Vraag

bbox 3v en dsl lampje brandt niet



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

37 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

en cfr info Martin bij het gebruik van fiber brand de DSL LED van de Bbox niet (deze van WAN daarentegen wel)

Brandt (continu of knipperend) de WiFi LED op de Bbox?

Indien niet activeren via de betrokken naastgelegen drukknop 

→ Eventueel een hersynchronisatie van Bbox en Bridge uitvoeren

Installatie van de Wi-Fi Bridge | Proximus

Ik ga ervan uit dat er geen bekabelingsprobleem is tussen Bridge en decoder ( ethernetkable) en/of decoder en TV (HDMIkabel) 

 

P.S.

DSL en WiFi zijn 2 verschillende zaken 

Reputatie 7
Badge +5

@JW.OK. Heb je nog vragen? Of is het duidelijk?

Geachte: Martin dit weet ik ook maar je geeft geen antwoord op de vraag dat mijn Wi-Fi bridge waarvan de groene lampjes constant branden  (uitgezonderd het lampje acespoint) het eerste lampje is klaar groen dat duid op een sterk ontvangst ,maar het derde lampje Wireless brand ook constant maar zou moeten knipperen wat duid dat er een signaal ontvangen wordt en dat juist doet het niet het blijft constant groen. Het heef vroeger wel geknipperd als de technieker van Proximus de fiber (glasvezel) aansluiting heeft uitgevoerd ik heb niks gewijzigd blijft constant op het net aangesloten enkel de TV wordt aan of uitgeschakeld, wat wel raar is als ik aan de achterkant van de bridge de aansluitingskabel ingang bekijk flikker dat lichtje zoals het hoort ook heb ik de aansluit kabel op de Decoder nagezien alles ok.

Wat moet ik doen??? ik heb de normale procedure verschillende malen uitgevoerd voor de koppeling namelijk de WPS knoppen ingeduwd na een twintigtal sec. word de WPS knop op de Wi-Fi bride =groen gaat dan uit en de drie lampjes branden groen maar het Wireless lampje knippert niet.

Vriendelijke groeten uit Gent 9030 JW. ok.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat u geen reactie van een Proximus medewerker (moderator) meer voor maandag zult bekomen op dit publieke forum

Vermits (althans bij mij) de Nl info leeg blijft op de Proximus infopagina m.b.t. de WiFi bridge, de UK info

LEDs of your Proximus devices | Proximus

Led WirelessWireless

This light indicates a wireless connection. If the Wireless light is flashing, it means that the wireless connection is being used. If it isn’t, check if the Wi-Fi light of your modem is lit up. If it isn't, press for two seconds on the button under the Wi-Fi light of your modem.

 

= Brandt de WIfi LED op uw Bbox, indien niet druk op de knop naast de WiFi LED van de Bbox om de WiFi van uw Bbox te activeren

Indien WiFi van uw Bbox effectief aan is, vermoed ik dat enkel Proximus soelaas kan brengen: WiFi bridge defect en te vervangen?

@JW.OK. Als je de exact de ganse procedure gevolgd hebt, cfr. uitleg M_016 hierboven, dan kun je zelf niet meer doen.

En als je de mogelijkheid hebt van de decoder die nu aan de bridge hangt, tijdelijk met een netwerkkabel te verbinden en alles werkt goed, dan zou de bridge mogelijks kunnen defect zijn, enfin ik probeer maar zoveel mogelijk te helpen, ik ben niet van Proximus zelf.

Het zal dan afwachten worden op een verder reactie/hulp/voorstel van een proximus forummedewerker (moderator) 

NB: zij komen pas maandag hier terug langs.
(wel blijft de helpdesk bereikbaar tijdens het weekend) 

 @M_016  De NL versie werkt hier bij mij wel in ieder geval. (Browser EDGE )

Vermits (althans bij mij) de Nl info leeg blijft op de Proximus infopagina m.b.t. de WiFi bridge, de UK info

EDIT: sorry, je hebt gelijk als ik op de bridge klik dan krijg je geen verder uitleg te zien…. 

LED's van de Wi-Fi Bridge

LED's van de Wi-Fi Bridge

Led-vermogenMacht

Dit lampje geeft aan of de Wi-Fi Bridge is ingeschakeld. Als dit niet het geval is, controleert u of de voedingskabel correct is aangesloten en of de schakelaar aan de achterkant van het apparaat op I staat.

Led Link KwaliteitLinkkwaliteit (kwaliteit van het signaal)

Dit lampje geeft aan of de Wi-Fi Bridge goed werkt als ontvanger. De kleur van het licht (groen, geel of rood) geeft de kwaliteit aan van het signaal dat wordt uitgezonden tussen de twee apparaten (de zender en de Wi-Fi Bridge-ontvanger):

Led Perfect signaal (groen licht)Groen = perfect signaal.

Led Correct signaal (geel licht)Geel = goed signaal. Het hebben van een extra Wi-Fi Bridge kan de kwaliteit van het signaal verlagen.

Led Slecht signaal (rood licht)Rood = zwak signaal. De kwaliteit kan worden verbeterd door de Wi-Fi Bridge te verplaatsen totdat de Link Quality LED groen of geel wordt. Wij adviseren u om de ontvanger op een hoge, goed geluchte plaats te plaatsen, en niet in kasten of planken.

Als de Link Kwaliteit LED    is uitgeschakeld, moet u uw Wi-Fi Bridge opnieuw synchroniseren met de b-box modem:

Led Access PointToegangspunt

Dit lampje wordt niet gebruikt als u uw Wi-Fi Bridge gebruikt met een b-box 3-modem. Als u een andere modem gebruikt, geeft dit lampje aan of de Wi-Fi Bridge werkt als zender. Als het access point-lampje knippert, betekent dit dat het toegangspunt wordt ingesteld. Dit kan tot een minuut duren.

Led DraadloosDraadloos

Dit lampje geeft een draadloze verbinding aan. Als het draadloze lampje knippert, betekent dit dat de draadloze verbinding wordt gebruikt. Als dit niet het geval is, controleert u of het Wi-Fi-lampje van uw modem brandt. Als dit niet het geval is, drukt u twee seconden op de knop onder het Wi-Fi-lampje van uw modem.

Led WPSWPS (Wi-Fi Protected Setup)

Dit lampje geeft de status aan van de synchronisatie tussen de zender (b-box 3 modem of Wi-Fi Bridge zender) en de Wi-Fi Bridge ontvanger. Normaal gesproken is dit lampje uitgeschakeld. Als u de Wi-Fi Bridge en de zender wilt synchroniseren of opnieuw wilt synchroniseren, drukt u binnen twee minuten op de WPS-knop van de Wi-Fi Bridge en vervolgens op die van de zender. De WPS-indicatoren beginnen ongeveer twee minuten te knipperen en worden vervolgens uitgeschakeld. Dit betekent dat de synchronisatie is voltooid.

 

Martin bedankt voor je uiteenzetting hier volgt het verder verloop van mijn verhaal .

Ik ven 86 jaar technisch onderlegt ( ing. studietekenaar ontwerper Electro mechanica sterkstroom HS. omvormingsposten & zware LS borden 17 jaar lang daarna in het zelfde bedrijf naar het hoofdstudiebureel Tellerkasten enz. op rust nu -lol)

Ik ben nu zwaar slechthorend toestelletjes helpen niet het is het binnenoor (slakhuis)

de haardraadverbindingen naar de  hoor zenuw zijn afgestorven.

Ik zeg dat ter verduidelijking dat ik niet naar de technieker kon bellen ,mijn schoonzoon heef dat gedaan met mijn draagbare vaste telefoon.

hij heeft met de technieker ongeveer driekwartier gebeld, en is met de Wi-Fi bridge vooraan bij het het eerste TV toestel daar waar de glasvezelkabel  binnenkomt een rechtstreekse verbinding gemaakt en het wirreless lampje flikkerde dan wel terug naar de tweede TV maar na aansluiting flikkerde het lampje lampje op de bridge niet meer ik zeg het het heeft bijna driekwartier geduurd en verschillende testjes  uitgevoerd ,kwam de technieker tot het besluit dat mijn decoder moest vervangen worden dat hij verouderd is, de dag nadien ontvangen met B Post. een “TV Box V6”(4K Ultra HD)

Mijn schoonzoon die ook een technisch  gevoel heeft is een paar dagen weg en ik wacht liefst tot hij thuis is dan kunnen we het samen doen (de aansluiting )

Wat mij nu sterk verwonderd dat ik vooraan nog met een oude decoder zit en ook met HD naar de TV .Waarom vernieuwen ze die ook niet naar een BOX V6.

Martin kan jij dat niet vragen aan Proximus om ook vooraan een nieuw model te krijgen wan het is het zelfde type als deze van mijn tweede TV.

Als de aansluiting gelukt is met de bridge laat ik het weten .

Martin het is een lang epistel geworden (normaal vraagt men om veel details.

IK dank JE voor alle inlichtingen die je mij al bezorgt heb.

Vriendelijke en oprechte groeten van” jean.willemsok@skynet.be”

 

 

 

 

 

 

zelfde

@JW.OK. ik heb ook nog een oude V5c decoder, die worden niet default door een V6 vervangen wel wordt recent bij een defect van een oude decoder zoals de V5c, vervangen door een V6 ruildecoder omdat Proximus daar nog veel van in stock heeft. 

Ik ben niet van Proximus zelf dus zal het afhangen van de Proximus Forummedewerker (moderator) die hier de draad opneemt om je hiermee verder te helpen.

Bedankt trouwens om ons verder op de hoogte te houden.

Reputatie 7
Badge +4

@JW.OK. Ik heb zelf ook nog een V5c decoder. Dit is geen verouderde decoder. Deze wordt nog steeds geüpdated en kan dus zonder problemen gebruikt worden. Hij wordt niet standaard vervangen door een V6 als dit niet nodig is. 

Hou ons gerust op de hoogte of alles in orde is zodra je je nieuwe decoder hebt kunnen installeren. 

Mjn waarde Martin  het verhaal heeft een gans ander verloop gekend.

Na dat ik mijn Box V6 ontvangen had en mijn schoonzoon thuis was hebben we samen volgens de regels van de kunst de Wi-Fi  bridge aangekoppeld den ramp het lukt niet.

We hebben dan nog eens al de Video’s van Proximus op mijn PC bekeken en uitgezocht de video voor aansluiting Wi-Fi Bridge en we zien dat wel alles uitgevoerd hebben zo als getoond. IK begon het stilaan op mijn heupen te krijgen wat zelden is maar nu wel

Mijn blik valt op mijn Wi-Fi   repeater TP- link RE 650 AC 2600 Wi-Fi Range Extender Dualband  800Mbp op 2,4GHz. en 1733 Mbps op 5GH ontvangen en verzenden die rechtover mijn Smart Philips op een kast staat afstand ongeveer 4 meter  en die heeft één supper snelle Gigabit bedrade verbinding voor 4K HD TV. - Gamen - Laptop - Printer, deze 3 laatsten gaan bij met draadloze Wi-Fi verbinding ik heb dit aangeschaft omdat mijn kinderen en kleinkinderen regelmatig bij mij thuis op hun PC’s smartphones en weet ik veel werken of spelen op mijn PC geeft dat 866 Mbps. waarom dit verhaal wel dat was mijn oplossing ik heb de Extender verplaatst dichter bij mij toestellen en mijn TV daar ik maar een wirreless kabel bezit van 3meter en war raad U alles werkt OK prachtig stabiel beeld Wi-Fi Bridge in de VUILBAK (recyclage punt) 

MARTIN het is een lijdensweg geweest  maar is door doordenken dat ik het gevonden. De TP -LinkRE650 heeft een bereik van 4000m² in vrije ruimten, in mijn tuin achteraan in mijn tuinhuis ca. 250 meter  heb ik nog een goede ontvangst van ca. 300Mbps. ik ga mij een tweede aanschaffen als nog tussen versterking prijs 77€. Ik moet je bedanken voor de geleverde steun en het is ook een oplossing . Vergeef me mijn lang epistel maar was nodig op opheldering te geven van de oplossing van mijn probleem JW; ok.

Groeten in vriendschap  “jean.willemsok@skynet .be”

Mijn waarde Martin  het verhaal heeft een gans ander verloop gekend.

Na dat ik mijn Box V6 ontvangen had en mijn schoonzoon thuis was hebben we samen volgens de regels van de kunst de Wi-Fi  bridge aangekoppeld den ramp het lukt niet.

We hebben dan nog eens al de Video’s van Proximus op mijn PC bekeken en uitgezocht de video voor aansluiting Wi-Fi Bridge en we zien dat wel alles uitgevoerd hebben zo als getoond. IK begon het stilaan op mijn heupen te krijgen wat zelden is maar nu wel

Mijn blik valt op mijn Wi-Fi   repeater TP- link RE 650 AC 2600 Wi-Fi Range Extender Dualband  800Mbp op 2,4GHz. en 1733 Mbps op 5GH ontvangen en verzenden die rechtover mijn Smart Philips op een kast staat, afstand ongeveer 4 meter  en die heeft één supper snelle Gigabit bedrade verbinding voor 4K HD TV. - Gamen - Laptop - of Printer, deze 3 laatsten gaan bij met draadloos Wi-Fi verbinding. Ik heb dit aangeschaft omdat mijn kinderen en kleinkinderen regelmatig bij mij thuis op hun PC’s smartphones en weet ik veel ?? werken of spelen. Op mijn PC geeft dat 866 Mbps. waarom dit verhaal ,wel dat was mijn oplossing ik heb de Extender verplaatst dicht bij mij toestellen PL4- Beu -rai speler en mijn TV daar ik maar een wirreless kabel bezit van 3meter en wat raad U alles werkt OK. prachtig stabiel TV beeld  (de Wi-Fi Bridge in de VUILBAK ? nee naar recyclage punt) 

MARTIN het is een lijdensweg geweest  maar is door doordenken dat ik het heb gevonden. De TP -Link RE650 heeft een bereik van 4000m² in vrije ruimten, in mijn tuin achteraan in mijn tuinhuis ca. 250 meter  heb ik nog een goede ontvangst van ca. 300Mbps. ik ga mij een tweede aanschaffen als nog tussen versterking of als reserve prijs 77€.

Ik moet je bedanken voor de geleverde steun en het is ook een oplossing . Vergeef me mijn lang epistel maar was nodig op opheldering te geven van de oplossing van mijn probleem JW. ok.

Groeten in vriendschap  “jean.willemsok@skynet .be”   Gent 9030

DOE ZO VERDER MARTIN JE BENT EEN GOEDE HULP VOOR PROXIMUS KLANTEN IN NOOD

@JW.OK. bedankt voor je feedback en blij te horen dat je het zo opgelost gekregen hebt.

TP-link scoort inderdaad op prijs en kwaliteit goed.