Vraag

bbox 3 wifi lampje rood bij elke login switch naar ander wifi extender netwerk

  • 10 March 2024
  • 0 reacties
  • 40 Bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag over het volgende probleem dat zeer reproduceerbaar is. 

Ik heb op enkele plaatsen in ons huis een wifi-extender, eentje draadloos en twee als access point. Ze zijn allemaal aangesloten op mijn bbox 3 router van Proximus. De extender netwerken hebben elk een verschillende SSID van de bbox SSID, maar hebben wel allemaal hetzelfde access paswoord als het hoofdnetwerk.

Wanneer ik met mijn smartphone wissel van het ene netwerk naar het andere, of naar het hoofdnetwerk van de bbox 3 zelf, kleurt het wifi lampje op de bbox 3 router altijd rood voor enkele seconden, en nadien herstelt het naar blauw. Dit is volledig herhaalbaar. Als je met je smartphone voor de bbox staat en je connecteert van het ene extender netwerk naar het andere of naar het bbox wifi netwerk, gebeurt het elke keer.

Mijn configuratie is als volgt:

  • bbox 3 router van Proximus
  • Wifi booster v1 van Proximus in access point mode (LAN-aansluiting)
  • TP Link RE650 (AC2600) wifi extender in draadloze extender mode (geen LAN-aansluiting)
  • TP Link WA850RE (N300) kleine wifi extender in access point mode (LAN-aansluiting)
  • Alle netwerken hebben dezelfde versleuteling met WPA2-PSK
  • TV decoder aangesloten op LAN poort rechtstreeks op bbox 3 router

De firmware van alle extenders is up-to-date, en ik kan op elke extender inloggen via zijn IP-adres. De settings staan allemaal op default settings. Met de TP-Link tether app kan ik ook de TP-LINK extenders controleren, en er zijn geen foutmeldingen.

Als ik inlog met een LAN-kabel op mijn bbox 3 router (via 192.168.1.1), zie ik de MAC-adressen van alle access points en draadloze wifi extender correct, en de IP-adressen zijn niet in conflict. Aangezien ik enkel als user kan inloggen op mijn bbox router, kan ik de foutmeldingen niet zien, die optreden als het wifi lampje rood brandt (of ik weet alleszins niet hoe ik dat moet doen).

 

Heeft er iemand een suggestie hoe dat komt ?

 

Zou het helpen om alle wifi extenders dezelfde SSID te geven als mijn bbox 3 router ? Maar ik vermoed dat mijn wifi extenders geen roaming kunnen toepassen. Het zijn geen mesh extenders.

 

Alvast bedankt,

Wim


0 reacties

Geen reactie

Reageer