Skip to main content

Hallo,

Er zijn al eerder vragen en opmerkingen over dit punt geweest, maar ik wil toch terugkomen op het feit dat ik het niet correct vind dat Proximus voor een Internet Essential de indruk wekt dat je over 3 Tb volume zou beschikken, terwijl je maar 100 Gb hebt. Ik wil gewoon zoals vroeger kunnen zien hoever ik sta met mijn verbruik ten opzicht van het maximum van 100 Gb, en niet ergens een denkbeeldige bovengrens van 3 Tb. Ik heb hierover ook gebeld met support, en zijn vinden daar natuurlijk “niets mis mee”. Tenzij Proximus nu ineens heel genereus geworden is, gaat het voor mij om een bedrieglijke praktijk, waarvan ik vind dat hij gemeld moet worden bij de instanties die waken over het verschaffen van correcte informatie aan de consument.

Ik heb juist hetzelfde voorgehad.
Met opzet naar een Proximus-winkel geweest voor duidelijk antwoord.
Tevergeefs: de bediende van de winkel heeft gewoon gevraagd dat ze me op mijn GSM zouden bellen via de helpdesk.
Bij de helpdesk was het zowel technische als commerciële bijstand van telkens een andere persoon.
Heel vriendelijke allemaal, dat wel. Het waren precies robots aan de lijn.
Maar niemand kon me een degelijk antwoord geven.
Kortom: professioneel beneden alle pijl.
Spijtig.


Hallo,

Goed om horen dat anderen ook vinden dat dit niet kan. Ik ga toch eens mailen naar de ombudsdienst telecommunicatie (dus niet Proximus zelf, die toch niet luistert) om dit aan te klagen. Ongelooflijk dat Proximus dit “normaal” vindt...


Ter info: ik heb eens gezocht op internet en ik zie het volgende staan → hier :

 


Dit is wat er te zien is in “My Proximus” en dat is juist verwarrend.

Zie je die “3 TB”   !!!!!!!!


Dit is bij alle internet abonnementen zo volgens mij, want bv bij mijn Internet abonnement maxi staat er ook x GB verbruikt van Y TB, dit slaat  op de “fair use policy” volgens mij, zie bv → Proximus past fair use policy 'onbeperkt internet' aan van 750GB naar 3TB - IT Pro - Nieuws - Tweakers

natuurlijk bij internet essential is het dan inderdaad ook zo dat je eigenlijk moet letten op het X GB verbruikt!.

Waarom proximus dit zo wilt of moet weergeven, daar zou best eens iemand van Het proximus forumteam op antwoorden of navragen bij de specialisten ter zake…. 

 


De kwestie is al door meerdere mensen aangekaart bij Proximus (via telefoon naar support of via de winkels), en het antwoord is gewoon “wij doen niets verkeerd”… Dat mag dan al waar zijn, het blijft een kwestie van onjuiste informatie aan de klant, op zo’n manier dat ze de indruk wekken dat je nog massaal veel gigabytes over hebt. Je moet geen verbruik weergeven ten opzichte van een theoretisch maximum (als je enorm veel betaalt!), maar ten opzichte van wat je echt gekocht hebt (de basis van je abonnement plus eventuele extra schijven van gigabytes die je zelf bijgekocht hebt). Ik heb net een klacht gestuurd naar de ombudsman telecom om dit aan te kaarten, en te zien of Proximus niet terug kan naar vroeger, waar je wel je verbruik correct zag ten opzichte van waar je (betaald) recht op had.

Niet zeker of Proximus hierop in zal gaan, maar het is het proberen waard. Het heeft al zoveel verwarring gezaaid dat mensen zelfs dachten dat ze opeens zonder meer recht hadden op 3TB… Over klantenmisleiding gesproken...


@Geert Adriaens @guerric lieben Ik heb dit aangekaart bij de verantwoordelijke voor My Proximus. We houden jullie op de hoogte of dit eventueel aangepast zal worden. 


@Geert Adriaens @guerric lieben Sorry voor de late reactie. Er werd me gevraagd of jullie dit kunnen doorgeven via de shaker. Dit wil zeggen dat je de app opent en dan met je gsm schudt. Daarna opent automatisch een hulpfunctie waar je de suggestie/klacht kan doorgeven. 


Ik heb Essentiel. Al enkele keren goed over de  100GB verbruikt en niets moeten bijbetalen of iets ondervonden qua verminderde snelheid. 


Reageer