Hallo
In het eerste weekend van de maand juli verhuis ik naar een appartement die zich in een fiber zone bevindt.
Toen ik daarstraks naar Proximus wilde bellen om mijn installatie aan te vragen ging alles vlot tot wanneer men stelde dat er een aanvraag diende te gebeuren voor een vooraanleg van de fiber van de straat naar mijn appartement.
Geen probleem dacht ik want ze hebben ten slotte nog 2 maanden de tijd om dit inorde te brengen …
Toen stelde die Proximus medewerker dat ik sowieso eerst een koper pack moest aanvragen alvorens ze mij een fiber pack kan aanvragen.
Geen probleem, maar toen ik vroeg wat het VDSL profiel was op mijn adres was dit 30/50Mbps, veel te weinig natuurlijk voor iemand die 50% van de tijd van thuis werkt en met 2 streamende kinderen…
Het was tevens onmogelijk met te zeggen wanneer die vooraanleg ging gebeuren…
Kijk, ik wil zeer graag fiber klant worden, maar Proximus duwt mij ik deze situatie echt naar een concurrent door mij geen richtdatum te geven wat betreft die vooraanleg…
30/50Mbps is echt niet meer van deze tijd, toch niet voor mijn gebruikersprofiel…
De dame in kwestie die ik aan de lijn had deed nog een poging door te zeggen dat deze snelheid meer als voldoende was en dat ze dit zelf thuis had…
is het zinvol om fiberklaar te contacteren hiervoor om dit aan te vragen of zijn er andere paden die ik kan bewandelen ?
Alvast bedankt!