Beantwoord

Shadow via Epic Combo stops ?

  • 30 November 2021
  • 16 reacties
  • 523 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie

Beste,

 

Onlangs wat problemen gehad met Shadow.

Nu blijkt dat deze vanaf februari niet meer in de pack Epic Combo zal zitten.

https://forum.shadow.tech/product-updates/119

 

Ik zie dat jullie deze pack nog steeds aan dezelfde prijs verkopen. Ik vermoed dat mijn factuur ook niet zal veranderen.

Maar wat krijgen we dan in de plaats ? Dit was toch wel een leuk service en ik neem aan dat in de prijs van het abonnement de kosten van Shadow in zitten.

 

Wat geeft deze pack nu meer/extra tegenover dezelfde pack toen we nog wel een gratis Shadow account kregen ?

icon

Beste antwoord door AntonellaD 17 December 2021, 10:25

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 2

Ik vrees dat Proximus, zoals altijd niks zal compenseren. Is meestal eerst veel geven en dan langzaam afkalven. Is ook gebeurd met de free deezer, de 10 credits per maand bij iTunes, extra zenders bij tutimus … Shadow was voor mij alvast de reden om over te stappen op EPIC, was een goeie deal as long as it lasted. Mischien eens tijd om van provider te veranderen na 20 jaar.

Reputatie 2

Net SMS ontvangen van Proximus, 10 euro compensatie voor 6 maand. Triestig voor een abonnement dat bij inschrijving 12 euro was, laat staat de mensen die nooit hun ultra hebben kunnen inlossen.

Gewoon schandalig. Net overgestapt van Telenet naar Prox omwille van Shadow. 

Geef dan een alternatief voor de dienst? Geforce, Stadia,… bv.

Stond zelfs in hun kleine letters dat de eersten die shadow hadden nog een Premium account gingen verkrijgen, goeie mop.

 

Al gaven ze de mensen Spotify Premium Family in de plaats. Toch iets als compensatie.

Enkel 6 maanden lang een korting, wat permanent zou moeten zijn. Minder krijgen is minder betalen zou ik dan zo denken.

 

Er zullen wel veel Epic abonnees ogen getrokken hebben na de sms.

Als andere providers iets gelijkaardig/voordelig binnenkort aanbieden is deze weer weg, jammer.

Reputatie 2

We kennen het achtergrond verhaal natuurlijk niet. Shadow heeft (of zit nog altijd) in moeilijke papieren. Hun bedrijfsmodel was niet levensvatbaar, waardoor de prijzen al fel opgeslagen zijn en de beloofde updates ook stil gevallen waren. Het kan zeer goed zijn dat de deal die Proximus had niet verlengd kon worden en daardoor moest er een keuze gemaakt worden, Shadow niet meer aanbieden of de prijs van het pakket opslaan.

Een poosje geleden was er een marktonderzoek in de vorm van een enquête onder de Epic Combo Full Pack gebruikers. Uit de vraagstelling kon je wel afleiden dat er iets aan het gebeuren was. Ik weet natuurlijk niet of het ene met het andere te maken heeft, maar voelde ergens wel al de bui hangen. Het marktonderzoek zal blijkbaar uitgewezen hebben dat het niet favorabel was om de prijs van de Epic Combo Full Pack op te slaan en/of dat het Shadow deel door het grootste deel gebruikers niet naar waarde werd ingeschat.

Met als gevolg dit soort van nieuws dus. Ik wacht nog altijd op mijn Shadow update die mij beloofd is, maar nu weet ik dus zeker dat deze nooit meer komt. De compensatie lijkt mij ook eerder kort. Maar goed, daar gaan wij niet veel aan kunnen veranderen… En kunnen we terug gaan uitkijken naar een andere telecom abonnement.

 

Alle begrip voor de omstandigheden. Een dergelijk tijdelijk alternatief echter aanbieden om daarna dezelfde prijs te laten betalen voor een service waar een sleutelonderdeel van is verwijderd, waar velen juist voor aan boord geklommen zijn, is geen waardevol aanbod van de provider.

Geef de vaste, trouwe klanten iets langdurig en evenwaardig in ruil. Dit geeft oude klanten het gevoel dat ze niet van belang zijn en nieuwe klanten toont het dat ze weinig vertrouwen in deze provider moeten stellen. We weten in ieder geval dat dit het verhaal is dat steeds meer aan de naam en reputatie van Proximus zal kleven en zo verder gedeeld en verspreid zal worden onder meer en meer mensen. 

Hierop wachtend, kijken we liever uit naar wat de concurrentie te bieden heeft qua diensten.

 - - - - - - - - - - - - - - 

Iemand nog alternatieven voor Shadow?

Ervaringen met Loudplay? (streamingkwaliteit e.d.)

Ik hoop dat de compensatie van 10 euro voor 6 maand om te lachen is.

Shadow was, bij het begin, 15 euro voor de basic (intussen 30).

Dus die 10 euro “korting” zou voor altijd mogen zijn als er geen andere compensatie komt.

Service minder = lagere prijs, anders crimineel bezig.

Ik ben alvast aan het kijken naar de concurrentie en zal iedereen die ik ken ook opdragen tweemaal na te denken.

Reputatie 7
Badge +3

Hierbij de communicatie dat wij hierover hebben ontvangen. Groetjes, Antonella

 

We stoppen ons partnership met Shadow in december.

Dit heeft spijtig genoeg een impact op onze Epic klanten met een Epic combo full pack.

Shadow was een gaming dienst die de klanten er gratis bij kregen indien zij een Epic combo full pack bestelden.


Nieuwe klanten


Vanaf 01/11/2021 zullen nieuwe Epic combo full klanten geen gratis Shadow account meer krijgen bij het aankopen van een Epic Combo full pack. De communicatie hieromtrent op de webpagina’s is aangepast, zodat Shadow niet meer vermeld wordt op de website.


Bestaande klanten


Voor bestaande klanten zal de gratis Shadow account stopgezet worden op 31/01/2022. Alle klanten zullen hierover geïnformeerd worden, maar we maken een onderscheid tussen actieve en non-actieve gebruikers.

  • Actieve gebruikers: klanten die de gratis Shadow account aangemaakt hebben en deze regelmatig gebruiken
    • Communicatie via sms (op 01/12/2021)

Deze klanten kunnen er voor kiezen om hun gratis account om te zetten naar een betalende account bij Shadow. Shadow zal hiervoor in januari een mail sturen naar de klanten. Voor meer info moeten ze Shadow contacteren. Vanaf 31 januari zal de klant enkel bij Shadow terechtkunnen voor alle vragen hierrond.

  • Non-actieve gebruikers: klanten die geen gratis Shadow account hebben aangemaakt, of deze niet recent gebruikten
    • Communicatie via factuur over stopzetting Shadow (in december)
Reputatie 2

Hierbij de communicatie dat wij hierover hebben ontvangen. Groetjes, Antonella

 

We stoppen ons partnership met Shadow in december.

Dit heeft spijtig genoeg een impact op onze Epic klanten met een Epic combo full pack.

Shadow was een gaming dienst die de klanten er gratis bij kregen indien zij een Epic combo full pack bestelden.

Nieuwe klanten

Vanaf 01/11/2021 zullen nieuwe Epic combo full klanten geen gratis Shadow account meer krijgen bij het aankopen van een Epic Combo full pack. De communicatie hieromtrent op de webpagina’s is aangepast, zodat Shadow niet meer vermeld wordt op de website.

Bestaande klanten

Voor bestaande klanten zal de gratis Shadow account stopgezet worden op 31/01/2022. Alle klanten zullen hierover geïnformeerd worden, maar we maken een onderscheid tussen actieve en non-actieve gebruikers.

  • Actieve gebruikers: klanten die de gratis Shadow account aangemaakt hebben en deze regelmatig gebruiken
    • Communicatie via sms (op 01/12/2021)

Deze klanten kunnen er voor kiezen om hun gratis account om te zetten naar een betalende account bij Shadow. Shadow zal hiervoor in januari een mail sturen naar de klanten. Voor meer info moeten ze Shadow contacteren. Vanaf 31 januari zal de klant enkel bij Shadow terechtkunnen voor alle vragen hierrond.

  • Non-actieve gebruikers: klanten die geen gratis Shadow account hebben aangemaakt, of deze niet recent gebruikten
    • Communicatie via factuur over stopzetting Shadow (in december)

Ik was dus de sms klant en die krijgen 10 euro compensatie voor 6 maand.

Reputatie 1

Het is reeds de tweede maal dat Proximus mij (ons?) dit lapt.  Eerste keer was het gratis data kaartje die in mijn pack zat en plots betalend werd.  Dit was pas duidelijk na een grote factuur… uiteindelijk werd het kaartje geannuleerd en heeft Proximus nadien wel een credit nota gemaakt.  Zoals hierboven al gezegd … de communicatie is via de factuur gegaan (ergens onderaan… ter info je kaartje zal betalend worden).

 

Voor ons had de overstap naar Epic combo full tv experience enkel en alleen met het Shadow account te maken.  Onze twee (puberende) zonen zijn gamers en maken er graag gebruik van en het scheelt wel een slok op een borrel om geen game pc te moeten aanschaffen.  Ik denk niet Proximus beseft wat voor ellende ze sommige klanten (in ons geval toch) aanrichten door Shadow zomaar weg te nemen.  Ik heb het de jongens nog niet gezegd en wil hun Kerst ook niet verpesten door nu reeds de melding te maken.

 

De compensatie van 60 euro over 6 maanden verdeeld, is een druppel op een hete plaat en komt eigenlijk over als uitlachen in mijn gezicht.  Het zorgt er mss wel voor dat klanten nog niet meteen overstappen in de hoop dat ze na 6 maand dit fiasco gaan vergeten…  Ondertussen lig ik wel wakker en heb stress over hoe dit op te lossen.

 

Ook de melding in de SMS vond ik nogal arrogant… eerst “Met spijt delen we mee” … en dan op het einde “Niet tevreden, zeg dan je contract op...”  maw, niet ons probleem.

 

(Zucht)

 

Proximus = My Christmas Scrooge!

Reputatie 2

Was ook het slachtoffer van het schrappen van de data card. Dan nog de arogantie van proximus  dat we die toch niet gebruikten, hoewel die actief was in een ipad op dagelijkse verplaatsing. Nu bij de data card waren ze niet afhangkelijk van een 3de partij dus dat was nog een grotere schande dan shadow.

Shadow is een third party dus steeds moeilijk voor lange termijn. Maar proximus zou dan wel meer moeite mogen doen als compensatie.

Als het een troost mag wezen shadow was not bad maar had toch veel lag. Geforce Now streamed wel beter, of microsoft xcloud is ook wel beter als je een alternatief zoekt.

 

Reputatie 1

Mocht Proximus dit als alternatief meenemen in het epic combo pack als vervanger, dan zou ik zeggen 'sure'.

Reputatie 2

Het zou inderdaad mooi zijn dat ze een vervangende dienst kunnen aanbieden...

  • Microsoft’s XBox Game Pass for PC (dus enkel PC)  is 9.99 euro / maand.
  • Ook Geforce Now Priority komt op een 9.99 euro /maand.

Het is nog niet helemaal hetzelfde als shadow, die gaf immers veel meer mogelijkheden, maar het zou wel mooier zijn dan wat ze nu proberen. Vermoed dat er wel wat groothandel / bulk kortingen te krijgen zijn met wat onderhandelen met bovenstaande partijen.

@AntonellaD is dat niet iets wat jullie even intern naar boven kunnen brengen?

mss het idee ook posten onder de rubriek “ideeënbus” 

Reputatie 2

Heb het in de ideeënbus gepost:
Je weet nooit dat het een verschil maakt…
 

 

Beste @Mars bedankt voor dit initiatief! We kunnen maar proberen. Baat het niet dan schaadt het niet. :slight_smile:

Hopelijk wordt deze post nog gezien door de andere gebruikers in deze thread (@ proximus, is niet meer van toepassing voor jullie, dit betreft puur shadow):

 

Als je (zoals ik) van plan bent om toch individueel shadow te behouden, let dan hiermee op!

Sinds vandaag zijn de accounts stopgezet, volgens shadow kan je tussen 1 en 14 feb je opnieuw registreren met dezelfde mail zodat je je account met alle bestaande gegevens blijft behouden.

 

Guess what.. Mn shadow is terug actief, maar toch hebben ze een volledige RESET uitgevoerd. Op dit moment loopt er een support ticket, maar ik vrees dat het kalf al verdronken is.

 

Mijn advies als je toch nog je oude shadow wilt verder zetten:

 

Reageer