkt goed, dan zou de bridge mogelijks kunnen defect zijn, enfin ik probeer maar zoveel mogelijk te helpen, ik ben niet van Proximus zelf.

Het zal dan afwachten worden op een verder reactie/hulp/voorstel van een proximus forummedewerker (moderator) 

NB: zij komen pas maandag hier terug langs.
(wel blijft de helpdesk bereikbaar tijdens het weekend) 


 @M_016  De NL versie werkt hier bij mij wel in ieder geval. (Browser EDGE )

Vermits (althans bij mij) de Nl info leeg blijft op de Proximus infopagina m.b.t. de WiFi bridge, de UK info

EDIT: sorry, je hebt gelijk als ik op de bridge klik dan krijg je geen verder uitleg te zien…. 

LED's van de Wi-Fi Bridge

LED's van de Wi-Fi Bridge

Led-vermogenMacht

Dit lampje geeft aan of de Wi-Fi Bridge is ingeschakeld. Als dit niet het geval is, controleert u of de voedingskabel correct is aangesloten en of de schakelaar aan de achterkant van het apparaat op I staat.

Led Link KwaliteitLinkkwaliteit (kwaliteit van het signaal)

Dit lampje geeft aan of de Wi-Fi Bridge goed werkt als ontvanger. De kleur van het licht (groen, geel of rood) geeft de kwaliteit aan van het signaal dat wordt uitgezonden tussen de twee apparaten (de zender en de Wi-Fi Bridge-ontvanger):

Led Perfect signaal (groen licht)Groen = perfect signaal.

Led Correct signaal (geel licht)Geel = goed signaal. Het hebben van een extra Wi-Fi Bridge kan de kwaliteit van het signaal verlagen.

Led Slecht signaal (rood licht)Rood = zwak signaal. De kwaliteit kan worden verbeterd door de Wi-Fi Bridge te verplaatsen totdat de Link Quality LED groen of geel wordt. Wij adviseren u om de ontvanger op een hoge, goed geluchte plaats te plaatsen, en niet in kasten of planken.

Als de Link Kwaliteit LED    is uitgeschakeld, moet u uw Wi-Fi Bridge opnieuw synchroniseren met de b-box modem:

Led Access PointToegangspunt

Dit lampje wordt niet gebruikt als u uw Wi-Fi Bridge gebruikt met een b-box 3-modem. Als u een andere modem gebruikt, geeft dit lampje aan of de Wi-Fi Bridge werkt als zender. Als het access point-lampje knippert, betekent dit dat het toegangspunt wordt ingesteld. Dit kan tot een minuut duren.

Led DraadloosDraadloos

Dit lampje geeft een draadloze verbinding aan. Als het draadloze lampje knippert, betekent dit dat de draadloze verbinding wordt gebruikt. Als dit niet het geval is, controleert u of het Wi-Fi-lampje van uw modem brandt. Als dit niet het geval is, drukt u twee seconden op de knop onder het Wi-Fi-lampje van uw modem.

Led WPSWPS (Wi-Fi Protected Setup)

Dit lampje geeft de status aan van de synchronisatie tussen de zender (b-box 3 modem of Wi-Fi Bridge zender) en de Wi-Fi Bridge ontvanger. Normaal gesproken is dit lampje uitgeschakeld. Als u de Wi-Fi Bridge en de zender wilt synchroniseren of opnieuw wilt synchroniseren, drukt u binnen twee minuten op de WPS-knop van de Wi-Fi Bridge en vervolgens op die van de zender. De WPS-indicatoren beginnen ongeveer twee minuten te knipperen en worden vervolgens uitgeschakeld. Dit betekent dat de synchronisatie is voltooid.

 


Martin bedankt voor je uiteenzetting hier volgt het verder verloop van mijn verhaal .

Ik ven 86 jaar technisch onderlegt ( ing. studietekenaar ontwerper Electro mechanica sterkstroom HS. omvormingsposten & zware LS borden 17 jaar lang daarna in het zelfde bedrijf naar het hoofdstudiebureel Tellerkasten enz. op rust nu -lol)

Ik ben nu zwaar slechthorend toestelletjes helpen niet het is het binnenoor (slakhuis)

de haardraadverbindingen naar de  hoor zenuw zijn afgestorven.

Ik zeg dat ter verduidelijking dat ik niet naar de technieker kon bellen ,mijn schoonzoon heef dat gedaan met mijn draagbare vaste telefoon.

hij heeft met de technieker ongeveer driekwartier gebeld, en is met de Wi-Fi bridge vooraan bij het het eerste TV toestel daar waar de glasvezelkabel  binnenkomt een rechtstreekse verbinding gemaakt en het wirreless lampje flikkerde dan wel terug naar de tweede TV maar na aansluiting flikkerde het lampje lampje op de bridge niet meer ik zeg het het heeft bijna driekwartier geduurd en verschillende testjes  uitgevoerd ,kwam de technieker tot het besluit dat mijn decoder moest vervangen worden dat hij verouderd is, de dag nadien ontvangen met B Post. een “TV Box V6”(4K Ultra HD)

Mijn schoonzoon die ook een technisch  gevoel heeft is een paar dagen weg en ik wacht liefst tot hij thuis is dan kunnen we het samen doen (de aansluiting )

Wat mij nu sterk verwonderd dat ik vooraan nog met een oude decoder zit en ook met HD naar de TV .Waarom vernieuwen ze die ook niet naar een BOX V6.

Martin kan jij dat niet vragen aan Proximus om ook vooraan een nieuw model te krijgen wan het is het zelfde type als deze van mijn tweede TV.

Als de aansluiting gelukt is met de bridge laat ik het weten .

Martin het is een lang epistel geworden (normaal vraagt men om veel details.

IK dank JE voor alle inlichtingen die je mij al bezorgt heb.

Vriendelijke en oprechte groeten van” jean.willemsok@skynet.be”

 

 

 

 

 

 

zelfde


Mjn waarde Martin  het verhaal heeft een gans ander verloop gekend.

Na dat ik mijn Box V6 ontvangen had en mijn schoonzoon thuis was hebben we samen volgens de regels van de kunst de Wi-Fi  bridge aangekoppeld den ramp het lukt niet.

We hebben dan nog eens al de Video’s van Proximus op mijn PC bekeken en uitgezocht de video voor aansluiting Wi-Fi Bridge en we zien dat wel alles uitgevoerd hebben zo als getoond. IK begon het stilaan op mijn heupen te krijgen wat zelden is maar nu wel

Mijn blik valt op mijn Wi-Fi   repeater TP- link RE 650 AC 2600 Wi-Fi Range Extender Dualband  800Mbp op 2,4GHz. en 1733 Mbps op 5GH ontvangen en verzenden die rechtover mijn Smart Philips op een kast staat afstand ongeveer 4 meter  en die heeft één supper snelle Gigabit bedrade verbinding voor 4K HD TV. - Gamen - Laptop - Printer, deze 3 laatsten gaan bij met draadloze Wi-Fi verbinding ik heb dit aangeschaft omdat mijn kinderen en kleinkinderen regelmatig bij mij thuis op hun PC’s smartphones en weet ik veel werken of spelen op mijn PC geeft dat 866 Mbps. waarom dit verhaal wel dat was mijn oplossing ik heb de Extender verplaatst dichter bij mij toestellen en mijn TV daar ik maar een wirreless kabel bezit van 3meter en war raad U alles werkt OK prachtig stabiel beeld Wi-Fi Bridge in de VUILBAK (recyclage punt) 

MARTIN het is een lijdensweg geweest  maar is door doordenken dat ik het gevonden. De TP -LinkRE650 heeft een bereik van 4000m² in vrije ruimten, in mijn tuin achteraan in mijn tuinhuis ca. 250 meter  heb ik nog een goede ontvangst van ca. 300Mbps. ik ga mij een tweede aanschaffen als nog tussen versterking prijs 77€. Ik moet je bedanken voor de geleverde steun en het is ook een oplossing . Vergeef me mijn lang epistel maar was nodig op opheldering te geven van de oplossing van mijn probleem JW; ok.

Groeten in vriendschap  “jean.willemsok@skynet .be”


@JW.OK. bedankt voor je feedback en blij te horen dat je het zo opgelost gekregen hebt.

TP-link scoort inderdaad op prijs en kwaliteit goed.


Kunt u op hett internet ja/neen bv. de website van www.hln.be raadplegen?

Indien ja lijkt er mij gewoon een probleem te zijn met “defecte LED” en wordt dit opgelost door de Bbox te laten vervangen

Indien u niet op het internet kunt is er een ander probleem dat door Proximus medewerkers dient te worden opgelost (indien u interne bekabeling van NTP2007 Proximus aansluitpunt naar Bbox3 ok is)


@ml_sky dan kun je proberen om je bbox eens 10 sec stroomloos te zetten of het dsl lampje dan continu blijft oplichten (kan wel even duren )

Als dit ook niet lukt kun je de bbox resetten door verzonken resetknopje achteraan 20 sec ingedrukt te houden ttz tot alle ledlampjes vooraan uitdoven behalve de power ledlamp

krijg je nog geen VDSL signaal  (dsl lampje brandt niet continu) dan best bellen naar 0800 22 800


Ik zie dat de internetconnectie volledig terug is. Ondervind je verder nog problemen?


u bedoelt allicht de wifi connectie op mijn tv - geen internetconnectie want die werkt alweer eens al een hele tijd niet meer…

waarom kan dit niet stabiel BLIJVEN werken aub?

betalen we nog niet genoeg abo geld misschien??? ik steek m’n handen in het vuur dat er na NY alweer eens 2 of € 3 extra bij ons abo geld komt.. nooit genoeg bij proximus!

 

en ALS de connectie al terug is, wat is / was het probleem dan aub?


Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-je-modem.html

als het internet en/of dsl Led lampje niet brandt op uw Bbox3 hebt u geen verbinding met het internet en/of kunt u niet live TV kijken

Problemen kunnen verband houden met 

uw Bbox en/of uw interne bekabeling (of WiFi verbinding)

het Proximus-netwerk (straatkast en/of systemen in de backbone)

 

Ik ben geen Proximus-medewerker maar op basis van de info van @Charlotte.D  begrijp ik dat indien u uw TV en/of PC/laptop in utp/ethernet-kabel op uw BBox zou aansluiten alles zou moeten functioneren

 

Eventueel kunt u misschien gebruik maken van de gratis dienst Happy House (momenteel niet beschikbaar omwille van de verlofperiode?) indien u verdere problemen zou ondervinden (naast het forum en andere contactmogelijkheden uiteraard)

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_happyhouse/particulieren/blog/news/service/gratis-analyse-internet-tv-telefonie.html

 


@ml_sky Uit je beginpost kun je moeilijk afleiden of je DSL lamp soms of nooit ziet oplichten, want als de DSL lamp niet oplicht dan zou je ook geen wifi mogen hebben dus als je die wel hebt is het eerder een probleem met de aansturing van de DSL led.

Maar langs de andere kant zeg je dan in je startpost dat je niet meer op internet kan met je TV, bedoel je dan dat dit enkel het geval is als je dsl lamp uit uit, enfin het is niet echt duidelijk voor mij wat je juist bedoelt.