Vraag

Feedback gevraagd - Nieuwe verhuis oplossing !

  • 25 November 2019
  • 27 reacties
  • 1011 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Dag allemaal! 

Proximus werkt aan een manier om een verbetering te kunnen doorvoeren die onze klanten wel wat angst bezorgt: verhuizen !

We hebben een hypothese gemaakt hierover en willen echt graag jullie mening voor we verdergaan.

Het idee dat we in gedachten hebben gaat als volgt:

  • Je beschikt nog niet over een modem. In dit geval komt één van onze technici bij je thuis om een stressvrije installatie te garanderen. 
  • Je beschikt wel al over een modem in de nieuwe woning. In dat geval verlies je geen tijd meer: Maak verbinding met MyProximus, via de app of online, en activeer de modem in een paar stappen. Je kan deze koppelen aan de hand van je klantnummer en het nieuwe adres. De activatiedatum van de services kan je ook zelf kiezen: volgende week, de volgende dag of zelfs dezelfde dag! Cool, toch? :wink:

En de decoder dan? Ben je al klant en nam je deze mee? Danzij de plug-and-play-installatie hoef je alleen maar de kabels aan te sluiten om van internet en televisie te kunnen genieten. 
Je bent nog geen klant of je beschikt nog over geen decoder? In dit geval sturen we dit rechtstreeks naar jullie woning.

Kijken jullie er naar uit om dit proces 2.0 te implementeren? Wij alvast ook! :thumbsup:

We willen graag aan jullie wensen blijven voldoen, daarom nodigen we jullie graag uit om jullie suggesties hier even door te geven!

 

Alvast bedankt!

 

Het Forum Team! 


27 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Zou het niet wenselijk/opportuun zijn dat wanneer X van een locatie A naar een locatie B verhuist, zij/hij alle apparatuur (modem, decoder, …) meeneemt en haar/hem de mogelijkheid geboden wordt deze zelf aan te sluiten (“do it yourself”)

Trouwens een dergelijke werkwijze lijkt mij ook gepast voor nieuwe klanten

P.S.

Uiteraard mag daarnaast ook “een comfort installatie” aangeboden worden waarbij de betrokken meegenomen apparatuur door een Proximus-technieker geïnstalleerd wordt

Het toch regelmatig opduikende probleem van techniekers die niet komen opdagen, dient evenwel te worden aangepakt vermits het tot teveel ongenoegen leidt

Oplossingen waarbij apparatuur via bv. de Proximus centers ter beschikking gesteld worden en terug ingeleverd kunnen worden, dienen tevenss te worden overwogen (cfr. competitie bv.)

 

 

 

 

doe het zelf bestond vroeger ook al, waarom het afgeschaft werd weet ik ook niet.

Doe het zelf zal meer voor klanten zijn die een beetje thuis zijn in de materie en in het ander geval zal een installatie door een technieker welkom zijn, natuurlijk werd vroeger in veel gevallen ook voor doe het zelf gekozen omdat het goedkoper was, tenslotte als de klant de keuze kan maken is er geen enkel probleem.

Inleveren van apparatuur is nu ook al mogelijk op twee manieren, namelijk zelf binnen brengen in proximus center of opsturen via pakjesdienst, dus daar moet al in feite niks veranderen.

Wat wordt er juist bedoelt met proces 2.0 ?

Het voordeel van een installatie door technieker is ook als er op het nieuwe adres bv andere toestellen kunnen nodig zijn bv draadloze oplossingen wat vroeger bv niet nodig was en kan de technieker op dit moment suggesties en raad geven enz….., want als er tijdens de nieuwe installatie (bij doe het zelf bijvoorbeeld ) toch om één of andere reden, onvoorzien problemen optreden moet er dan toch mss uiteindelijk wel beroep gedaan worden op een technieker…

 

Hallo.

De nieuwe modem heb ik nu zelf wel aangesloten en ingeplugd met de handleiding erbij. Moeilijk is dit niet. In het verleden is er al wel eens een technieker langs geweest om alles te optimaliseren en hebben we toch wat zaken beter kunnen afstemmen. Printer op meerdere apparaten bvb. Handig is uiteraard ook als je nog wat probleempjes hebt dat die dan bijgestuurd kunnen worden. 

Sinds 15 november gebruiken we de nieuwe modem. Behalve dat ik nog niet ontdekt heb hoe je iets in pauze zet lukt alles goed. 

 

Bij een verhuis zie ik denk ik dat een doe het zelf formule wel mogelijk is zonder grote problemen. Misschien de enige belemmering, kan je de pakjes veilig leveren. 

Decoder pauzeren door op de rod omcirkelde knop td drukken van de afstandsbediening

 

Dag Martin,

Bedankt voor je antwoord. Maar ik heb een nieuwe afstandbediening die wel afwijkt van dit model. Dewelke ik ook had bij de vorige decoder. Dus deze is me bekend, alleen bij het nieuwe model werkt de knop niet. Daar zoek ik de reden van. 

Groet, Leo

 

Welke afstandsbediening heb je dan zie > modellen > klik hier

Reputatie 6
Badge +3

Is een goed idee, 

 

Klant heeft meer zelf in de hand. 

Zeker als klant over 2e bbox kan beschikken, dan kan de nieuwe installatie al voor de verhuis getest worden. Desnoods met tijdelijke dubbele activatie.

 

 

Reputatie 2

Ik heb eigenlijk vragen rond de veiligheid. Als je de modem gebruikt die er al hangt. Dan is dat ook met het wachtwoord voor de wifi. 

 

Ik begrijp eigenlijk je vraag niet goed, maar als je wilt kun je altijd het wachtwoord van wifi zelf veranderen in de bbox via zijn GUI > http:192.168.1.1 

Reputatie 2

Ik bedoelde als je iemand zijn modem gebruikt dan kan je het wachtwoord toch niet wijzigen om in te loggen op de modem. Dat staat toch vast.(sticker modem) En als het ( wifi wachtwoord) dan al gewijzigd is door de vorige eigenaar dan moet je al via een lan verbinding naar 192.168.1.1 gaan. Best zou zijn dat de modem weer helemaal gereset wordt naar de fabrieksinstellingen. 

resetten naar fabrieksinstellingen kun je gewoon door 15 tal seconden op het verzonken resetknopje van de bbox te drukken.

Reputatie 6
Badge +3

@Macast84 : Je kan het modemwachtwoord wijzigen, door eerst te surfen naar 192.168.1.1, vervolgens klik je op user,profile settings daar kan jezelf het wachtwoord wijzigen. Maar het is ook zinloos want door een reset uit te voeren worden zowel het modemwachtwoord om in te loggen op de configuratie web interface als het standaard wachtwoord voor de Wi-Fi opnieuw ingeladen. Wat er wel nog zal instaan zijn de log-in gegevens om toegang tot het internet van de vorige eigenaar. Proximus zal ook nog iets moeten vinden dat bij verhuis de log-in gegevens van de nieuwe eigenaar automatisch worden opgehaald en niet meer die van de vorige eigenaar. Je kan wel nog een paar oude configuratie vinden wanneer er niet gereset is.

Proximus zal ook nog iets moeten vinden dat bij verhuis de log-in gegevens van de nieuwe eigenaar automatisch worden opgehaald en niet meer die van de vorige eigenaar

die worden dan toch automatisch opgehaald bij het terug aansluiten bij de nieuwe eigenaar, nee?

 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Als dit correct is doorgegeven. Er wordt toch gewoon naar het lijnnummer gekeken. Wanneer dit administratief niet correct overgezet is naar de nieuwe eigenaar kunnen nog de oude eigenaar zijn gegevens opgehaald worden.

Als dit het zelfde lijnnummer is bij de nieuwe wel, maar anders toch niet, nee?

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer Proximus dit niet goed voorziet kan er wel een probleem opduiken. Wanneer op de dag van de verhuis nog het oude lijnnummer van de vorige eigenaar in het systeem staat. Niet wanneer dit automatisch correct verloopt dat het lijnnummer automatisch verplaatst wordt naar het nieuwe adres, wanneer de verhuis werd aangevraagd. Dat is wat ik wou zeggen.

Natuurlijk kan het lijnnummer op het nieuw adres nog niet altijd behouden blijven ook!

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer het over een totaal nieuw lijnnummer dan kan er ook geen account van een vroegere klant aangekoppeld aan de B-Box 3 zijn, wanneer de nieuwe klant de verbinding gebruikt. Het zou ook handig zijn om een mogelijkheid te hebben om de configuratie van de vorige B-Box 3 te kunnen exporteren of online op te slaan op my proximus zodat je deze bij de nieuwe locatie weer kan inladen, zonder alles terug te moeten instellen. Ik geef ook wel toe dat klanten die zelf veel wijzigingen door voeren in de minderheid zijn.

ik heb in ieder geval de appartuur in der tijd kunnen meenemen naar mijn nieuw adres en aansluiten zonder problemen, maar mss loopt het niet altijd zo goed af dat weet ik natuurlijk niet hé 

Reputatie 6
Badge +3

Dat komt ook omdat je uw huidige B-Box 3 hebt meegemaakt wanneer deze niet gereset is geweest dan blijven uw huidige log-in gegevens ingevuld.Misschien heb ik het niet goed begrepen wat Proximus zei over beschik je al over een modem in je nieuwe woonst, wanneer dit wil zeggen je huidige modem dan is er geen probleem. Dat is enkel het geval wanneer de nieuwe woonst al bewoond werd en de modem daar bleef staan.

nee ik heb die login gegevens voor internet (ppoe) wel zelf moeten invoeren, maar blijkbaar viel dat in het begin met de bbox3 nog voor dat je na bv een reset zelf deze logins moet invoeren anders werkte het niet.

NB: Als je verhuist A naar B is het toch volgens mij het meest logische dat je de apparatuur ook meeneemt van A naar B aangezien alle apparatuur al geregistreerd staat op je naam ... 

Reputatie 6
Badge +3

Omdat in de hypothese dit werd gezegd over de modem: Je beschikt wel al over een modem in de nieuwe woning.  Ging ik er vanuit een modem die daar al stond. Maar inderdaad bij een verhuis is het meest logische om modem+decoder(s) mee te nemen. Ik heb ook al gehad dat login gegevens niet automatisch werden opgehaald.Zelfs na het opnieuw op het stroomnet aan te sluiten. 

nu valt dit toch niet meer voor bij mij dat ik na herstart of reset van de bbox3 van sagemcom, de pppoe logins moet zelf invoeren, ik had dit vroeger iedere keer voor met de bbox3 van technicolor, maar of het aan het merk van bbox3 dat denk ik niet omdat dit vroeger door nog andere forumleden ook gemeld werd.
 

Reageer