Skip to main content
Beantwoord

4G voor thuis


Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

28 reacties

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3458 reacties
  • Antwoord
  • 22 juni 2020

@philippe_d  In uitzonderlijke gevallen kan dit inderdaad in de ROP omgezet worden zonder tussenkomst van een technieker. Dit als er een kaart inzit die zowel ADLS als VDSL aankan. Normaalgezien worden klanten automatisch op de best mogelijke technologie gezet. Waarom VdV1 niet automatisch op VDSL2 gezet is weet ik niet. 

@VdV1 Ik heb je lijn net omgevormd naar VDSL2. Hierdoor zal je een korte onderbreking gehad hebben. Je lijn staat nu op 12 Mbps.  Zoals Philippe_d al schreef zal DLM dan automatisch in werking treden en bekijken of de snelheid van je  lijn nog verhoogd kan worden. Dit proces duurt wel enkele weken. 


Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 248 reacties
  • 2 september 2020
Martin schreef:

Anders moet Proximus aan de achterliggende betrokken dienst laten onderzoeken of de oplossing xdsl&4G (zie >“Tessares” ) eventueel een tijdelijke oplossing in afwachting van nog beter, zoals je zegt aansluiting op een glavezel kast (ROP) of direct glasvezel !

cfr: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/traag-internet-in-mijn-straat-50474?postid=653655#post654031

Omdat de wifi het niet deed “kreeg” ik tijdelijk een mobiele hotspot.

Het viel me op hoe traag het mobiel internet wel was. Dit werd gemeld, de klantendienst nam een aantal keren contact maar daar bleef het bij. Geen beloofde technicus gehoord en de term 4 G klinkt alsmaar belachlijker . 


Martin
  • 33558 reacties
  • 2 september 2020

Als je dan bv met je smartphone eens een speedtest doet op 4G als je niet in huis staat maar buiten gaat staan is het dan beter, kan zijn in functie van je bouwmaterialen  dat de verbinding binnenshuis niet zo goed is, als het buitens huis ook niet goed is dan is er inderdaad in die regio blijkbaar geen al te beste 4G ontvangst, je kunt ook op internet met google eens zoeken op 

mobiele dekkingskaart belgie

zo kun je zien of er daar goede dekking weergegeven wordt maar natuurlijk daar zal je niet veel aan hebben als Proximus daar niets kan aan veranderen of verbeteren!