Vraag

admin wachtwoord van beheersconsole b-box 3


Reputatie 1

Wat is het Admin wachtwoord van de b-box 3?

ik wil de WiFi frequentie veranderen van 5.0 naar 2.4…..

iemand een oplossing?


28 reacties

Je hebt daarvoor geen Admin wachtwoord nodig (wat ook niet vrij gegeven wordt door Prox) via login: User en het User wachtwoord die op een sticker van je bbox staat kun je in de interface om dit te veranderen, je kan die niet veranderen als smart wifi actief staat (One SSID) dan moet je eerst One SSID deactiveren.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Reputatie 1

OK THANKS

 

Ik heb er nog bijgevoegd hoe je One SSID kunt deactiveren.

Reputatie 7
Badge +4

@birgerben Waarom zou je dit willen aanpassen ? Ondervind je problemen met bepaalde toestellen ? 

Meestal is het geen goed idee om One SSID en smart wifi uit te schakelen. Deze zorgen ervoor dat je modem je wifi steeds monitort en aanpast zodat je verbinding minder last heeft van eventuele stoorzenders. 

Reputatie 1

@HadewychT

Sedert dat ik een nieuwe modem met One SSID heb, kan ik mijn PLC en Wifi-extender niet meer instellen. Ook een stopcontact met WIFI instellen met het nieuwe paswoord lukt niet meer. Ik vermoed dat dit is omdat deze enkel op de Wifi-Frequentie 2,4 Hz werken.

Is hiervoor een oplossing?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Cfr info @Martin OneSSID uitschakelen (= aparte SSID voor 2.4 en 5.0) en zien of het op deze wijze wel lukt, sommige (oudere) producten die enkel 2.4 ondersteunen kunnen eventueel problemen hebben met OneSSID

Voor producten die 5.0 ondersteunen kunt u op die wijze (= uitgeschakelde OneSSID) nog steeds gebruik maken van 5.0 (indien er voldoende 5.0 dekking is op de betrokken locatie)

Reputatie 1

De PLC en Wifi-Extender zijn inderdaad vrij oud (nog met “Belgacom” erop), maar het Wifi stopcontact van Chacon is nog heel recent (en schijnt enkel op 2.4 te werken)

Ik heb  op basis van jouw uitleg (om One SSID te desactiveren) te connecteren met Wifi 2.4,  maar ook zonder succes....😓

betekent dit nu dat ik mijn PLC , Wifi-Extender en mijn stopcontact naar het containerpark kan brengen???

 

als je one ssid uitgezet hebt ben je zeker dat zowel het ssid 2.4 en ssid 5.0 uitgezonden wordt want er zijn hier al berichten verschenen waarbij er gemeld werd dat het niet lukte om one ssid uit te zetten op de bbox , de reden hiervan ken ik niet echt, maar bij mijn bbox3V+ werkt dit wel nog altijd en zie ik bv op mijn laptop dan het ssid 2.4 en ssid 5.0 binnen komen van de bbox. 

Als je uw plc/wifi extender aansluit kunnen je bvb ook deze eens resetten en opnieuw installeren mss werkt het dn wel.

Installatie van de PLC-adapter Wi-Fi Extender | Proximus

Je PLC adapter Wi-Fi extender resetten | Proximus

Installatie van de PLC-adapter Wi-Fi Extender | Proximus

 

NB: Chacon Home’-multistekkerdozen en -modules werkt alleen op 2.4
• Wifi: 2,4 GHz 802.11b/g/n

daarom dat ik mij afvraag of one ssid wel uit staat aangezien die chacon niet werkt en die waarschijnlijk niet overweg kan met one ssid.

Reputatie 7
Badge +4

Bv. via InSSIDer kunt u zien welke WiFi netwerken in uw omgeving voorhanden zijn

inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot

MetaGeek | inSSIDer - Defeat Slow Wi-Fi

 

In principe zou u zeker nabij uw Bbox én WiFi 2.4 én WiFi 5.0 via deze tool moeten kunnen zien (welke kanalen door u gebruikt worden)

Indien OneSSID uitgeschakeld is ziet u voor uw Bbox: WiFi-home-xxxx (of eventueel 2.4-xxxx) en WiFi-5.0-xxxx (aparte SSIDs)

Indien OneSSID actief is ziet u enkel WiFi-home-xxxx (of eventueel 2.4-xxxx) voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0 (1 SSID voor beide samen)

 

 

Reputatie 1

Ik heb reset en herinstallatie van PLC , Wifi extender en Chacon stopcontact eindeloos geprobeerd, met One SSID ingeschakeld en One SSID uitgeschakeld.

Tevergeefs, het lukt niet om deze apparaten e connecteren met mijn modem….

 

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet onmogelijk, maar het lijkt mij eerder vreemd dat zoveel apparaten (3) gelijktijdig niet meer bruikbaar zouden zijn (tenzij er uiteraard problemen op de elektriciteitsvoorziening zouden geweest zijn)

Brandt de WiFi LED op de Bbox (permanent of knipperend)?

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

Ziet u  de SSIDs 2.4 & 5.0 van uw Bbox terug via InSSIDer?

Reputatie 1

Wifi Led knippert

langs de ander kant heeft heeft de plc adaper/wifi extender eigenlijk niks direct te maken met of al dan niet one ssid actief staat.

@birgerben ook niet vergeten dat op je apparaten zoals pc, smartphone enz… je ook het nieuwe wifi wachtwoord moet gebruiken dat op een sticker van je bbox staat, als je via wifi contact maakt met 2.4 of 5.0.

Reputatie 1

Het is juist om het nieuwe paswoord door te geven dat ik moet kunnen connecteren met de apparaten, maar ik kan niet connecteren, ook niet als ik de beschreven procedures rigoreus uitvoer...😬

@birgerben ook niet als je bvb met je smartphone of pc dicht bij de bbox staat en zo over wifi contact wilt maken direct met de bbox.

Als dit niet lukt zou ik de bbox eens resetten = 20 sec het reset knopje achteraan ingedukt houden 

Reputatie 1

ok, bedankt voor de vele goede tips. 👍

Ik probeer dit zaterdag eens (ben deze week niet thuis) en hou je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

langs de ander kant heeft heeft de plc adaper/wifi extender eigenlijk niks direct te maken met of al dan niet one ssid actief staat.

daar ben ik - vrees ik - niet direct mee eens (zeker voor wat betreft oudere toestellen)

Wat ik bedoelde met het heeft er niets mee te maken dat het niet werkt in beide gevallen daar wou ik op neer komen dat het toch zou moeten zeker werken als one ssid uit staat en als One ssid opstaat zou je inderdaad kunnen problemen ondervinden mss bij het synchroniseren, maar dan zou de ethernet verbinding op die PLC/wifi-extender wel moeten werken.

Reputatie 7
Badge +4

Ook met One SSID aan zou dit moeten werken. De modem ziet zelf welke frequentie die toestellen nodig heeft. Ze zullen automatisch op de juist frequentie met elkaar communiceren. 

De toestellen met elkaar verbinden kan vaak ook via WPS. 

Meer info voor de PLC’s vind je hier

Reputatie 1

@M_016 @Martin 

Heb de modem gereset en alles opnieuw geïnstalleerd.

Wifi-led brandt nog steeds niet continu, maar installatie van PLC’s, wifi repeater en Smart socket is nu wel gelukt. Wifi extender niet, maar als ik deze in het stopcontact steekt , brandt zelfs de on- led niet, ik vermoed dus dat deze de geest heeft gegeven.

Wifi signaal is stabiel, maar niet erg sterk. Ik heb hierover op 23/5 de technische support van Proximus gecontacteerd, ze hebben mij wat handleidingen (over installatie Wifi-extender/PLC) gestuurd zodat ik dit zelf kon proberen. Ze zouden mij een halfuur later (sic!) terugbellen om te kijken of dit gelukt was en indien niet, verdere ondersteuning bieden. We zijn intussen 2 weken verder maar nog niets gehoord 😠

Gelukkig is er dit forum om nuttige tips te krijgen om één en ander op te lossen.

Bedankt daarvoor! 🙂

Ik blijf wel met een te zwak wifi signaal zitten, dat zeker niet beter is na vervanging van mijn B-box3 door een nieuw exemplaar. Ik, probeer nogmaals contact op te nemen met de technische support van Proximus, in de hoop dat er nu wel een opvolging komt 🙄

 

 

Wifi-led brandt nog steeds niet continu

over welke wifi-led heb je het juist? die moet ook niet continu branden als je op de bbox kijkt bv naar wifi led dan zal de freguentie van het ‘flikkeren’/’continu branden’ afhangen van dat er al dan niet continu data over de wifi verbinding  verstuurd wordt.

Wifi extender niet, maar als ik deze in het stopcontact steekt , brandt zelfs de on- led niet, ik vermoed dus dat deze de geest heeft gegeven.

Dat is inderdaad niet normaal en is het je vermoeden dat die defect is terecht.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Heb de modem gereset en alles opnieuw geïnstalleerd.

Wifi-led brandt nog steeds niet continu

Lampjes op je Proximus toestellen | Proximus

 

  • Permanent brandend lampje: je wifi-netwerk is geactiveerd en klaar voor gebruik. Verbind je toestel via WPS (zie WPS-synchronisatie hierboven) of lees hoe verbinden met een wifi-netwerkNieuw venster .
  • Knipperend lampje: je wifi-netwerk is geactiveerd en in gebruik.
  • Gedoofd lampje: je wifi-netwerk is gedeactiveerd. Hou de on/off-knop onder het wifi-controlelampje 3 seconden ingedrukt om het draadloze netwerk te heractiveren.

 

Wifi signaal is stabiel, maar niet erg sterk

Het WiFi 5.0 signaal in de onmiddellijke nabijheid van uw Bbox zou toch een snelheid van +/- 90% van de via ethernetkabel op een LAN-poort bekomen snelheid moeten opleveren

→ 

Misschien kunnen Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum (vanaf morgen) eens een analyse op afstand van de lokale WiFi situatie uitvoeren (en desgevallend/eventueel de betrokken BBox laten vervangen)

Wifi signaal is stabiel, maar niet erg sterk.

Is  het over de wifi verbinding rechtstreeks via je bbox, dat je hebt.

Reputatie 7
Badge +5

@birgerben Kan je je klantgegevens aan je forumprofiel toevoegen? Dan kijken we het eens voor je na.

Reputatie 1

@DaisyS 

klantgegevens aan forumprofiel toegevoegd

Opm: ik heb vandaag contact gehad met de technische dienst van Proximus en ze hebben mijn “synchronisatie goed gezet” …

Even afwachten dus of dit tot verbetering van het wifi signaal leidt

 

@Martin

             Is het over de wifi verbinding rechtstreeks via je bbox, dat je hebt

Inderdaad

Reageer