Skip to main content

Ook al zie ik gerelateerde topics, die zijn blijkbaar van jaren terug…

Ik heb nu bijna 1 jaar de overstap gemaakt van Telenet (waar ik 1 van de eerste klanten was) naar Proximus, en ik heb me dat toch al 1000 x beklaagd.  De motivatie was dat we er gratis mobiele data bij kregen voor ons 2de verblijf in de Ardennen en daar bleek na testen van allerlei modems Proximus de beste is (10 Mbps).

Ik ga niet de hele uitleg doen over de verkoper die veel valse beloften maakte, de fouten bij de transitie, onvoldoende informatie bij de tussenkomst van de werkgever….

Ook niet echt over de gebrekkige versie van de App op de iPad, onlangs eindelijk verbeterd maar dit ging niet zonder problemen (2 dagen niet kunnen gebruiken en bijlange nog niet op de snelheid van de anderen).

Wat mi nog het meeste stoort, is de sync tussen beeld en geluid… die er eigenlijk NOOIT is, ook al switch je even van kanaal.  De decoder herstarten kan het verbeteren, maar kan het nooit goed krijgen.  Intussen gescheiden afwatering in de straat, dus de kabel is in het laatste jaar al een paar keer doorgeknipt en hersteld?  Dit is allemaal miserie en oude troep dus.  NOOIT dergelijke issues gehad bij Telenet.  Bij die werken hebben ze gelukkig ook FIBER kabel mee getrokken.

Ik heb dus al FIBER aangevraagd, die kabel ligt er klaar, maar daar beweegt niks en de gemeente heeft nu blijkbaar melding gemaakt dat er niks meer mag open gesmeten worden omdat die installateurs andere zaken kapot maken.

Ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoud…  Ik zou wel s willen begrijpen hoe die audio en video werken bij Proximus… daar moet een technische verklaring zijn toch?

@dannyderoo  staat toevallig dolby aan in de box als deze dat al heeft, is een veel voorkomend probleem op sommige tv’s met decoders.

cfr Master-magic , dit voor een v7 decoder, door de optie “geen surround sound nooit gebruiken” als volgt:

•  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- Weegave en geluid        
                      |- Geavanceerde geluidsinstellingen
                      |- Indeling Selecteren
                         |- Surround optie inschakelen via:
                         🔘 automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken
                         🔘 geen surround sound nooit gebruiken

&

wat verder ook voorgesteld wordt als mogelijke oplossing:

Om bepaalde problemen met de V7 en lipsync op te lossen is het nodig om de TV Box zijn weergave op een vast getal te zetten in plaats van op automatisch.

Dit doe je via:

• Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50  / 3840x2160p60 / 3840x2160p25 / 3840x2160p30 / 3840x2160p24 / 1080p50 / 1080p60 /  1080p25 / 1080p30  / 1080p24 / 1080i50 / 1080i60 / 720p50 / 720p60 

bv kan je al eens proberen op 1080p50 of dit dan ook in orde komt

Sorry deze mails komen toe in mijn Spam… hopelijk opgelost nu (mail probleem).

De eerste setting aangepast, het is verbeterd maar nog niet volledig opgelost.  Ik kijk nog eens naar de resolutie instelling… maar dan is er kwaliteitsverlies… of komt er maar 1080 p50 binnen?

via de decoder is dit geen kwaliteitsverlies, want via de decoder komen er geen zenders binnen op 4K.

Reageer