Skip to main content

Sinds de aanrekening van oktober is mijn factuur met 40% gestegen.

Ondanks aandringen via Chat én Telefonisch wordt geen korting meer verrekend.

Daarenboven wordt sinds dit voorjaar mijn TV decoder (versie V5), die dan ook nog eens dagelijks vastloopt, ook aangerekend.

Gevolg: sinds 1 januari is mijn aanrekening voor Proximus verdubbeld in prijs (Internet wordt via mijn werkgever geregeld dus enkel facturatie van Pickx en bijhorende dienst)

Daar de chat en het telefonisch contact duidelijk niets aanpast ondanks gedane beloften, probeer ik het dus hier maar eens.

Na 20 jaar ononderbroken klant verwacht ik toch stilaan wel een betere service dan telkens te moeten bellen en zeuren waarom weer eens iets onaangekondigd verandert aan facturatie of getrouwheidskortingen… (Als ik dan ook nog eens snel internet of een goed werkende tv decoder had,  was ik nog wel wat vergevingsgezinder...)

Dag ​@jaymz zoals je kunt lezen op aanrekening 7447637307 van oktober: ‘Beste klant, per vergissing heeft u kortingen ontvangen die niet langer van toepassing zijn op uw abonnement, of de duurtijd van je promotie is verstreken. Proximus corrigeert uw factuur vanaf heden zonder terugwerkende kracht.’ Sinds 01/01/2021 geniet je van een korting via de werkgever en was de korting die actief stond vanaf 01/04/2018 eigenlijk niet compatibel. Proximus heeft beslist om de ontvangen korting gedurende deze periode vanaf 01/01/2021 niet opnieuw aan te rekenen. Ik laat een collega van onze technische dienst je haperende decoder nakijken. Mvg, Heidi

Beste HeidiE,

mijn factuur voor Pickx gaat van 01/01 dit jaar van €18 per maand naar €35 op 01/10 dit jaar; dat is met andere woorden een verdubbeling. Niets is veranderd aan mijn kant, ik doe geen beroep op extra diensten of toestellen.

2 keer op 6 maand tijd krijg ik van Proximus de uitleg dat ik in het verleden ten onrechte een korting zou hebben ontvangen waar ik geen recht op had en dat ik dus maar moet aanvaarden dat mijn maandelijkse factuur verdubbelt. Sorry, maar daar neem ik geen genoegen meer mee. Dit lijkt nogal sterk op geknoei en gegoochel met formuleringen van Proximus om zonder officiële prijsstijgingen toch hogere prijzen te kunnen aanrekenen.

Aan deze prijzen heeft Proximus voor mij geen meerwaarde meer t.o.v. bv Telenet. Voor de prijs die ik nu bij jullie betaal voor digitale televisie, krijgt mijn collega naast mij bij Telenet een televisie- én een gsm-abonnement en dan betaalt ie per maand nog ruim €10 minder dan mezelf.

Reageer