Beantwoord

b-box 3

  • 25 May 2022
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Op de b-box 3 brandt het lampje van bij het LAN symbool rood wat normaal blauw moet zijn.

Wat kan dit betekenen of wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ook valt internet en de tv regelmatig uit.

Gr Baars John

icon

Beste antwoord door Martin 25 May 2022, 21:06

Bekijk origineel

3 reacties

LAN / WIFI lampje rood

Er is waarschijnlijk een IP-adres-conflict tussen je apparaten. Wat te doen?

  1. Herstart je b-box modem: druk op de aan/uit-knop op de achterkant van je b-box modem om deze uit te schakelen. Zet hem na een paar seconden later weer aan.
  2. Als de lampjes nog steeds rood zijn, ga je via adres 192.168.1.1 naar je modeminterface.
  3. Log in op de modem met het gebruikerswachtwoord (dat zich onder of aan de achterkant van de b-box modem bevindt). Selecteer User als gebruikersnaam en voer het Gebruikerswachtwoord in. Het wordt aangegeven onder of achteraan de modem. Klik vervolgens op de knop Verbinden.
  4. Op de homepagina van de modem kun je de lijst met aangesloten en actieve apparaten bekijken (in een kader in het rood). Controleer of twee apparaten hetzelfde IP adres hebben, (bijvoorbeeld 192.168.1.11)
  5. Is dat het geval? Klik op het kruisje naast de apparaatnaam. Het apparaat wordt uit de lijst verwijderd en dan weer verbonden en krijgt waarschijnlijk een nieuw IP-adres.
Reputatie 7
Badge +4

@Baars Hebben de tips van Martin geholpen ? Als ik je lijn uittest zie ook wel wat fouten, maar die kunnen veroorzaakt worden door een toestel dat is aangesloten op je modem.

Heb je via bovenstaande tips gevonden of het steeds hetzelfde toestel is dat problemen veroorzaakt ? Indien ja, kan je eens testen of het beter werkt als dat toestel niet aangesloten is ? Indien niet, zullen we een technieker ter plaatse sturen om je installatie na te kijken en te bekijken van waar deze fouten komen. 

Reputatie 2
Badge

Beste Hadewych 

Ik heb de procedure zoals doorgegeven door Martin gevolgd en zoals het er naar uit ziet zou het probleem verholpen zijn.

Waarschijnlijk was het probleem de Google chromecast ultra die de storing veroorzaakte.

Even afwachten of het zich niet opnieuw voor gaat doen.

Bedankt voor de service.

 

Gr Baars John

Reageer