Vraag

2 wifi boosters v2 "in cascade"

  • 6 June 2023
  • 6 reacties
  • 224 Bekeken

1 internetbox en 2 wifi-boosters v2

In de keuken heb ik geen wifi-signaal van de internetbox, maar met een wifi-booster (booster1) heb ik daar een goed signaal. Ik wil dat signaal daar uitbreiden, dus ik plaatste een 2de wifi-booster (booster2) in de keuken. In tegenstelling tot andere toestellen, blijkt booster2 daar geen signaal op te pikken, want de positioning-led blijft rood. Zo op ‘t eerste gezicht blijft booster2 naar de internetbox zoeken i.p.v. met booster1 te connecteren.

De boosters zijn alletwee wps-gesynchroniseerd met de internetbox. Is dat de correcte manier van werken?


6 reacties

heb je bij het installeren voorlopig eerst de 2de wifi booster dicht genoeg gezet  van de de 1ste wifi booster en als alles correct verlopen is dan pas op zijn definitieve plaats gezet.

Wi-Fi Booster - Installatie

Reputatie 7
Badge +5

@AlainL Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het even voor je na.

booster1 gesynchroniseerd met internetbox (beiden dicht bij elkaar)

booster2 gesynchroniseerd met internetbox (beiden dicht bij elkaar)

dan booster2 op z’n definitieve plaats gezet

dus booster2 eigenlijk niet expliciet gesynchroniseerd met booster1

is dat OK?

Reputatie 7
Badge +4

Ter info (in het Frans en voor booster v1)

Comment connecter un 2ème wifi booster en cascade? | Proximus Forum

=

1e booster na synchronisatie met BBox op zijn “definitieve” plaats zetten (weliswaar met aldaar link groen/ok) en vervolgens de 2e booster met de 1e booster synchroniseren (via wps)

Vreemd dat de info op de betrokken Proximus website (boosters in cascade) niet meer terug te vinden is

dat kan een oplossing zijn als de afstand niet te groot is die je moet overbruggen met je wifi signaal, maar dat is niet een cascade schakeling die juist dient als de afstand van de bbox tot het lokaal, waar je wifi wilt, te groot is om met één wifi booster te kunnen overbruggen.

zie Wi-Fi Booster - Installatie voor de verschillende methoden.

Dus bij cascade moet booster 2 met booster 1 (via wps) gesynchroniseerd worden ipv met de bbox.

@Pro⌘imus-Forummedewerkers

Kan bij de bevoegde dienst eens aangekaart worden dat de beschrijving voor installatie van wifi boosters voor cascade- en sterschakeling niet meer beschreven wordt en niet meer te vinden is!

Reageer