Skip to main content
Vraag

Aanvraag Wi-fi Booster+

  • 2 July 2024
  • 14 reacties
  • 150 Bekeken

Hallo,

 

Wij hebben een Giga Fiber pack en normaal zitten daar twee gratis Wifi boosters in. Nu heb ik zaterdag contact opgenomen met de klantendienst en expliciet gevraagd naar de Wi-fi Booster+. Vandaag komt het pakket toe en zitten er twee V2’s in… 

 

Ik bel vandaag opnieuw en nu zeggen ze doodleuk dat de + enkel voor het Ultra pakket is en dat ik maar moet upgraden om die te krijgen… De reden om de + de krijgen is omdat deze een 2.5G poort heeft (terwijl de V2 “slechts” een 1G poort heeft). Kunnen één van de Proximus-moderatoren hier duidelijkheid over geven? Het lijkt me zeer onlogisch dat het 2.5G abonnement uit de boot zou vallen.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@simtom 

we vragen het na

en laten iets weten.

Groeten

Tina

Bedankt @tina.b! Het lijkt me alleszins onlogisch dat het Giga pack gebruik zou moeten maken van een toestel dat de snelheden niet aankan van dit pack (namelijk 1G vs 2.5G).

Reputatie 7
Badge +3

@simtom 

onze technische collega’s gaan het nodige doen, volgens hen moet het lukken.

je zal bevestigingsmail ontvangen als het lukt :-)

groeten

Tina

Okay. Bedoelen ze dan het opsturen van de +? 

@tina.b net de Booster+ ontvangen, merci voor de hulp 😉

 

Nu zit daar wel een RMA papier bij om diezelfde toestellen retour te sturen 😅 Geef ik dan gewoon de V2’s mee of krijg ik best eerst een andere RMA? Blijkbaar komt er deze namiddag al iemand langs om ze op te halen.

Reputatie 7
Badge +5

@simtom Is het gelukt om deze terug te sturen?

@simtom Is het gelukt om deze terug te sturen?

Ik heb ze meegegeven met de ophaler van bpost, maar verder heb ik geen updates hieromtrent.

@DaisyS en @tina.b , ik zit met exact hetzelfde probleem. Volgens de technieker die onze fiber kwam aansluiten, kan je enkel een booster+ krijgen als je een ultra abonnement neemt en dat er zelfs in dat geval maandelijks 7 euro per booster aangerekend wordt. Ik voel me eerlijk gezegd wat bedrogen want ik heb een Giga abonnement genomen met het idee twee booster+ te krijgen. Het is toch onlogisch dat je 2,5 gbps binnen krijgt en dat die dan gelimiteerd wordt tot 1 gbps. Kunnen jullie dit ook voor mij regelen?

Vriendelijke groeten,

Bart

@Bart Hoste 

Ter info: dit is ook wat de Franstalige Proximus medewerkers gepost hebben:

La seule différence entre les abonnés Ultra et GigaFiber se situe au niveau du wifi booster … 

  • Pour les clients UltraFiber (8.5Gb/s), le wifi booster est un wifi booster+.
  • Pour les clients GigaFiber (2.5Gb/s), le wifi booster est un wifi booster v2
  • Le “Internet bbox+”, lui, par contre, est le même pour les abonnés Ultra & Giga

@Bart Hoste 

Dit is inderdaad ook wat de Franstalige Proximus medewerkers zeggen op het forum:

La seule différence entre les abonnés Ultra et GigaFiber se situe au niveau du wifi booster … 

  • Pour les clients UltraFiber (8.5Gb/s), le wifi booster est un wifi booster+.
     
  • Pour les clients GigaFiber (2.5Gb/s), le wifi booster est un wifi booster v2
     

Le Internet bbox+, lui, par contre, est le même pour les abonnés Ultra & Giga

 

Reputatie 7
Badge +4

De info vanop het Franstalige forum en de technieker is inderdaad correct. Ik kan je boosters dus niet vervangen door een booster +

De info vanop het Franstalige forum en de technieker is inderdaad correct. Ik kan je boosters dus niet vervangen door een booster +

En een maand geleden kon het dus wel voor @simtom ???

Twee maanden geleden werd me in een Proximus center gezegd dat ik bij een Giga Fiber ook de booster+ zou krijgen. De technieker heeft me bevestigd dat dit vroeger het geval was. En vorige maand kon het wél nog voor simtom.

Het lijkt me gewoon dat Proximus een tekort heeft aan booster+ en dat ze het simpelweg oplossen door de regels te wijzigen...

Reputatie 7
Badge +4

@Bart Hoste Ik weet niet waarom dit wel omgewisseld is voor simtom, maar zoals je hieronder kan zien is het niet inbegrepen bij je abonnement. Mijn excuses voor de verwarring hierrond. 

Deze booster is voldoende aangepast voor een Giga Fiberlijn. 

 

Altijd inbegrepen (Mega Fiber):  

  • Onbeperkt surfen: max. 500 Mbps download- en 500 Mbps uploadsnelheid.
  • Beheer je wifi met de Proixmus+ app:
    • Met Smart Wi-Fi kan je de snelheid en de sterkte van je wifi-signaal analyseren in elke kamer van je huis én krijg je persoonlijke aanbevelingen om deze te verbeteren.
    • Pauzeer de wifi-toegang volledig of op bepaalde toestellen als je nood hebt aan een digital detox.
    • Deel snel en gemakkelijk je wifi met een QR-code.
  • My e-Press:  
    • Onbeperkte toegang tot het digitale abonnement van Het Laatste Nieuws Digitaal of Le Soir. 
    • Geniet van alle artikels die dagelijks rechtstreeks gepubliceerd worden op de website of de app van één van deze kranten.  
    • Voorwaarde: My e-Press is enkel beschikbaar voor particuliere klanten. Professionele, BTW-plichtige klanten die Flex nemen, zullen geen toegang hebben tot My e-Press 
  • 10 GB Cloud opslagruimte

Giga Fiber (+ €15):  

  • Onbeperkt surfen: max. 2,5 Gbps downloadsnelheid en 500 Mbps uploadsnelheid.
  • Internet Box+ met Wi-Fi 6E technologie zorgt voor 
    • stabieler en sneller internet, zelfs wanneer de hele familie online is
    • lager energieverbruik
    • betere bescherming tegen hackers
  •  Wifi Mesh Booster V2:  
    • Dit toestel versterkt je wifi-signaal binnenshuis, ideaal voor als je huis wat groter is 
    • Dankzij de Wi-Fi Mesh technologie kan je Wi-Fi boosters met elkaar verbinden waardoor je je Wi-Fi bereik verder kan uitbreiden, tot in soms moeilijk te bereiken plaatsen zoals bv de garage, het terras, de tuin….zonder snelheids- of stabiliteitsverlies
    • Gebruik in België. 2 per klant op aanvraag of op initiatief van de technieker 
  • Flex Emergency Internet
    • Een snel plan B in geval van een onvoorziene internetonderbreking
  • Onbeperkt bellen met de vaste lijn in België (24/7):  
    • De klok rond bellen 
    • Onbeperkt aantal minuten naar vaste nummers 
    • *1000 minuten naar alle gsm-nummers  

Ultra Fiber (+ €42):  

  • Onbeperkt surfen: max. 8,5 Gbps downloadsnelheid en 1 Gbps uploadsnelheid.
  • Internet Box+ met Wi-Fi 6E technologie zorgt voor
    • stabieler en sneller internet, zelfs wanneer de hele familie online is
    • lager energieverbruik
    • betere bescherming tegen hackers
  •  Wifi Mesh Booster+:  
    • Dit toestel versterkt je wifi-signaal binnenshuis, ideaal voor als je huis wat groter is 
    • Dankzij de Wi-Fi Mesh technologie kan je Wi-Fi boosters met elkaar verbinden waardoor je je Wi-Fi bereik verder kan uitbreiden, tot in soms moeilijk te bereiken plaatsen zoals bv de garage, het terras, de tuin….zonder snelheids- of stabiliteitsverlies
    • Gebruik in België. 2 per klant op aanvraag of op initiatief van de technieker 
  • Flex Emergency Internet
    • Een snel plan B in geval van een onvoorziene internetonderbreking
  • Onbeperkt bellen met de vaste lijn in België (24/7):   
    • De klok rond bellen 
    • Onbeperkt aantal minuten naar vaste nummers 
    • *1000 minuten naar alle gsm-nummers  

Extra opties:  

  • Free calls international(+ €3,5/maand): 2000 min/maand bellen, in de week tussen 17 uur en 8 uur, gedurende het weekend en naar alle vaste en mobiele lijnen van 39 Europese landen, de Verenigde Staten, Canada en naar alle vaste lijnen van Turkije en Marokko. 

Dat dit de policy van Proximus is, zal ongetwijfeld juist zijn. Jij zit tenslotte aan de bron.

Maar het is niet juist dat de Wifi Booster V2 aangepast is aan het Giga Fiber abonnement. Als ik direct met de Internet Box + verbind met wifi 6, haal ik netto snelheden tussen 1080 en 1090 Mbps. Als de Wifi Booster bekabeld verbonden wordt met de Internet Box+, kan dat voor de V2 met een 1 Gbps poort, bij de Booster+ met 2,5 of 10 Gbps poorten. De V2 kan dus netto maximaal 950 Mbps doorgeven wat lager is dan de maximaal haalbare wifi snelheid. De resultaten worden nog slechter als je via de V2 booster meerdere toestellen verbindt. Die vragen namelijk allemaal ongeveer 1Gbps. Met een 2,5 Gbps uplink kunnen twee toestellen met gemak de maximale snelheid halen. Met een 1 Gbps uplink krijgen ze elk minder dan de helft van de maximale snelheid.

Simpelweg gezegd is de 1 Gbps poort van de V2 booster dus een beperkende factor en kan moeilijk beweerd worden dat die aangepast is aan het Giga Fiber abonnement.

Je zwaait met regels die ik nog nergens teruggevonden heb op de website en die tegengesproken worden door het personeel van Proximus winkels. Ik leg er mij bij neer dat ik de Booster+ nooit zal krijgen maar ik vind het beledigend dat gezegd wordt dat een V2 Booster voldoende is voor een Giga Fiber.

Reageer