Vraag

Bbox 3 ontvangen zonder verdere info

  • 17 November 2019
  • 21 reacties
  • 1948 Bekeken

Deze week hebben wij hier thuis een pakket ontvangen van proximus, wat bleek een Bbox 3 te zijn. Aangezien wij hiervan geen mail of melding hebben gekregen vinden we het nogal gek. We hebben namelijk een werkend Bbox 2 model op dit ogenblik en zijn dus ook niet geneigd om perse over te stappen naar de volgende variant. Is er echter een specifieke reden waarom we de Bbox 3 moeten installeren? Werkt deze beter of wordt de Bbox 2 niet langer ondersteund of iets dergelijks? Een beetje achtergrond informatie waarom we deze opgestuurd krijgen zonder deze zelf aan te vragen zou welkom zijn.


21 reacties

Dat de bbox2 regelmatig vervangen wordt door de bbox3 is we niet nieuw aangezien de bbox2 stilletjes aan uit circulatie gaat. De bbox3 is ok beter indien je op een VDSL2 lijn zit waar vectoring ondersteunt wordt om daar van de hogere vectoring snelheden te kunnen geniet waar de DLM bovenop het vdsl2 vectoring basis snelheid (dat nu de max snelheid is met een bbox2) nog een shepje bovenop kan geven.
Wifi is ook mogelijk in de 5.0 GHz band waar het voor de bbox2 het alleen om de 2.4 GHz band gaat.

De hoger snelheids profielen tot wifi 6  (802.11ac) worden ondersteunt bij de bbox3.

Enfin kortom het is meer een bbox die meegegaan is met zijn tijd.

De bbox3 wordt ook identiek als de bbox2 op de zelfde manier aangesloten.

De reden waarom proximus je een bbox3 opgestuurd heeft zal je morgen kunnen te weten komen als hier iemand van Proximus zelf terug op het forum langskomt.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi Geert D,

Kan je je profiel eventjes aanvullen met je klantgegevens?Dan kan ik eens nakijken om welke reden je een Bbox 3 ontvangen hebt.

Groetjes IngeDC

Vandaag ook een bbox 3 ontvangen zonder verdere info.

Geen mail of melding gekregen

Reputatie 5
Badge +2

Hey foulonfrank,

Kan je eventjes je klantgegevens aanvullen in het profiel? Dan kan ik het verder nakijken.

Groetjes IngeDc

had je nog een oude bbox2, dan zal dat wel de hoofdreden zijn volgens mij.

de klantgegevens zijn aangevuld

Reputatie 5
Badge +2

Hey Frank, op heden worden er proactief een nieuwe bbox afgeleverd aan klanten die nog steeds gebruik maken van een bbox2. Martin is correct met zijn informatie. 

Echter zou er bij het afleveren van deze nieuw bbox wel een begeleidende brief moeten zitten, deze heb je dan niet ontvangen? Groetjes Ingedc

Beste IngeDC, ook ik heb mijn klantgegevens aangevuld. De reden zal waarschijnlijk wel dezelfde zijn als bij Frank. Verder alvast bedankt voor de vele reacties! Mvg

 

Reputatie 7
Badge +3

@Geert D. De reden is inderdaad dezelfde als bij @foulonfrank. Dit is een campagne om alle b-box 2 modems te vervangen door de b-box 3. Groetjes, Antonella

Hoi,

Deze week heb ik ook een Bbox3 ontvangen. Stond aan de deur achter. Geen info/brief e.d.

Vond het vreemd daar er ook geen mail of iets wordt verstuurd ( is toch niet moeilijk om een mail naar alle users te sturen met ff een bericht dat er nieuwe Bb0x-en verstuurd worden naar mensen met nog een bbox2 ??). Heb lang gezocht online tot ik deze post vond. Veronderstel dat ik de BBox2 mag vervangen door de Bbox3?

 

Mvg 

Gebruers Werner

Inderdaad het is de bedoeling dat je gewoon de bbox2 uitzet, en dan de nieuwe bbox3 verbindt op de zelfde manier als de bbox2 en hem onder stroom zet en volledig laat opstarten van zodra de DSL led continu blijft branden moet alles weer terug werken als vroeger.

NB: tijdens het weekend komt hier niemand van het Proximus forumteam  zelf langs.

Reputatie 7
Badge +3

In verband met deze campagne werden er begin november brieven uitgestuurd naar alle betrokken klanten. Mijn excuses als sommige hiervan niet zijn toegekomen. Groetjes, Antonella

Hier is er zoals hierboven ook een bbox 3 ontvangen zonder enige aanleiding. Geen brief ofzo ontvangen.

Klopt dit en wat moet er met de oude gebeuren?

Mvg

TUI: deze bbox2 moet nog met zijn voedingsadapter teruggestuurd worden volgens mij tenzij de proximus medewerkers mij tegenspreken,  (wat bvb wel het geval is bij de vervanging van de oude v4 decoders, die niet meer moeten terug gestuurd worden)

Maar in ieder geval kun je gewoon een officieel antwoord, mss vandaag maar eerder morgen of overmorgen, verwachten, van iemand van prox zelf.

Indien die moet teruggestuurd worden zullen ze u ook de retourlabels opsturen via mail als dit dus het geval is.
Persoonlijk zie ik echt niet het nut er niet meer van in, dat die bbox2’s nog zouden moeten teruggestuurd worden, tenzij om  in één of ander museum te zetten  :relaxed:

Reputatie 7
Badge +3

@OomsJ

Beste,

ik zie onder je klantennr wel de melding dat er een nieuwe bbox3 geleverd zal worden en dat er hiervoor een mail werd verstuurd.

Ik verneem dat de oude bbox2 naar het containerpark mag gebracht, terugsturen is dus niet nodig….

Groeten,

Tina

bedankt @tina.b om te vermelden dat de bbox2 niet meer moet teruggestuurd worden, net als de V4 decoder, bij de omruiling, zo weten we dit ook weer :relaxed:

Vandaag ook een bbox 3 ontvangen zonder aanleiding .Vooralleer ik de doos openmaak zou ik graag weten of mij dit iets gaat kosten ,anders hou ik mijn bbox2 .Groeten en bedankt.

@dirk.r Nee dit is een gratis omruiling van de verouderde bbox2 naar een recentere bbox3

De bbox2 moet zelfs niet meer teruggestuurd worden.

 

Vriendelijk bedankt voor de vlugge reactie,Martin.Beste Groet.Dirk.

Reputatie 7
Badge +3

@dirk.r 

beste Dirk, onder je klantennummer kom ik een melding tegen op 22 juli dat je in aanmerking komt voor een nieuwe bbox.  Blijkbaar is de verdere mailing niet toegekomen/verzonden.

ik heb een voorbeeldbrief gevonden die naar de klanten werd verzonden.

excuses voor de verwarring.

Vriendelijke groeten

Tina

Dankjewel,Tina.

Vriendelijke Groeten,

Dirk.

Reageer