Goedemorgen allen
Sinds januari ben ik overgeschakeld van Telenet naar Proximus. Na 7j zeer tevreden klant van Telenet ben ik overgestapt wegens veranderingen in mijn huis waardoor ik geen toegang meer had tot de nodige tv kabel voor Telenet.
Ik besloot mezelf meteen een upgrade te geven en ben voor het Pakket Familus te gaan. Ik betaal 70 euro per maand voor tv en internet (onbeperkt). De reden voor de upgrade was omdat ik me zorgen maakte over de snelheid van het internet in vergelijking met mijn eerdere Telenet basic internet pakket. Met Familus zat ik volgens de verkoper dus helemaal goed. De 20 euro extra kosten heb ik er met de glimlach bij genomen.
We zijn nu 9 maand verder en er is geen week voorbij gegaan dat ik niet heb gevloekt op de ongelooflijke frustrerende performantie problemen. Ik wil geen vergelijking maken met de concurrentie maar dit heb ik bij de voorganger nooit meegemaakt. 9 maand lang heb ik mijn frustratie proberen te bedwingen en me steeds vriendelijk gedragen bij jullie (moeilijk te bereiken) support service. Sinds deze week is het echter wel de druppel voor mij…
Elk uur van de dag valt ons internet weg of is de verbinding waanzinnig slecht. Dit heeft vervelende gevolgen voor de gamers & streamers in ons huis maar nog meer voor de telewerkers in huis. Ik betaal 70 euro per maand en ben niet in staat om 1 professionele Skype meeting te houden. Dit in anno 2020… Begrijpe wie begrijpe kan. Het is zover gekomen dat ik mijn bureau in de garage heb gezet met een ethernet kabel verbonden aan de modem. Zelfs in dit geval is de performantie van het internet nog van een vorige eeuw.
Leggen we ons neer bij de slechte internetverbinding, dan zetten we onze tv maar op denk je dan… Er gaat evenwel geen week voorbij of ik moet de modem resetten omdat de digibox het weer eens laten afweten. Het is toch niet normaal dat ik telkens te horen krijg dat ik de box maar eens moet resetten? Waarom kan Proximus gewoon geen werkend product afleveren?
Eerlijk gezegd ben ik ten einde raad. Is er iemand die deze problematiek herkent en ook sinds de voorbije week een extreem slechte performantie heeft op vlak van internet? Voorheen waren het aantal internet drops te tellen op 1 hand. Nu kom ik handen tekort om ze op 1 uur te tellen…
P.S.: excuses voor mijn frustraties op deze manier te uiten maar ik heb het echt gehad. Als Telenet klant heb ik nooit iemand van de support service aan de lijn moeten hebben of de FAQ moeten raadplegen. Dit product werkte gewoon zoals het hoort, ook al had ik een basic pakket. Bij Proximus is de FAQ voor het resetten van mijn modem inmiddels een bookmark pagina geworden...